Jeg søkte hjelp hos psykolog

Nå føles det nesten rart å skrive her igjen. Jeg har jo ikke blogget på nesten en uke, fordi jeg har trengt litt tid for meg selv. De siste halvåret har jeg hatt det veldig opp og ned psykisk.

Det er så rart hvordan gamle ting bare slår deg rett i ansiktet, så fort du endelig er på det beste punktet i livet ditt. For min del har det vært mange vonde ting fra fortiden som jeg har måttet jobbe igjennom, og det har tatt sin tid. Jeg prøvde lenge å jobbe igjennom det på egenhånd, og det funket virkelig ikke.

Så til slutt oppsøkte jeg psykolog. Det var et steg som satt litt inne for meg å gå til. Men fillern heller tenkte jeg. Psykisk helse skal man ta like alvorlig som fysisk helse. Brekker man en arm går man til legen. Man sitter ikke og tenker “neida, dette takler jeg selv, trenger ikke noe hjelp jeg”. Slik bør det også være når det gjelder det psykiske. Livet kan være tøft for oss alle, og det er så viktig å faktisk oppsøke hjelp når man har det tøft.

Jeg vet det å gå til psykolog kan være et stort skritt for mange, og det er sikkert mange der ute som tenker at det må være noe skikkelig alvorlig galt med deg for at du skal gå til psykolog. Det er absolutt ikke saken. Noen ganger kan det rett og slett være ting man ikke klarer å jobbe seg igjennom på egenhånd, eller kanskje man bare trenger å se ting fra et nytt perspektiv?

Jeg gikk til psykolog over en liten periode i 2013, og det hjalp meg veldig. Jeg har jo alltid vært åpen om det på bloggen, fordi jeg syns det er viktig å normalisere det å gå til psykolog.

Det er faktisk en ting jeg stusser over med mange influencere som er åpne om at de sliter psykisk. Det er jo nesten aldri at man leser at noen av de har gått til psykolog for å få hjelp. Det er jo det man burde gjøre dersom man sliter.

Så da får jeg heller være nesten den eneste som er åpen om det.

Kanskje det kan gjøre at flere tørr å gå til psykolog, og faktisk ordne opp i psyken sin og få det bedre med seg selv. Prosessen kan være litt tøff, og det er derfor jeg har vært veldig av og på den siste måneden. Jeg har vært hos psykologen noen ganger nå, og herregud for en stor endring jeg har fått.

Dritten som var i fortiden min som jeg slet med er helt borte. Jeg har klart å gå 100% videre og det er så sinnsykt deilig. Jeg har også satt et bedre perspektiv på hvilke ting jeg vil ha i livet mitt, og hvilke ting jeg ikke bør legge et eneste sekund med energi på. 

Så ja. Nå har jeg det mye bedre med meg selv, og jeg gleder meg til å starte litt på nytt. Motivasjonen min er på topp, og i går lagde jeg til og med et helt nytt dreamboard med mål og planer for fremtiden så jeg alltid vet hva jeg jobber hardt for. 

Tiden fremover ser jeg lyst på, og allerede i dag skal jeg noe som blir ekstremt spennende og morsomt. Forteller dere mer om det etterpå! 

💗💗💗

 

19 kommentarer
    1. Synes du er en så fin og god person ut i fra bloggen, ønsker deg alt godt. Håper du tar den tiden du trenger og at du ikke føler at hverdagen må være enten veldig bra eller veldig «dårlig», men at det finnes flere nyanser. Du har lov å bruke tid og skal ikke føle press på at du nå må bli bra igjen fort. Ting tar tid og ja.. Ville egentlig bare si det. Heier på deg <3

    2. Jeg gikk til psykolog og fikk pratet ut om det som plaget meg, utrolig nok hjalp det meg mye mer enn hva jeg trodde det kom til å gjøre. merker det fremdeles plager meg litt men ikke like mye som det gjorde før jeg gikk til psykolog

    3. De siste to årene har det kommet frem blant flere toppbloggere at de har vært, eller går til psykolog. Bra at du tar tak i egen helse 🙂

    4. Stina du er ikke den eneste som er åpent om det. Sophie elise går også til psykolog og er ganske åpent om det. Jeg håper du blir helt frisk. Bloggen din er supert. Jeg leser mange blogg men det er din blogg jeg sjekker aller først. Får veldig mange gode tips av deg også er du i tillegg veldig fin og positiv. Stå på 🙂

    5. Det er ingen skam i å gå til psykolog, så åpenhet som dette er viktig. Bra du deler denne siden også 🙂

    6. You go girl! Altså! Psykolog er et smart valg når det kommer til psykisk helse! Jeg har vurdert selv, men har snakket med familie og venner om det, og det er bare glemt😊 Hvis jeg sliter skal jeg ta dette rådet Stina! Forbilde Di Lux😂

    7. It is NOT weakness to get help! Strong people need help too, that’s how they can stay strong. And I love you being open about it, you are very brave! I tip my hat to you! <3 <3 <3

    8. Hei! Jeg har stripete hår blanding av brunt og blondt, men jeg har veldig mørke bryn som ikke er så fint for å si det sånn… lurte på om det går Ann å bleke bryna sine lysere? Og så lurer jeg på hva du bruker av bryns produkt og fargedu bruker?!❤️Håper på svar, elsker deg!!!!❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg