Slik skal jeg lykkes med 30 dager uten sukker challenge!

I dag er første dagen av “30 dager uten sukker challenge”. Jeg er veldig motivert for de neste 30 dagene, og jeg gleder meg til å se hvordan det blir når kroppen blir vandt med å ikke spise masse sukkerbomber hele tiden. De første dagene blir nok ganske tøffe, og mange av oss kommer nok til å kjenne på sugar cravings, og til og med få vondt i hodet fordi kroppen får abstinenser.

Men; hold ut. Det går heldigvis over, og når man kommer seg igjennom de verste dagene blir det så mye lettere. Jeg skal hjelpe dere masse med tips til snacks man vi kan spise om vi vil kose oss, men fortsatt være innenfor challengen. Det er jo et hav av sunne godsaker der ute, og jeg skal vise dere mange av de!

Hver gang jeg setter igang en ny challenge lager jeg alltid et skjema som jeg henger på veggen, så jeg kan krysse av for hver dag jeg har klart challengen. Jeg fester også massevis av bilder rundt som er ting som inspirerer meg i challengen.

I denne challengen har jeg tatt med bilder av sunn mat og trente kropper, fordi jeg vil spise sunnere fremover og da er det å kutte ut sukkerbomber en stor ting i det, også vil jeg bli bedre trent og sukkerbomber ødelegger virkelig for treningen.

Jeg pleier også å ha en premie som belønning når jeg klarer challengen. Her kan det være alt ifra en ny veske, til en weekendtur et sted, til nye sminkeprodukter, osv. Jeg skal ikke skrive hva premien i denne challengen er, for jeg vil ikke legge noe unødvendig kjøpepress på noen.

Det viktigste er at du har noe som gjør at du klarer å fortsette challengen, og motiverer deg på de dagene der du virkelig vil bryte hele challengen. Dette er et opplegg jeg har kjørt flere ganger med blant annet det å blogge tre ganger hver dag, så det er et opplegg jeg vet at funker sykt bra. 

Nå er i alle fall jeg supermotivert til denne challengen, og det er så gøy å se at hundrevis av dere er med! Sammen klarer vi dette 😃

13 kommentarer
    1. Så gøy at du kjører i gang med enda en runde av denne. Husker jeg var med deg forjegang. Men denne runden er jeg også med, men skal stille i fitness om 5 måneder så får ikke lov til og spise sukker uansett

    2. Jeg har lyst å være med men det er vanskelig når vennenne mine spiser mye snop når jeg er med dem. Har du noen tips? Jeg tenker å gjøre challengen fra og med neste uke da siden jeg skal på jente kveld på fredag. Men trenger noen tips. Pls legg ut på story de tipsene du har

    3. Gøy! Jeg er med!! Føler meg litt i samme situasjon som deg, som bare har “glemt” hvor mye sukker man kan ender med å spise i løpet av en dag hvis man ikke tenker seg om.. Var også nylig på en ukes ferie, og det ble det hvert fall mye dessert og søtsaker! Så nå er jeg klar for kickstarte en sunnere livsstil, og håper det kan bli en vane og ikke spise sukker! 🙂 Takk for at du setter i gang dette, og oppdaterer oss jevnlig på hva du gjør for å klare det! Kommer til å stikke innom her hver dag for tips og motivasjon til å klare meg alle dagene! Har dessverre blitt litt avhengig av sukker nå tror jeg, men skal jobbe hardt for å klare dette! 🙂

    4. Hei😀
      Så kul challenge! Kan du utdjupe litt meir om kva for sukkerproudukt som ikkje er “lov”? Liksom alt med sukker i eller berre godteri og brus osv? Hadde også vore veldig OK om du kunne legge ved link til den tabellen💓

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg