Planlegger våren allerede!

Nå har jeg startet med å forberede hagen for vinteren. Sommeren synger på siste vers og sommerblomstene har virkelig sett bedre dager. Jeg har allerede fjernet en god del av sommerblomstene fra verandaen, og kommer til å fjerne de ettersom de slutter å være fine. 

I hagen har jeg allerede begynt å se mot våren. I dag kjøpte jeg inn en hel haug med blomsterløker som jeg skal plante nå i september / oktober. Jeg kjøpte krokus, tulipaner, muskat, narcissus / vårløker. Så fra mars til mai kommer det til å blomstre så fint i hagen med disse. Det er jo så koselig når mars kommer, snøen begynner å bli helt borte, også hopper det frem vårblomster rundt i hagen. Det gir virkelig vårfølelse!

I fjor plantet jeg en del tulipaner og det var så gøy å se når de blomstret! Det var første gangen jeg plantet vårløker, og jeg lærte en god del ting av det. Først og fremst; ikke velg lilla tulipaner. Jeg er et rosa menneske, ikke lilla. Haha! Så de lille tulipan løkene ble fjernet for å si det sånn.

Også er det smart å plante de strategisk til ettersom når de blomstrer. Sett de som blomstrer først foran, og de som blomstrer senere lengre bak i blomsterbedet. Og noe som er superviktig, som jeg ikke visste; sett alle løkene med spissen opp. Også er det superfint å plante de i klynger sånn at det blir en fin oppsats sammen. 

Skal prøve å få plantet de så fort som mulig, så de rekker å sette skikkelig røtter før vinteren kommer. Gir dere en oppdatering på hvor jeg planter og litt flere tips og triks, så det er bare å følge med for å se på det! 

7 kommentarer
    1. Hei! Jeg ville bare si at jeg pleier ikke å lese bloggen din og hatt ett veldig “flatt” syn på deg etter å hørt så mye om “Liste-stina” og sånn her og der, men etter å ha sett på bloggene så ville jeg bare si at du er helt klart en av mine favoritter på showet. Wow! Du overrasket meg skikkelig. Du virker veldig morsom, genuint snill og har virkelig en sjarm jeg ikke helt klarer å sette fingeren på. Kanskje det er de innslagene av litt dialekt her og der, og at du har litt snært! 😂 (snakker samme sjæl) Både du og Per Fredrik virker så oppriktig søte og snille med hverandre. Elsker at han er så tålmodig og virkelig respekter deg og sånn at det er sånn du er, og du samme med han. Ble så glad når han kjøpte den tullete lua i NY og du bare synes det var gøy, til tross for at du er fremstilt så “rosa.” kan ikke se for meg noen andre bloggere som hadde tillatt kjærsten sin å kjøpe den og synes det var greit. Godt å se noen som ikke hersker med hverandre og skal bestemme over hverandre og diskutere på alt hele tiden. Det skinner igjennom at dere passer godt med hverandre. Gleder meg skikkelig til neste episode hvor han frir! Ville bare si det!! 😃 Og leste lenger ned her du ikke var helt i form. Sett helsa først! God bedring. Klem, Malin, 26 år.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg