Slik unngår du bomkjøp på shopping!

Er det en ting jeg så altfor ofte har gjort, så er det å gjøre bomkjøp på shopping. Ofte hvis jeg er ute og shopper ender jeg som regel opp med en del gode kjøp, og en del dårlige. Jeg har ikke telling på hvor mange plagg jeg har i skapet, som jeg faktisk aldri har brukt. Så det sier jo sitt.

Men, den siste tiden har jeg begynt å følge en del triks som gjør at jeg ikke får bomkjøp lengre. Og siden jeg vil tippe på at jeg ikke er den eneste som har gjort bomkjøp før, tenkte jeg å dele disse triksene med dere!

– Kvalitet. Se godt på kvaliteten på det du kjøper. Hvordan er stoffet? Er det sydd dårlig? Så ekstra nøye på plagg før du kjøper de, så du slipper å kjøpe en genser som revner i sømmene og mister fargen etter 3 vask.

– Hvordan sitter plagget? Ikke kjøp klesplagg som ikke sitter bra på kroppen din. Et plagg skal ikke føles ubehagelig, men det skal heller ikke sitter dårlig. Skal du kjøpe jeans for eksempel bør du alltid kjøpe noen med masse stretch. De sitter bra, og er behagelige!

– Planlegg. Før du drar ut på shopping kan det være smart å planlegge hva du faktisk skal kjøpe. Gå gjerne kjapt over skapet ditt, og se igjennom hva du faktisk har, og ikke har. Altfor ofte har jeg endt opp med å kjøpe plagg som er veldig like hverandre.

– Aldri kjøp noe du ikke er 100% fornøyd med. Kjøper du noe som du tenker “tja, den er billig, så da bare tar jeg den”, er sjansen ekstremt stor for at plagget bare blir liggende i skapet. Å kjøpe klær på salg er aldri feil, men aldri kjøp klær du ikke ville betalt mye penger for.

– Når du skal på shopping kan det være smart å ha på klær som er lette å ta av og på. Converse på shopping er alltid et slit, siden det tar hundre år å knyte skolissene. Så du burde heller ta på ballerina sko. Husk også å ta på en god bh som passer bra under vanlige gensere. Min største feil på shopping er hvis jeg tar på en stroppløs bh eller bruker en som er veldig annerledes enn mine vanlige bh’er. Da får man liksom ikke sett helt hvordan toppen faktisk ser ut. 

– Hvis du liker det, kjøp det. Ikke tenk på hva andre måtte mene om det. 

– Skal du kjøpe noe stort eller tungt, kan det være smart å be de i kassen legge det av for deg, så du kan kjøpe det på slutten av shoppingturen. Ingenting er mer stress enn å bære på en svær blender når man skal kjøpe klær.

– Ha med en venninne på shopping. Da får du ekstra råd om klær passer deg eller ikke, også er det jo ekstra koselig å dra sammen med en venninne!

 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg