Sunn grillmat på kun 10 minutter!

Nå har jeg nettopp spist masse deilig grillmat. Det er jo grillsesong nå, og jeg prøver å utnytte det til det fulle. Vanligvis er jeg ikke den som spiste så mye kjøtt, fordi jeg syns det kan smake litt kjedelig.

Men når det blir grillet.. Omg, da er det godt! Jeg pleier å bytte litt på hva jeg spiser ved siden av kjøttet, og i dag lagde jeg noe helt nytt som ble skikkelig godt!

Jeg elsker tzatziki, men alle oppskrifter jeg noensinne har funnet har det vært masse hvitløk. Det funker jo ikke for meg som er allergisk mot hvitløk. Men i dag prøvde jeg meg frem og fant på en variant som er like god, men helt uten hvitløk.

Perfekt for deg som er allergisk mot hvitløk eller bare ikke ønsker hvitløksånde. Hehe! Jeg lagde også en dødsgod tomatsalat ved siden av, som har vært en favoritt i lang tid!

– TZATZIKI –

Dette trenger du til 2 porsjoner: 1/2 agurk, 1/4 sitron, 1,5 dl gresk yoghurt, salt, pepper, 

Dette gjør du:
Riv agurken med et grovt rivjern. Sil den med en sil, og skvis ut vannet så godt det lar seg gjøre.
Dryss over litt salt så det kan trekke ut enda mer vann fra agurken. La det trekke i cirka 5 minutter.
Når det har trukket ferdig skviser du ut resten av vannet fra agurken.
Bland agurken med den greske yoghurten, skvis over sitron, og smak til med salt og pepper. 

– TOMATSALAT – 

Dette trenger du til to porsjoner: 2 tomater, 100 gram fetaost, 1 rødløk

Dette gjør du: Kutt og alt i små biter og bland det sammen.

– GRILLKJØTTET – 

Jeg pleier å kjøpe en pakke med marinert flintstek og skjære den opp i passe kjøttstykker. Per Fredrik griller den i en aluminiumsboks på grillen, og tar som regel litt ekstra med BBQ saus for å gjøre den ekstra saftig og god. 

 

Er du glad i grillmat? ☀️

5 kommentarer
    1. Så gøy! Må definitivt prøve ut oppskriften!
      Jeg la ut en oppskrift til en pizza som også er veldig god, men en ekstra indgrediens – egg 😀
      Vil gjerne høre hva du synes, jeg har faktisk fulgt flere av dine oppskrifter og gir de terningskast 10!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg