Mitt beste beauty hack

Reklame | annonselenker - Bik Bok, Gina Tricot

I løpet av de 8 årene jeg har blogget har jeg delt utallige skjønnhetsstips med dere. Nå tenkte jeg å dele det som har gjort størst forskjell hos meg, og som er et veldig viktig steg for å bevare og forbedre huden.

Trikset er; fuktighet. Det høres kanskje enkelt ut, men det blir fort glemt bort og man innser ikke hvor viktig det er før man har gitt kroppen mye / lite av det. 

JUMPSUIT – BIK BOK, HER
BELTE – GINA TRICOT, HER 

—————-

Når jeg snakker om fuktighet er det et litt bredt tema, men begynn å tenk at du generelt skal gi huden mer fuktighet. Selv er jeg ekstremt nøye med å få i meg nok vann. Det er viktig både for huden og for helsen. Hver morgen fyller jeg en svær glasskanne opp med 2,4 liter vann og en liten dæsj med sitron og en haug isbiter.

Denne lar jeg stå i kjøleskapet hele dagen, så jeg kan gå og forsyne meg av iskaldt og deilig vann. Det er en lett og enkel måte å være sikker på at jeg får i meg nok vann. PS; om vinteren ligger jeg på cirka 1,8 liter vann. Men i denne varmen øker jeg inntaket en god del.

Men det er jo ikke bare å drikke vann som er nøkkelen. Jeg merket stor forskjell når jeg begynte med skikkelige gode fuktighetskremer i ansiktet. Huden fikk mer spenst og mindre kviser, og den var ikke tørr som den var tidligere.

Jeg bruker også fuktighetsmasker 2 ganger i uka. Hver kveld smører jeg inn hele kroppen med body lotion, hendene med en egen fuktighetskrem og leppene med en skikkelig god lip balm. Dette har virkelig gjort en stor forskjell, og jeg som har naturlig supertørr hud har endelig fått fin og smooth hud som ikke er tørr. 

JUMPSUIT – BIK BOK, HER
BELTE – GINA TRICOT, HER 

————–

Om vi skal tenke litt fremover også, er det superviktig med fuktighetskremer. Huden aldres mye fortere om den hele tiden er tørr, og det er jo ikke uten grunn at de med fet hud oftere får mindre rynker når de blir elde.

Så ja, som dere skjønner er fuktighet viktig for utseendet. Gjør det til en del av din skjønnhetsrutine at du gir huden mye fuktighet, og den vil takke deg!

 

8 kommentarer
    1. og mange får kviser av at huden er for tørr,men tørker den ut med dårlige produkter da de freaker ut av at de har kviser…..kvisene kommer pga stress av for lite næring og fukt…så slutt å tørke ut ,men balansere er mitt beste tips til de som sliter med sånne problemer.
      Lure tips 🙂

    2. Hvor er lipbalmen din fra? Kan du legge til link? Jeg trenger virkelig en ny lipbalm som gir masse fukt, den jeg har nå skaper avhengighet og tørker ut leppene mine. PLIS SVAR❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💋💋💋💋💋💋😍😍😍😍😍💘💘💘🧡🧡🧡😍💋❤️💋💘🧡🧡😍😍💋❤️💘💘🧡🧡😍💋💋💋🧡💘💘🧡😍❤️💋❤️😍🧡🧡💘🧡🧡🧡🧡😍❤️❤️❤️🧡💘💘

    3. Anbefaler alle å gå til en hudanalyse! Huden i eksempel ansiktet kan trenge flere ting, eksempel være både fet og tørr i ansiktet. Det er også stor forskjell på om huden trenger fuktighet gjennom vann eller om den trenger fett.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg