7 Forskjellige hatere

Som blogger stikker jeg nesa mi ganske langt ut her i Norge, og det er det ikke alle som er like positive til. Det er jo en del av jobben, og jeg tar meg sjeldnere og sjeldnere nær av ting folk sier til meg. For å gjøre hatkommentarene om til noe litt mer morsomt, har jeg heller valgt å kategorisere hver og en av disse gruppene med nett-troll.

Kanskje er du inne i en av disse kategoriene? Haha! I hope not. De fleste som legger igjen kommentarer her på bloggen er koselige og snille jenter som bare kommer med positive og hyggelige ting, men vi kan jo ta en titt på de andre 5-10% av leserne. 

🐸 Norsklæreren – Personen som alltid må rette på hver minste lille skrivefeil og som ikke klarer å la dagen gå videre uten og fortelle at man har stavet noe feil.

🐷Mannsjåvinisten – Personen som har gått rett fra mannegruppa Ottar og inn på bloggen og som gjerne skal fortelle meg at jeg ser ut som alt mulige hyggelige ting

🐸 Bedreviteren – Personen som skal fortelle deg hvordan du skal leve livet ditt og som har fasiten på alt, selv om personen som oftest tar feil.

🐷Ikke for å være frekk – De personene som tror de er smarte og skal komme unna med å slenge dritt, fordi de skriver “ikke for å være frekk”, eller “ikke noe hate altså”. Dere slipper ikke unna, og dere er faktisk verre enn vanlige drittkommentarer.

🐸 Politiet – Personen som alltid skal ringe politiet og nærmest anmelde deg fordi du klippet gresset i 10 min på en søndag. Jeg tror politiet har viktigere ting å jobbe med som dopsaker, voldtekt og mord, enn å bry seg med at jeg brukte gressklipperen i 10 min på en søndag. Ærlig talt. Noen ganger må folk ta seg en potet. 

🐷Dårlig dag – Personen som har en helt ræva dag og skal vræle ut på bloggen min om det. Aner ikke hvor mange ganger jeg har blitt skjelt ut, og dagen etter får jeg en beklagelse fordi personen hadde en dårlig dag. Det er fint at du beklager altså, men bare fordi du har en dårlig dag trenger du ikke å skjelle ut meg fordet. Se heller en morsom film eller video på YouTube. Da blir du fort i mye bedre humør, også slipper du å være et rasshøl mot uskyldige mennesker. 

🐸 The bitch – Jentene som forteller deg noe stygt, men som pakker det inn så godt at du ikke kan ta de på det. For eksempel; “wow du gløder virkelig om dagen, er du gravid?” Også mener de egentlig å si “du har lagt på deg”.  Meeen, du kan liksom ikke ta de på det, fordi det ligger bare mellom linjene. 

 

Er du et nett-troll? 😝🐷🐸

33 kommentarer
    1. Spot on! 😜👌🏻
      Forresten så støtter jeg innlegget ditt om Restylane 100%, skjønner faktisk godt hva du mener og har det sånn selv 🙂 Selv har jeg tatt Restylane flere ganger, og tok nettopp botox i pannen og mellom øynene for første gang…og fy søren så glad jeg er for at jeg gjorde det, plutselig forsvant hodepinen OG jeg fikk den fine panna= bonus! 🤗😁 Ingen vet at jeg gjør dette, for jeg føler at jeg vil bli dømt og sett ned på med en gang da. Men gjett hva; jeg gjorde dette for meg selv, helt frivillig og fordi jeg hadde lyst. Jeg føler meg mye bedre nå, ikke angret et sekund. Men jeg føler også at det er mye press på å ikke gjøre sånt nå, at det blir rakket ned på og ledd av 🙄 Du er faktisk skikkelig tøff som ikke skjuler noe og som er så åpen, for det tør dessverre ikke jeg. Stå på videre, og ikke bry deg om de som ikke forstår, det vil alltid være sånn så bare ikke la det gå inn på deg 😉🙂 Tøffa! 🤗👏🏻

    2. jeg fikk for ikke lenge siden et spørsmål om jeg tidligere har vært mann …. den som kommenterte sa han/hun bare var nysjgjerrig, for det er mange som er født i feil kropp, men jeg ble jo dritfornærma. :b

    3. Haha denne var veldig morsom😂 det er ikke no greit med hatere men det er så utrolig kult at fu klarer å gjøre dette til et morsomt blogginnlegg❤️ Den siste og den fjerde var spesielt morsomme😂❤️ Stooor fan!!

    4. Hei! Jeg er innom bloggen din hver dag, og har fulgt den en stund. Som både hundeier, interiørinteressert og mateeelsker, er det spennende å følge med på det du holder på med. Jeg vil bare si at man ikke nødvendigvis er et netttroll eller “hater” selv om man poengterer skrivefeil. Så klart finnes det noen der ute som elsker å ta det til det ekstreme, men rettskriving og riktige formuleringer er en viktig del at blogging, ettersom det fremmer og formidler språket. Det er viktig at også bloggere vet forskjellen på et og ett, sammensatte ord slik som ananasringer ikke skrives ananas ringer, måneder skal ikke skrives med stor bokstav, og at forskjellen og bruken av og og å er kjempeviktig! Det er så klart absolutt IKKE krise hvis man skriver Mai i stedet for mai, budskapet formidles jo uansett, men det er viktig å være obs på forskjellene og reglene i språket. Ingen ville forventet noe annet av for eksempel forfattere, lærere eller noen andre som lever av skriving. Men skal så klart innrømme at selv om jeg studerer norsk og skal bli lærer, så har jeg også skrivefeil, hadde det til og med i bacheloroppgaven som kom på trykk :P. Heldigvis er både elever, medstudenter og venner flinke til å påpeke hvis jeg skriver noe feil, det setter jeg pris på. Det er litt av ansvaret vi har. Men som nevnt, det finnes grenser og man trenger ikke å påpeke alt hele tiden, det er slitsomt og unødvendig. Jeg er ganske sikker på at de som er de bedrevitende norsklærerne som du refererer til også skriver en del feil 😛 Men du er flink til å skrive, Stina, så fortsett med å formidle, dette er jo noe du kan! Gleder meg til Bloggerne! Stå på!!

    5. Net trolls are losers! They are the ones who bullied much younger kids at school and were bad to animals. They would’t have the courage to say those nasty things at someone’s face, but in today’s world it so very easy to say bad things anonymously. I have written many complains in my life (to hospitals and doctors- they treated my Mom badly- to shops, to whatever) and I have always put my full name, address, e-mail and phone number there. Otherwise it would be wrong!
      So if someone is going to throw stones and say bad things, they should have the decency to do it with their own names. Otherwise they are just useless trolls.

    6. Jeg tror oppriktig At folk ikke mener å hate når de skriver «ikke for å være frekk» de lurer bare på noe, eller vil informere. Men det er jo fint du skriver hva du føler, for kanskje folk formulerer seg på andre måter :)))

    7. Jeg stilte deg tidligere et helt vanlig spørsmål når du hadde live Q&A på facebook og svaret tilbake fra deg husker jeg godt enda, du svarte ikke på spørsmålet mitt men du kalte meg en hater.

    8. Hallo! Jeg bor i Sandefjord og lurer veldig på vilken skjønnhets salong jeg skal bruke til permanent makeup og Restylane. Er jo så mange av de nå for tiden. Har satt på vipper på Belle no5, og er kjempe fornøyd men er veldig usikker på hvor jeg skal gjøre de andre tingene. Hadde vært supert å fått er tips, pmu er jo noe en kommer til å ha en stund så er viktig å få det ordentlig. Hjeeelp….

    9. Jeg blir bare irritert over skrivefeil, og man kan jo si ifra liksom. Det er jo ikke noe personlig

    10. Hei
      Elsker kanalen din og liker det du har skrevet på bloggen
      Ha en fin dag videre hopper du skriver til meg en gan på snap ( matheaka)

    11. Eg er ikkje ett nett troll. Du er ein fantastisk blogger. Du er mitt store forbilde. Stå på Stina 🙂 du er utrolig kul.

    12. Jeg er nok norsklæreren! Ser jeg en skrivefeil gidder jeg ikke å kommentere det for ofte kommer skrivefeil med et uhell. Men ved gjentatte feil av samme ord slik at man har feil skrivemåte (eks: det hvar bra) kommenterer jeg det. På en blogg? Nei. Hos venner og noen ganger på facebook? Ja.

    13. Nyydelig!! Æ måtte nu bare flire da du skrev :ta deg en potet) haha😂 du er da morsom😉 liker deg utrolig godt👍 Og dette var et lærerikt innlegg for de som bruker deler av livet sitt til å hate på andre. Love you Stina💓

    14. Vil bare si at du kan til tider kan oppføre deg som de du kaller bedreviteren.. Og dette er ment som ren kritikk og ikke noe annet, og siden jeg ikke er som de andre dritt ungene så står jeg ut med mitt eget navn fordi jeg står for det jeg mener!

    15. HAAHHA, Jeg ser for meg deg foran PC og leser hatkomemtarer og bare Oj der var det en kommentar det var en the bitch eller politiet HAHAHA❤️❤️

    16. Håper ikkje eg havner i noen av kategoriene.
      Pleier holde meg for god til å drive med dritt slenging rundt om, samme hvor dårlig dag eg måtte ha…
      Håper du får ei nydelig helg

    17. Til Knut Arild: Hehe kanskje gjøre litt bedre reasearch om henne før du spør om hu er singel. (Og nei hun er ikke singel. Hu er forlovet og det blir nok ikke slutt med det første)

    18. Butthurt much? Er vel et hater jeg da, siden jeg opplyste deg om bruken av “lengre” og “lenger”, samt la ved en link, siden du konsekvent har brukt det ordet feil i lang tid. Du lever av å skrive, og da mener jeg at du bør lære deg å skrive bedre norsk. Talespråket ditt er ikke spesielt bra heller og ganske begrenset. Du bruker “syyyykt bra/fint/godt” og “OMG!” alt for mye, og det for deg til å virke veldig fjortis og mindre intelligent dessverre. Bare kommer med litt konstruktiv kritikk her. Ta det som du vil.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg