Sommersalat på 5 min!

De siste dagene har jeg fått helt dilla på jordbærsalsa. Jeg delte en oppskrift på jordbærsalsaen min på lørdag, og siden da har jeg spist det hver eneste dag. Hahaa! I går kveld lagde jeg en litt annen vri jeg bare må dele med dere.

Denne oppskriften passer perfekt som en lunsj eller som en sidesalat når du skal spise grillmat. Selv skal jeg grille i kveld og da skal jeg uten tvil ha dette ved siden av kjøttet. Det blir så digg! 

Salaten smaker litt som en strawberry daquiry blandet med taco salsa og mangosaus. Sykt digg og veldig spennende. Ganske annerledes enn tradisjonelle salater, og det er akkurat derfor jeg liker den ekstra godt! 

🍓 I hele salatbollen brukte jeg: 🍓

10-12 jordbær 

1/2 mango 

En bunt koriander

1/2 lime 

1/3 rødløk 

 

Finhakk rødløken, skjær opp jordbærene og mangoen i små biter. Hakk korianderen godt opp og bland alt sammen. Skvis over cirka en halv lime. Nyt i den deilige varmen mens solen går ned! ☀️

7 kommentarer
    1. Ååååh fy!😍
      Høres så godt ut
      Du må prøve en sommer salat med quinoa, jordbær, avokado, granateple og kylling. Like god med og uten kylling. Er også super godt å ha krutonger i.
      Det er en av de beste salatene jeg har smakt😍
      Den er super enkel å lage og super god som en rask lunsj.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg