5 Ting som ødelegger håret ditt

– Høy hestehale over tid – 
Om du alltid har høy hestehale blir håret ditt etterhvert gnagd rett av. Dette er fordi at strikken må være såpass stram at den kan klare å holde oppe en høy hestehale. Har du i tillegg håret i strikk samme sted hele tiden, blir håret gnagd av der strikken er.

Dette er noe som skjer over tid selvfølgelig, så man merker det ikke med en gang. Men om håret ditt blir tynnere og tynnere, kan dette være grunnen.

– Du glemmer å kure håret ditt- 
Hår trenger ekstra pleie iblant, og derfor er det viktig å kure håret. Om du vasker håret hver dag, til annenhver dag, anbefaler jeg å kure håret 1 gang i uken.
 

– Du retter / krøller håret hver eneste dag-
Denne varmebehandlingen er helt drepen for håret ditt! Test ut flettekrøller, flettefrisyrer eller bare kjør på med naturlig hår. Eventuelt invester i en skikkelig god hårspray som gjør at krøllene holder i et par dager av gangen, når du først krøller håret. 


– Du vasker håret hver eneste dag – 
Når du vasker håret strippes det for naturlige oljer, i tillegg til at hele runden med hårføner, å gni håret inn med shampo, og eventuelt rette / krølle skader håret mye. Så prøv å vask håret heller annenhver, eller hver 3 dag.

 

– Du bleker håret – 
Okey, den her sier seg jo selv. Men har du faktisk tenkt over hvor mye bleking skader på håret? Bleking er uten tvil en versting for håret, og mitt hår knakk av 30 cm over et par måneder etter at jeg for et par år siden bleket mitt.

12 kommentarer
    1. Har bleket, farget, og igjen farget håret mitt. Aldri hatt noen problemer, selv om jeg har glasshår.

    2. Hvis du bruker knekk strikkende som kjøpes på Home and cottage eller timalu så blir ikke håret gnaget av, de er supergode👍

    3. Eple sjampo eller balsam er ikke bra for håret heller. Tørker det ut. Tok permanent og har en tust midt på hodet med avbrekk hår. Ikke serlig morsomt. Ha en fin kveld videre

    4. Hei. Jeg har stripet håret over lengre tid, vasker det annenhver dag og har _aldri_ tatt en eneste hårkur. Har fått beskjed av frisøren at jeg har friskt og sunt hår. Så det du skriver stemmer ikke. Dumt at du skriver om slike “myter” som påvirker folk til å endre noe som helt sikkert er god hårpleie.

    5. Elsker å få tips og triks på bloggen din Stina! Er ganske glad for at jeg følger mange av disse, men spiller håndball flere ganger i uken og må ha håret i hestehale er det noe å gjøre untatt å gå med flette f.eks.?

    6. Hei jeg vasker håtet mitt vær da og er ti år! Må jeg stoppe med det, jeg har ganske tynt hår alerede men sånn har det alltid vært 😊 men burde jeg stoppe pliis svar eeelsker deg du er mitt forbilde 😘💗💗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg