8 Matretter jeg hater

Jeg er ganske sær i matveien. Det er mange matretter og matvarer som jeg bare ikke klarer å spise uansett hva. Jeg har en supersensitiv smakssans så jeg hater å spise ting som smaker skikkelig mye. Da krasjer det helt for meg.

Det er ikke uten grunn at jeg spiste havregrynsgrøt til frokost hver dag i åresvis, og syntes at det var supergodt. Altså, det smaker jo nesten ingenting. Men for meg derimot smakte det masse! For å gi dere et lite innblikk i mine sære matveier kan jeg fortelle dere om noen matretter og matvarer jeg hater å spise! 

🥗 Isbergsalat – Jeg elsker salater, men jeg er ikke noe særlig glad i salat. Isbergsalat er noe av de aller verste jeg vet om, og det smaker bare som dårlig vann med kjip smak. Hjertesalat og spinat er vel de eneste salatene jeg klarer å spise. 

🍆 Moussaka – Jeg elsker gresk mat, men moussaka; det hater jeg. Jeg takler ikke hverken lammekjøtt eller aubergine, så denne retten orker jeg bare ikke.

🍣 Tang – Dere vet den tangen som er rundt sushi? Etter at jeg ble matforgiftet etter å ha kjøpt sushi i Hokksund, takler jeg ikke den tangen lengre. Om jeg bare får lukten av den blir jeg fysisk dårlig.

🐷 Sterk kebab – Da jeg var yngre syntes jeg at kebab smakte supergodt. Nå kan jeg like rullekebab om den er med kylling og i mild sterkhetsgrad. Om jeg derimot får en sterk kebab med svinekjøtt vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er for det første verdens største pyse når det kommer til sterk mat, og svinekjøtt i kebab takler jeg bare ikke. 

🐑 Lammekjøtt – Jeg syns lammekjøtt smaker som det lukter av en gammel sau. Sykt ekkelt. Jeg spiser aldri lammekjøtt uansett hva. Det har vært mange ganger jeg har kommet i selskaper der folk spiser lam, og jeg må nesten snu i døren fordi det lukter så ekkelt. Pinnekjøtt er vel faktisk det verste du kan gi meg. 

🐟 Lutefisk – Dette er vel faktisk noe av det verste jeg vet om. Lutefisk lukter og smaker så utrolig ekkelt at jeg har ikke ord. Da jeg var 18 år jobbet jeg i ferskvaredisk og jeg måtte skjære opp en lutefisk for en kunde. Tuller faktisk ikke når jeg sier at jeg måtte løpe inn på doen og kaste opp. Så ille er det. 

🌱 Wasabi – Hver gang jeg kjøper sushi skal de alltid legge med wasabi, og gjerne helt inntil sushien så den smitter over på 2-3 biter. Jeg hater wasabi helt ekstremt mye, og om jeg får bare en bitteliten del i munnen blir jeg fysisk ille. Skulle nesten tro at jeg er sykelig allergisk eller noe. Klarer ikke engang lukten av det. 

🦌 Joikakaker – Helt siden jeg var typ 3 år gammel har jeg hatet joikakaer. Nå aner jeg ikke engang hva det smaker, eller om jeg liker det. Men etter 22 år har jeg ingen planer om å begynne og spise det igjen.

 

Hvilke matretter hater du? 😄

25 kommentarer
    1. Den eneste matretten jeg hater som jeg kommer på nå i farten (unntatt lungemos, innvoller osv) er nok brune pinner. Det er jo egt helt sinnsykt godt, men etter en kveld der jeg ble syk dagen etter jeg hadde lagd det, forbinder jeg det kun med sykdom og orker ikke tanken på det!

    2. Joikakaker er noe av det beste jeg veit om😍 Skjønner ikke at du ikke liker det. Du bør prøve det med spagetti, det er kjempegodt❤️

    3. spinatsuppe,tomatsuppe,minestronesuppe
      Eg spiser ingenting youghurt eller surmelk etc
      veldig lite glad i fete majoneser og sånt
      vegetarmat lukter og smaker fælt untatt om man lager helt vanlig mat og ikkje tilsetter kjøtt da spiser eg det
      Er noe mer urter og sterke krydder eg blir elendig av..kikerter, linser og soya-uff…..blir så uggen……de fleste melkeprodukter gjør meg uvel desverre,men heldigvis kan eg spise ost og bruke kremfløte i mat og ekte smør og rømme, men ingenting lettvarianter
      Ellers er ikkje eg fan av veldig sterk mat….på indisk resturaunt lo de av meg da eg ba om babysterkmat 😀 men eg fikk det og det var veldig godt 🙂
      Enig med lutefisk….sardiner og sursild…..laks….
      er glad i fiskemat og kvit fisk <3

    4. Jeg hater:
      – Pinnekjøtt
      – Fårikål
      – Liker ikke hamburgere
      – Grønne oliven
      – Mais
      – Majones
      – Poteter
      – Fiskesuppe
      – Stekt makrell
      – Stekt laks
      – Torsk

    5. Kjøttdeig, løk og pepperoni er det verste du kan finne på å gi meg. Jeg brekker meg. Ananas, derimot, kunne jeg spist i årevis! Det er så godt!

    6. Du er faen så dum! Du skriver 8 matretter, Isbergsalat, tang og wasabi er ikke en matrett! Det er forskjellige ryper mat, men det er ikke matretter! Idiot

      1. Det er sant men hvorfor gidder du og spy dette ut på en så forkastelig måte sel itillegg kommer du med skrivefeil selv(rypee og typer er rimelug firskjellig ting det også🤣😂🙈🤭

    7. Anonym: smalt fra personen som ikke engang leste introen på innlegget. Mon tro hvordan det er å være så ivrig på å hakke på noen, også er det en selv som tar feil ?

    8. Gøy å høre! Selv elsker jeg pinnekjøtt!☺️
      Noe av det beste jeg vet er syltagurk, kunne mævlet det!🤭
      Liker du syltagurk?

    9. Spørsmål til ukens spørsmål.
      Hvor er speilet på sminke bordet ditt fra?
      Håper du svarer❤️ Elsker deg! ❤️

    10. Og skrive ned ting blir som å skulle ramse ned hva man skal ha på butikken av det man liker 🙈
      Det jeg ikke kommer så godt overens med av matretter:
      – kokte poteter syns jeg ikke smaker godt. Kan spise det om jeg krakker det med smør. Ellers er jeg mye mer glad i stekte poteter og pommes frites.
      – lungemos, herligheten det er sikkert noe av det verste jeg kan få i munnen. Kan ta littegrann men hvis jeg tar mere så kan jeg finne på og brekke meg.
      – majones til maten kommer jeg aldri til og røre igjen. Spiste det på maten før da jeg var yngre, aldri smakt det igjen da det ser så ekkelt ut.
      – før likte jeg stekt laks og torsk veldig god. Nå er jeg ikke så glad i det, men fiskegrateng er sikkert det beste jeg kunne ha spist av fisk.
      – er ikke så glad i spaghetti og kjøttdeig. Kan spise det av og til men syns det er ofte tørt, eller bare slitsomt og tygge.
      Spiser heller ikke noe sterk mat, det går bare ikke. Bare det å få pepperoni på pizzaen så brenner det så og si i munnen…
      Er nok mere, men kommer ikke på navn rettene eller hva mere
      Joikakaker er faktisk godt! Særlig på eller vedsiden av brødskiver når man er på telttur/fjelltur. Når jeg og familien har vært på tur hvert år har det vært et av måltidene.

    11. Jeg HATER salami, servelat, kyllingvinger, kyllingkjøttdeig, pølser, medisterkaker (klarte ikke skrive det ordet en gang uten å få grøssningr), vannkastanjer og alt som har med sopp å gjøre. Og.. NØKKELOST eew 😖

    12. Eg likar salat med rumme,upphakket paprika i skivor og tomatar.
      Eg likar også mange risrettar.Ris med kjøttstuing,grønsaksuppe med buljong.
      Mandelpudding med bringbærsaus eller vaniljesaus.
      Pizzaer med mykje ost og paprikabitar.
      Loff med steikt ost.
      Som drikke åt middagen likar eg munkholm alkoholfritt øl,pepsi max,eller h-mjelk til pizzaer med luftig brød.
      Karamellpudding.Gjerne med uppvarma karamellsaus.
      Eg likar og at middagsausene har karri krydder i seg.Slek ei spiseskei slek at den ikkje er for sterk.
      Mykje tå dette plar eg servere gjester frå mitt heimland,rettar eg har lært her i landet,men som slekt og venner frå mitt land tykkjer um au 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg