Nerverpirrende telt-tur i skogen!

annonse – dnt

I går sov jeg i telt for første gang på 13 år, og det var veldig nervepirrende! Men før jeg forteller dere mer om det, la oss starte ved begynnelsen av turen. I går var jeg på innspilling med United Screens for et annonsesamarbeid. Vi filmet en episode der jeg hadde med Per Fredrik og Chloe på skogstur. Det ble mildt sagt skogstur, for vi endte opp med å gå hele 10 km rundt i skogen! 

Vi startet turen med å gå opp til et sted som het “Bjønnåsen”. Det har den villeste utsikten jeg noensinne har sett! Vi kunne bokstavelig talt se Galdhøpiggen derfra! Så det var ganske vilt, og helt magisk. Utsikt over norsk skog er vel noe av det vakreste jeg vet om! Den norske skogen er min favoritt for å gå turer, og det er balsam for sjelen å se slike syn.

Gjengen på tur!

Etter at vi hadde gått opp til Bjønnåsen gikk vi ned en helt sinnsykt bratt bakke som var superlang. Vi måtte nesten holde oss fast for å ikke falle. Var helt shaky i leggene etterpå, for jeg måtte holde igjen så mye!

Etter en lang gåtur på hele 10 km fant vi endelig et sted der vi slo opp teltet. Eller, jeg slo opp teltet og Per Fredrik gikk og fisket. Jeg var veldig spent på å se om jeg kom til å klare og sette opp teltet, siden det er er 13 år siden sist. Men det var jo superlett, og tok maks 10 minutter. Så det var jo supert! 

Gutta fra United Screens slo opp teltet sitt rett ved en strand, så vi lå en liten km fra hverandre. Men vi hang jo sammen til sent på kvelden, og spiste middag sammen, så det var kos! Det var helt sykt, men når vi spiste middag svermet det rundt oss med ekstremt mye mygg. Vi hadde sprayet oss masse med myggspray, men det va så mye mygg at du kunne ta ut i lufta og ha 20 mygg på handa. Heeelt sinnsykt.

Heldigvis var det ikke noe mygg inne i teltet, så det var deilig. Det var jo egentlig snakk om at vi skulle sove under åpen himmel. Noe jeg insisterte på at vi ikke kunne gjøre, og det er jeg glad for at jeg insisterte på, for herregud vi hadde bokstavelig talt blitt spist opp, om vi hadde sovet under åpen himmel!

Å sove i telt gikk overraskende bra, og det var til og med ganske koselig. Var faktisk mye mindre redd enn jeg trodde at jeg skulle bli. Heldigvis hadde jeg både Per Fredrik og Chloe som passet på, så det hjalp mye. Uten de hadde jeg aldri turt å sove i skogen!

Da vi la oss i teltet lå Per Fredrik og jeg og skravlet om alt mulig ganske lenge. Chloe derimot, hun sovnet som en stein. Vanligvis nekter hun å legge seg til å sove på armen min, men i går; hun sloknet rett på den. Hehe! Så søt! Hun sov mellom oss i natt, og koste seg så mye. 

Alt i alt ble det en skikkelig koselig tur, og det er nok ikke siste gangen vi telter ute i skogen!

🌲☀️🛶🏕

14 kommentarer
    1. Du var på telt tur ikke sant, du så vel ikke noen skole elever som var i skogen på Lørenskog. Min klasse skulle overnatte i et telt i Losby. Hvis det var der du var på tur. 😊😀

    2. Hei, ikke noe telttur realiteter men vi har akkurat fått en papillon på 6 år som har blitt mishandla. Jeg har lyst til å trene den lidt til å gjøre triks etterhvert men vet ikke helt hvordan. Er papillon enkle å lære ting? Har du noen tips?. Btw så er den ikke redd eller skeptisk for mennesker

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg