Kan jeg blogge for alltid?

annonse – nelly

Da jeg i 2014 bestemte meg for å satse 100% på blogging og prøve å gjøre det til en heltidsjobb, ble jeg møtt av mange skeptiske mennesker. Ingen hadde noe særlig troa på at jeg noensinne kunne leve av blogging,

og enda færre trodde at det kunne være noe som jeg kunne holde på med livet ut. Jeg hadde allerede brukt 4 år på å bygge bloggen der den var, og da jeg gikk 100% inn for bloggen tok det ikke lange tiden før jeg levde 100% av den. 

Det spørsmål som jeg har blitt stilt mest i min bloggkarriere er “Hva gjør du når bloggen tar slutt?“. 

KJOLE HER

———————-
Hvem har sagt at bloggen tar slutt? 

Jeg er en person som tror på fremtiden. Bare se tilbake da internett kom. Folk trodde at det kom til å floppe. Internett var ikke kommet for å bli. Nå tenker vi tilbake til det og ler godt. Internett har kommet for å bli, og hele verden er styrt av det. 

Blogging er litt som internett. Det er veldig mange skeptikere som har sagt i åresvis at blogging kommer til å ta slutt, og at det blir snart borte. Det er nok ikke helt saken. Det som man må huske på er at mennesker er fundamentalt nysgjerrige. Vi jenter / kvinner er nok mest nysgjerrige, og spesielt på andres liv. Vi elsker å snakke om andre mennesker, følge med på livene dems, og bare når vi er ute og går tur ser vi inn i hagene til andre mennesker fordi vi lurer på hvordan det ser ut der. Vi er nysgjerrige. 

Det som er så unikt med blogging er at vi er noen mennesker som lar hver og en der ute komme helt nært på livene våre. Vi åpner oss opp om hverdagene våre, forhold vi er i, opp- og nedturer i livet. Vi inviterer dere til å være en del av våres univers. Er man et nysgjerrig mennesker (hvilket de fleste er) er blogging spennende. Dette er grunnen til at hundretusenvis av mennesker leser blogger hver dag. Blogging gir folk noe som ingen andre medier gir. 

Instagram er ofte korte tekster og overfladiske bilder, aviser og magasiner er totalt upersonlige. YouTube er litt som blogging men der må du se en video for blir et helt annet format. 

KJOLE HER

Så ja, blogging er kommet for å bli. Selv kommer jeg til å blogge til jeg gammel og grå, og jeg gleder meg til å dele bryllup, fødsler, barneoppdragelse, hage, oppskrifter, voksen mote og sminke, og mye mer med dere. Er jeg heldig følger dere meg til jeg blir gammel, og da får jeg muligheten til å leve av det lenge. Jeg skal i alle fall jobbe så hardt jeg kan for å gi dere en blogg som er spennende å lese!

 

7 kommentarer
    1. Æ har fulgt me på bloggen din i noen år no og æ vil gjerne se hva som kommer til å skje senere♕♥︎

    2. Det er en fin tanke, Stina, men du bør også ha en backupplan. Det er viktig å være realistisk, og sannsynligheten er stor for at når du begynner å dra på åra, går mange over til å lese blogger skrevet av yngre jenter. Pene ansikt, kløft, kropp og luksusliv kommer alltid til å dra flest lesere, og det kommer en tid når brystene henger, rynkene titter frem og man ikke har annet å by på enn ord. Den eneste topplistebloggen jeg kan huske at folk leste utelukkende på grunn av teksten, er Regine Stokke sin blogg, så det er absolutt mulig – meeen sannsynligheten er liten.

    3. Helt enig Stina!! Jeg elsker å lese bloggen din! Det er liksom noe jeg er nødt til å gjøre utløpet av en dag💖 synes det er veldig morsomt å bare forsvinne inni din lille rosaboble❤️ Håper at du blogger for evig!❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg