Derfor er blomster viktig for meg!

I dag har jeg virkelig vært på oppdagelsestur her i Sandefjord. Jeg ender altfor ofte med å kun dra på Plantasjen, og i dag ville jeg finne noe nytt. Så jeg googlet rundt og besøkte først et lite gartneri. Der var det masse fine blomster, men det var ikke noe WOW liksom.

Deretter dro jeg på et annet stek som heter “Ek plantesalg”. Altså, når jeg kom inn der fikk jeg helt sjokk. Det var enormt! Hvordan har jeg ikke visst om dette stedet?? Det var en svær hall til blomster, og ute var det et sinnsykt stort område hvor de hadde blomster, trær, busker og mye fint. 

Så fort jeg hadde tittet litt rundt, sendte jeg melding til Rebecca om hun ville være med på shopping. Hun bor jo rett i nærheten så det passet perfekt! Så da ble det blomstershopping og skravling!

De hadde til og med flere små dammer som den på bildet under. Det var altså så fint å gå rundt der at jeg nesten ikke kan få sagt det!

Utvalget var virkelig helt utrolig, og det så ut som at plantene var av god kvalitet også. Jeg skulle egentlig bare ha noen småting i dag. Meeen, dere kjenner jo meg. Når har jeg noensinne klart å bare kjøpe noen småting? Jeg endte opp med å fylle bilen til randen med nye planter.

Kjøpte blant annet drueranker, så nå skal jeg plante druer på verandaen. Gleder meg skikkelig til å se hvordan det blir! Mannen som jobbet der sa at de vokste superkjapt og at druene smaker skikkelig søtt og godt. Tenk så deilig å kunne spise ost og kjeks med druer fra egen hage!? Altså 😍

De hvite rosene som er på bildet under luktet helt utrolig godt. De luktet på en måte som markjordbær, bare enda mer intenst og digg. De kan visstnok bli opptil 9 meter høye. Tenk det blir sykt fint da!

Hvor fine var ikke de rosa og hvite blomstene også forresten? Er helt forelsket i de! Nå gleder jeg meg til å plante alle blomstene rundt i hagen og på verandaen. Tror ikke jeg rekker så mye i kveld. Men på søndag har jeg tid så da får jeg gjøre det da. Det blir gøy! 

Noe som jeg kom til å tenke på er; hvorfor er egentlig blomster så viktig for meg? Jeg har jo mildt sagt blomsterdilla.. Hehe! Jeg har jo vokst opp med en farmor og farfar som drev et gartneri hvor de solgte grønnsaker og blomster, og jeg var mye i gartneriene dems når jeg vokste opp. Jeg har også en mormor som alltid har hatt mye blomster i hagen.

Moren min er vel den som har påvirket meg aller mest. Hun har alltid hatt massevis av blomster overalt i hagen og på verandaen, og hun hadde til og med eget drivhus der hun dyrket massevis av digge grønnsaker. Så ja, jeg kommer mildt sagt fra en blomster-familie. Så da er det kanskje ikke så rart at jeg fikk helt blomsterdilla så fort jeg fikk egen hage og hus!

8 kommentarer
    1. ååå så herlig! Jeg har også blomsterdilla – eller kanskje jeg skal si plantedilla, haha. Jeg elsker alt av planter, både grønne og fargerike. Det er jo så herlig <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg