5 Ting som motiverer meg til å trene og spise sunt

annonse – stronger

Ikke svak – I den perioden som jeg har vært syk har jeg følt meg så svak. Det er flaut hvor svak jeg var. Hver gang jeg hadde vært og handlet, om det bare var en liten pose, måtte han bære den opp fra bilen og inn i huset for meg. Så det å trene styrke og kjenne at jeg blir sterkere er ekstremt motiverende, og det gir meg en skikkelig empowering følelse.


PROTEINSHAKERHER
TIGHTSHER
TOPPHER

 

Stygt bilde – Dette er ikke noe for sarte sjeler. Ta et bilde av deg selv fra den verste vinkelen, og i det verste lyset hvor du sitter ned og alt ser så jævlig ut som det kan bli. Ha dette bildet på favoritter på telefonen, og hver gang du får lyst til å dra og spise junkfood, se på bildet og spør deg selv; er det verdt det? For meg var dette en game changer. Det føltes ikke bra å se et så fælt bilde av meg selv, men herregud det hjalp virkelig på motivasjonen. 

Stabil energi – Da jeg i vinter spiste usunt merket jeg hvor store energi-svingninger jeg fikk av det. Det var faktisk litt skummelt. Jeg kunne være helt vanlig våken, også spise en frokost også kunne det gå 20 minutter etter frokosten også var jeg stuptrøtt. Helt utrolig hvor kort energien holder når man spiser raske karbohydrater. 

Utseendet – Da jeg var på mitt mest utrente og usunne i vinter følte jeg meg så langt ifra fin som overhodet er mulig. Hele ansiktet mitt føltes fremmed, for ikke å snakke om kroppen. Uff.. Nå som jeg har kommet igang igjen ser jeg at det sakte men sikkert går den rette veien og det er så gøy å se at jeg blir mer og mer fit!

PROTEINSHAKERHER
TIGHTSHER
TOPPHER

Bedre humør – Jeg merker stor forskjell på humøret mitt etter at jeg la om kostholdet og kom igang med treningen igjen. Nå er jeg mye mer glad, og jeg lettere til sinns. Har lest flere steder at trening kan hjelpe de som har mild depresjon, og i mitt tilfelle stemte dette på en prikk. Det er virkelig noe med de endorfinene man får av trening!

 

Trener du? 💪🏼💙

 

12 kommentarer
    1. Jeg trener så og si hver dag og det hjelper så sykt mye på humøret! Jeg kan faktisk ikke tro at jeg hatet å trene for bare sånn 3 år siden

    2. Ble veldig motivert til og trene av dette innlegget.
      Jeg trener håndball og hest selv.Men nå som det er ferie fra håndballen blir det ikke så mye trening eller sunt koshold som jeg pleier.Men nå ble jeg skikkelig motivert til og endre det:D
      PS.I L❤️VE YOU🌸

    3. Hva skal man gjøre vist man vil trene mer er Kresten på nesten alle grønnsakene pg noen typer fisker og poter men at man spiser litt sunt. Jeg trenger tips av deg jeg ønsker å trene jeg er bare 11 år jeg liker å trene men er ganske glad i godteri selv om jeg prøver å bare spise det på lørdage. Håper på å få svar fort

    4. Kjempe fine tips!
      Kan du legge ut noen forslag til hva man kan spise i løpet av en dag?
      Jeg har veldig lyst til å spise noe, men tørr ikke fordi jeg ikke vil velge feil mat.
      <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg