Hagejobb på en søndag

Dette har vært en skikkelig effektiv dag! Jeg har fått unnagjort et helt tonn med jobb til bloggen, og jeg har fått shinet opp hele hagen. Altså, how bout that? Midt på dagen i dag tok Per Fredrik og jeg turen ut i hagen for å pusle litt.

Jeg ville gå over rosene og fjerne blomster som hadde blitt ferdig med å blomstre, også måtte jeg begynne på den svære syrinbusken som har avblomstret. Fikk faktisk tatt av mange av de døde blomstene på den. Men de som sitter høyest får nok bare være der, for dit rekker ikke jeg opp. Haha! 

Fikk endelig fjernet tulipanene som var ferdige med å blomstre. Hadde egentlig tenkt til å bevare blomsterløkene på de. Meeeen, jeg var ikke sånn superfan av lillafargen på de, og det er ganske billig å kjøpe nye til høsten, så da rev jeg de like greit opp. Hadde uansett plantet de litt all over the place, så da er det bedre å plante litt finere til høsten så de kommer opp nydelig igjen til våren. Tulipaner er jo så fint når det blomstrer om våren, så det skal jeg uten tvil ha flere ganger!

Fun fact; ingen av rådyrene spiste noen av de. Så der hadde jeg skikkelig flaks. Da vi plantet tulipanene fikk jeg masse meldinger om at de kom til å bli spist opp av rådyrene som går rundt her, men det skjedde heldigvis ikke!

Sist jeg var på Plantasjen fikk Per Fredrik øynene opp for noen gresskarfrø. Rekorden på den sorten hadde blitt hele 910 kg! Det er jo helt vanvittig! Så gjett hvem som bestemte seg for å plante egne? Det var Per Fredrik det.. Hehe! Den første runden for sånn 2 uker siden plantet han i skyggen, og det gikk virkelig ikke helt veien.

Nå derimot plantet han de i solen, så får vi bare krysse fingrene for at det kommer opp gresskar etterhvert. Hadde vært så kult å lage pumpkin spice latte til høsten med eget gresskar. Haha! 

Til slutt gikk jeg over hele plenen og klipte den med gressklipperen. Jeg innser aldri hvor mye gresset har vokst før jeg klipper det, og ser forskjellen der det er klipt og ikke. Blir nesten litt flau over hvor langt gresset var nå. Haha! Heldigvis var det ikke så langt at det ble stress å klippe det, og jeg tar det som en liten treningsøkt, så får jeg to fluer i en smekk! 

9 kommentarer
    1. Er det bare meg, eller var buksa til Per Fredrik kjempefin på ham? Særiøst, viste kjæresten min bildet og ba han kjøpe seg en sånn😂

    2. Kine: Har tenkt på det før, men plenen har mye forskjellig terreng og ting som står i veien, så tror ikke en robot gressklipper klarer å klippe den riktig :/

    3. Robot-klipperen har sensorer så den kjører ikke “ned” ting og tang. Du legger ut sensor i form av en tråd der den skal klippe så den går der du vil at den skal gå 🙂 De største og kraftigste klipperne klarer fint å klippe i kupert og ujevnt terreng også 🙂

    4. Er ikke lov å klippe plenen å drive med andre ting som bråker på søndager. Dere har en veldig fin hage! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg