5 Beauty hacks

annonse – Nelly

Fotfil i dusjen – Ha en fotfill (i rustfritt stål) liggende i dusjen. Da kan du gå over den døde huden som er under føttene, mens balsamen er i håret. Selv går jeg alltid over litt og litt hver gang jeg dusjer, og da holder alltid føttene mine seg silkemyke og jeg slipper å ta skippertak på det. Grunnen til at du alltid bør file føttene i dusjen, er fordi at da er huden myket opp og det er mye lettere å fjerne den døde huden. HER finner du er bra fotfil til kun 40,- kr. 

Barbering – Når det kommer til barbering av leggene, føler jeg ofte at de har rukket å gro ut igjen før jeg har rukket å komme meg ut av dusjen. Altså, barberingen varer så kort at det er helt latterlig. For noen år siden fant jeg på et triks som gjør at den nybarberte følelsen varer mye lengre. Når du har barbert leggene bør du skylle over de med kaldt vann, og barbere kjapt over igjen. Da kommer resten av hårene ut og du får barbert mye bedre

.Aftersun – Nå som det er sterk sol ute er det veldig viktig med aftersun. Den beroliger huden etter solingen, gir fuktighet og gjør at brunfargen bevares bedre. Men for å få den til å funke best bør du la den ligge i kjøleskapet. Da får den virkelig kjølt den huden, og det er superdeilig etter soling. HER finner du en god aftersun fra Clarins.

Babyhår – Alle mennekser har hår i ansiktet. Det er helt naturlig. Vi jenter har det også. Noen jenter har mer enn andre, og noen har mørkere hår enn andre. Om du sliter med mye dunhår / babyhår i ansiktet kan du bruke en øyenbrynskniv for å fjerne det. De er veldig skånsomme og du får også eksfoliert huden i samme slengen. Mange asiatere har hatt dette som en del av deres skjønnhetsrutine i lange stunder, og det er først de siste årene det har blitt populært i vesten. Hårene kommer forresten ikke mørkere / sterkere tilbake. Øyenbrynsskjærere finner du fra fra Depend HER.

Gnissing mellom lårene – Når det er varmt blir lårene fort klamme, og de begynner å gnisse sammen. Dette er ikke særlig behagelig. Men jeg har en løsning! Jeg har lenge brukt en deo som er for underlivet, som gjør at man alltid dufter friskt der nede, og man slipper å bli klam. Den sprayer jeg også mellom lårene, og det funker utrolig bra! Deodoranten jeg bruker finner du HER

 

 

5 kommentarer
    1. Wonderful tips! <3
      I'm blond(ish) and my facial hair is light, but it feels not nice with make up. I have been afraid to cut it, since I've thought it might grow back dark and stronger, but plucking is so slow and hurts too. Now I think I'll get a good eyebrow knife (any tips to find one?) and use it to my "moustache". 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg