10 Ting du kan gjøre i sommer-varmen!

Nå er det jo full sommer med sol og varme her i Norge. Det er jo den varmeste mai måneden på lenge, og den slår nye rekorder hele tiden. Det er morsomt hvor mye varmere det er her i Norge enn i sydenland som Spania og Hellas. Hehe! Krysser fingrene for at det holder seg utover sommeren, for da blir det perfekt med norsk sommerferie. Nå som det er varmt og deilig vær er det så mye du kan gjøre, og her er en liten liste med 10 av tingene jeg elsker å gjøre i sommervarmen!

Trening ute – Det er ingen grunn til å stå inne på et svett treningssenter. Flytt heller styrketreningen utendørs. Ta med den en treningsmatte og tren i hagen eller på verandaen. 

Grille på stranda – Ta med engangsgrillen på stranda og lag en deilig middag. Det er så koselig å sitte på teppe med kjæresten og se på solnedgangen mens man koser seg med deilig mat. OBS; engangsgriller kan kun brukes på sandstrand og helst så nærme vannkanten som overhodet mulig. Ikke sett den på / i nærheten av gress, og alltid slukk den med 3-4 liter vann.
EDIT; jeg hadde lest flere steder at det var lov dersom man grillet steder det overhodet ikke var mulig at det kunne bli brann rundt. Men dette ble jeg obs på takket være lesere, at var feil. Så bytt ut grillmaten med reker og loff eller noe annet digg 🙂

Skogstur – Ta på deg treningsskoene og kom deg ut i skogen. Det er helt fantastisk fint å gå turer nå, og om du er inne i tett skog slipper du den verste varmen fra solen.

Tusenfryd – Ta deg en tur på Tusenfryd og kjør berg og dalbaner. Selv er jeg verdens største pyse, så jeg tørr ikke ta så mange av de. Men det er jo masse gøy å gjøre der som ikke er skummelt også. Hehe! 

Bad – Kjøp deg et basseng til å ha i hagen, eller ta deg en tur på stranda og kos deg i det deilig vannet. Det er ingenting som er bedre enn en dukkert når solen steker som nå! 

Spis is – Nyt solen og kjøl deg gjerne ned med en god is. Selv spiser jeg is hver eneste dag, og for noen dager siden skrev jeg et innlegg med 8 ispinner som har lavt kalori-innhold. Innlegget finner du HER

 

Ta bilder – Nå er det perfekte muligheter for å ta nydelige bilder. Enten om du vil ha nytt profilbilde på facebook eller bilder til instagram; nå er tiden. Det fineste lyset får du når det er solnedgang, og solen gjerne er rett bak deg. Da blir det magisk fint!

Hage – Nå er det virkelig tid for hage. Kjøp inn og pynt opp rundt i hagen med blomster. Selv elsker jeg å holde på rundt i hagen, og det er så gøy å se når det blomstrer og hvordan ting vokser. Nå er det jo perfekte vekstmuligheter pga varmen, så nå er virkelig tiden inne for å kjøpe inn blomster. 

Turist i egen by – Når ruslet du rundt i sentrum av byen du bor i sist? Jeg må innrømme at det er lenge siden jeg har gått på rusletur rundt i Sandefjord sentrum, og det er på tide å gjenoppdage sentrum igjen. Det er jo så mange koselig butikker og kaféer rundt i sentrum. 

Les – Ta med deg iPhonen ut i solen og les dine favoritt blogger, hør på en lydbok eller les en vanlig bok. Selv elsker jeg å høre på lydbøker og podcaster. Min favoritt podcast er “Framgångspodden” der fremgangsrike mennesker blir intervjuet om sin vei til suksess. Veldig spennende om du er sulten på suksess i livet!

 

Hva liker du å gjøre i solen? ☀️

13 kommentarer
    1. Bra tips! 🙂
      Elsker å bruke sommeren til å lese mye skjønnlitteratur og høre favorittpodcastene mine på stranda! Dette føler jeg ikke at jeg har tid til oppi alt skolearbeidet resten av året, så da blir det ekstra spesielt og fantastisk.
      Har forresten et tips til deg om enda en is med få kalorier. Saftisen fra first price! Den er kjempegod, koster rundt 8 kroner for 16 stk (SYKT!) og den inneholder bare 44 kalorier 🙂

    2. Altså, jeg skulle virkelig ønske jeg kunne bade. Vi har et basseng, men det er jo så lite at jeg kan bruke det på stranda som badematte😂 Og det nærmeste er 40min sykletur (Kan ikke veien til noen av de to stedene😂), og Pappa vil ikke kjøre etter jobben… Men fortsatt, du inspirerer meg syykt! Btw, kan du plz lage en yt video der du ser på andre folk sine blogger? Som feks de som har blogg og kmt? Takk, elsker deg<3

    3. OBS: engangsgrill er forbudt i hele Norge, fra sør-Norge og opp til Trondheim pga. den ekstremt store skogbrannfaren som pågår nå. IKKE bruk engangsgrill til det kommer nedbør av betydning (veldig mye regn). Elsker bloggen din😍❤

    4. Er ikke lov å bruke engangsgriller nå. er ikke lov på stranda heller. I Bergen har de også lagt forbud mot å grille hjemme på terrassen eller i hagen

    5. På Vestlandet er det totalforbund mot engangsgrill,men d bot inntil 5000,-
      Hjemme kan en kun grille med ordentlig grill
      Mange steder der folk bader kan det være vanskelig å komme til med brannbil/brannbåt og derfor er det forbud. Også vanningsforbud enkelte steder her borte
      Ellers masse kule tips 🙂
      Ha en super helg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg