Fra fit og lykkelig til utbrent med angstanfall

I vinter ble jeg utbrent. Kroppen min sa rett og slett stopp, og jeg var syk av og på i flere måneder. Jeg lå rett ut i sengen med 40 i feber, B12 mangel, jernmangel og kroppen min slet. Fordi jeg lå inne så mye, og ikke hadde muligheten til å være ute og leve slik jeg vanligvis gjør ble jeg deprimert og fikk angstanfall.

Det var en tung periode, og jeg føler jeg mistet en del av meg selv. Jeg hadde heldigvis en veldig god kjæreste som hjalp meg igjennom dette, og var lysglimtet på de mørkeste dagene. 

Fordi jeg var syk så lenge fikk jeg ikke trent i det hele tatt. Enkelte dager var det å gå fra senga til sofaen nok for meg. Når jeg var på Gran Canaria sviktet kroppen min så hardt at jeg såvidt klarte å gå opp trappen den ene kvelden. Det var en ekkel følelse. I løpet av denne tiden slet jeg veldig med det å spise riktig, og jeg var konstant kvalm. Tror aldri jeg har drukket så mye coca cola i hele mitt liv, som i denne perioden. Sunn og vanlig mat var det siste jeg klarte å spise, og junkfood / godteri ble en trøst for meg. 

Nå som jeg endelig har blitt frisk igjen, ser jeg hvor mye skade kroppen min har tatt av denne vinteren. Kroppen min er ekstremt svak og kondisen min er enda verre. I dagens samfunn har jeg sikkert ikke lov til å si dette, men fuck it; jeg er misfornøyd med hvordan kroppen min ser ut. De siste årene har jeg alltid hatt en trent kropp med muskler og lite fett. Nå derimot.. Ikke akkurat det for å si det sånn..! 

Men jeg nekter å sitte her og syns synd på meg selv. Jeg skal klare å bygge meg selv opp igjen, og jeg skal bli den versjonen av meg selv jeg vil være. Jeg vil være godt trent og fornøyd med min egen kropp. Fremover blir det sunn mat og mye trening. Jeg har allerede kommet godt igang, og fremover kommer jeg til å jobbe hardt for å komme tilbake til dit jeg vil være. Jeg er bare 25 år, og jeg nekter å kaste inn håndkleet nå.

Fremover kommer bloggen til å handle mye om denne reisen, og jeg håper dere vil være med på den. Sunn mat og trening er to temaer som blir veldig sentrale på bloggen, og jeg gleder meg til å dele denne reisen med dere. Heldigvis kan jeg mye om trening og sunn mat fra før av, så det hjelper veldig, men om dere har noen gode tips å dele, er det bare å dele de. Jeg elsker å få tips fra dere! ❤️💪🏼

15 kommentarer
    1. Jeg var veldig mye syk i en periode i starten av året, men så begynte jeg å ta D3 vitaminer daglig, og spise faste måltider, og har ikke vært syk mer etter at jeg begynte med det. Så kan anbefale å ta D3 vitaminer om immunforsvaret er nede 🙂

    2. Har vært syk selv omtrent hele 2018 så eg vet hvor pyton det er når kroppen ikkje spiller på lag
      Liter på liter med Pepsi har det gått da alt annet har kommet i retur og enkelte dager var det 3 salte kjeks som var det kroppen aksepterte
      Fremdeles aner ikkje legene hva som skjedde,men eg begynner å klare å holde på mat og i dag skinner solen <3
      Heia oss

    3. Du er veldig flink Stina! Det er ikke noe galt det du sa, ingen kan bestemme om du er misfornøyd med kroppen din eller ikke! Jeg heier på deg, bra st du velger å gjøre noe isteden for å sutre!!💪🏼😍

    4. You should watch Shadowhunters on Netflix, hulu or freeform! The show is so amazing with lots of lgbt rep and groundbreaking topics are discussed in a classy matter! i love this show so much, and i am sure you will love it to <3 the show is currently on it's 3rd season, go binge it! :)

    5. Jeg syns det er helt fantastisk at du tar tak i det. Du gir deg selv styrke hvor mange ville gitt opp, jeg beundrer deg for det. Forbli sterk <3

    6. Hei, lurte bare på om du kan beskrive hvordan angstanfallene var? Er en stor fan av deg! Ikke tenk på kroppen din, det er ikke rart at man får litt mer fett når man ikke har trent eller gjort noe på en stund, du er nydelig som du er og det må du alltid huske på!❤️

    7. Jeg går i 9. Klasse nå og jeg har ødelagt meg selv mer enn noen gang.. i 8. Klasse var jeg glad, og jeg elsket å trene og være ute med venner.. Nå i begynnelsen på 9. Klasse så tok alt plutselig slutt, og jeg turte ikke gå på skolen engang.. jeg orket ikke gå ut jeg sov hele tiden og begynte å gråte vær gang noen prøvde å dra meg til skolen.. Jeg forstår altså veldig godt hvor tungt det må ha vært<3 det er ikke gøy når du treffer bunnen, og det krever enormt mye å faktisk klare å snu om å bygge seg selv opp igjen! Stolt av deg:-) ta all den tiden du trenger til å bli 100% deg selv igjen, ikke stress med innleggene og bloggen, vi gleder oss selvfølgelig alltid til du poster nytt innlegg, men vi vil jo mye heller at du skal ha det bra og tar den tiden du trenger, MASSE GLAD I DEG! Stor fan av deg<3

    8. Hei!
      Synes du ser strålende ut. Ville aldri gitt deg tips om jeg trodde du ville bruke det utelukkende for vektnedgang. Likevel virker du som en fornuftig jente som fokuserer med på å ha en sterk og frisk kropp, fremfor å være tynnest mulig!
      Og derfor vil jeg bare forteller hva som fungerer best for meg i de periodene jeg ikke har fått trent og både kondisen og styrken har blitt svekket til de graader! Og det er intervall-trening! Fartslek rett og slett! Gerilja for eksempel (20sek spurt, 10 sek hvile – gjenta 8 ganger), eller andre intervallvarianter. Formkurven stiger så raskt, og det gir stor mestringsfølelse 😀 Det gir også et deilig endorfinkick! Tar man seg en periode med litt invervalltrening, blir alt annet så mye enklere (lengre joggeturer, styrketrening osv). For min del er det den raskeste måten å kickstarte formen på! Og sett bort i fra de første gangene når man dessverre kjenner på hvor mye kroppen har tapt seg, så er det såå deilig for hver økt etter det når man kjenner hvor mye enklere hver økt blir:D
      Jeg har en veldig aktiv jobb, og kjenner det hjelper veldig mye på – både under arbeidsdagen, men også på overskuddet generelt 🙂
      Prøv det 😀

    9. Du skal få si akkurat hva du vil, men du må huske på at du har en utrolig pen og fin kropp, og du er veldig heldig med den!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg