Jeg har laget rosevegg i hagen!

Nå er det straks to år siden vi flyttet inn i huset vårt. Jeg fikk min første hage, og det var både gøy og skummelt. Jeg hadde vokst opp med en mor som alltid hadde en nydelig hage med masse blomster, meeeen jeg hadde ikke helt hatt blomster interessen så jeg hadde jo null peiling på hagen.

Den første sommeren vi bodde her plantet jeg noen få blomster her og der. I fjor hadde jeg null interesse av det, og plantet vel nesten ingenting. I år derimot har jeg blitt skikkelig hagenerd og lært så mye om det, og som de fleste av dere vet har jeg satt igang med et stort prosjekt for å fikse opp hagen.

Et av blomsterbedene jeg ville fikse, fikk jeg endelig gjort ferdig i dag. Dette er det blomsterbedet som er under verandaen som er på studioet til Per Fredrik. Tidligere på våren la jeg steiner rundt hele bedet og gjorde det klart for planting. Det å legge steiner rundt bedet gjorde en ekstrem forskjell og bare der ble det 100x finere allerede. 

I dag tok jeg med Per Fredrik på Plantasjen og vi kjøpte inn massevis av roser. Jeg har lenge hatt lyst til å lage en rosevegg slik som jeg hadde hjemme hos moren min da jeg var yngre. Det er så sinnsykt fint å se på, også er det dødsfint på bilder. Hehe! 

I kveld har jeg plantet alle rosene, flyttet to av de gamle rosene så de er plantet riktig og står et bedre sted. Nå har det blitt så fint! Gleder meg helt vilt til det begynner å blomstre her. Da kommer det til å bli mye bilder derfra. Har forresten filmet hele prosessen av plantingen, der jeg gir massevis av tips jeg har lært som er veldig kjekke å kunne for å plante rosene riktig. Så den videoen kommer ut snart! 

Gleder meg så sinnsykt til det blomstrer her. Lover masse bilder fra det. Hehe! 

10 kommentarer

Siste innlegg