10 Ting jeg elsker og hater med Oslo

Etter å ha pendlet frem og tilbake til Oslo siden jeg var 16, og bodd her i flere år har jeg formet en del tanker om Oslo. Noen ting liker jeg, andre ting hater jeg. Her er 10 av de.

👍🏼Shopping – Shoppingen her er helt fantastisk. Rundt Karl Johan finner man alt ifra Gucci, YSL og Louis Vuitton til H&M, Cubus, Lush og Zara. Her er utvalget stort og det er deilig at alt ligger i nærheten av hverandre. Bogstadveien har også mye bra! 

👍🏼Mye restauranter og caféer. Her er det godt utvalg av steder å spise på, drikke smoothie eller ta et glass øl i solen. Her er det veldig lett å finne steder man kan spise sunt og spennende på, og det er noe jeg skulle ønske det var mer av i Sandefjord. 

👍🏼Business – Det meste av bloggjobber skjer her i Oslo. Her holder de fleste møter til, og her møter jeg som oftest bloggvenninner. 

👍🏼Kaféliv – Her er det mye mer kaféliv, og det er mer vanlig å sitte ute i solen med en kaffe enn hva det er andre steder. Da jeg bodde her pleide jeg alltid å dra på kafé for å skrive blogginnlegg. Det var så koselig og inspirerende!

👍🏼Inspirerende – Å gå rundt i Oslo sentrum er veldig inspirerende. Enten om du går opp til Grunerløkka og ser i vintage butikker, til Frogner og ser på Frognerparkens nydelige blomster, eller på Aker brygge der det er båtliv. Det er alltid noe spennende å se på, og det er ikke uten grunn at jeg drar hit ofte for inspirasjon. 

👎🏼Alltid mye kaldere enn Sandefjord. Jeg får seriøst kuldesjokk hver gang jeg kommer hit. På Aker Brygge er det sykt surt og vindfullt! 

👎🏼Liten plass – Om man skal bo i Oslo sentrum er det veldig dyrt, og man må som regel unne seg med en bitteliten leilighet med en fransk balkong aka bare en dør og ikke en ordentlig balkong engang. 

👎🏼Eksos – I Oslo er det ekstremt mye forurensing. Dette merket jeg veldig godt da jeg bodde på Majorstua. Jeg bodde rett ved krysset der det er en firefeltsvei rett utenfor. Hver gang jeg åpnet døren for å lufte måtte jeg vaske gulvet etterpå, fordi det kom inn så grått støv av det var helt vilt. Fikk til og med påvist forurensing på lungene, så det sier jo sitt. 

👎🏼Tidlige stengetider – Skal man shoppe i Oslo på en lørdag må man være tidlig ute, for mye i hele Karl Johan stenger 18. Det er sikkert norske regler som bestemmer, så det nok ikke Oslo by sin skyld. Men det hadde vært fint om det var åpent til 21.

👎🏼Sykt mye folk – Uansett hvor du går er det mye folk. På trikken, i butikker, i parker, på veien og ja, generelt overalt. Husker da jeg bodde her at jeg slet med det at jeg aldri var helt alene. Til og med i leiligheten jeg bodde i kunne jeg høre naboer fra alle kanter. 

 

Hva syns du om Oslo?

————

👻 SNAPCHAT STINABLOGG 👻

7 kommentarer
    1. Jeg elsker Oslo og var der i februar. Jeg er fra Tromsø, og her kan jeg love deg at vinteren er sur og kald, men jeg fikk sjokk av Aker Brygge. Trodde at hele kroppen min skulle fryse til is!
      Men Oslo er en vakker by jeg drømmer om å flytte til. Tromsø er ganske kjipt når man har ambisjoner.

    2. Eg er erkebegerbenser og ikkje veldig fan av Oslo.
      Føler meg veldig utrygg i Oslo og finner ofte ikkje frem.
      Men det er pent enkelte steder og eg koser meg når eg er der en dag eller to i forbindelse med noe,men ville aldri dradd dit bare for det. Da hadde eg dradd il London <3

    3. Det er greit å ønske seg at butikker har åpent til 21.00 i helger,men det er jo også lov å tenke på at de også må få litt helg de og.

    4. Åpent til 21.00…. Jobber selv i butikk og er smålig med folk etter 19:30. Neiass. Skulle likt å sett deg få den i fleisen hvis du hadde en 8-16 jobb 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg