10 Ting jeg vil gjøre i Mai

Reklame | Nelly, Ellos, Cubus

Endelig er mai her, og for å være ærlig kom det skikkelig brått på meg. Jeg var hos foreldrene mine for bare en uke siden, og der var det fortsatt rester fra snøhaugene igjen. Så jeg tenkte at mai var laaaangt unna. På søndag ble det snakk om at mandag var inneklemt dag og jeg kunne virkelig ikke skjønne hvorfor, helt til Per Fredrik sa at det var 1 mai på tirsdag. Altså, hva??

TOPP | SKJØRT 

I mitt hode er det fortsatt en måned igjen til mai, haha! Våren har jo bare rukket å være her i et par uker så dette er så rart! Men jeg kan jo ikke klage. Mai er en nydelig måned med hvitveis overalt, russ, 17 mai feiring og mye bra. Jeg gleder meg til denne måneden og dette er hva jeg skal gjøre:
 

17 Mai – I år skal vi feire 17 mai i Tønsberg og det gleder jeg meg skikkelig til. Jeg har ikke feiret der før, men jeg tror det blir bra! Så lenge jeg er med Per Fredrik har jeg det uansett alltid gøy. Hehe!

Hageprosjektet – Så langt har jeg bare kunne gjort de kjedelige tingene i hagen som å fjerne løv, rense opp i bedene og legge stein rundt de. Men, nå er det endelig varmt nok ute til at jeg kan begynne å plante blomster rundt i hagen og på verandaen. Det blir gøy! Gleder meg skikkelig til å komme igang med den morsomme delen av prosjektet. Er dog ikke 100% ferdig med alt det kjedelige, men det får jeg gjøre litt innimellom. 

Back to business – Det er ingen hemmelighet at de siste månedene har vært fylt av mye utbrenthet, sykdom, vinterdepresjon og generelt utmattelse. Nå føler jeg meg endelig fin i formen både i kroppen og i hodet igjen, og jeg er klar til å komme ordentlig tilbake til bloggjobb. Jeg gleder meg til å være 100% tilbake igjen og føle at jeg gjør en bra jobb! 

Sporty – Nå som kroppen endelig er frisk igjen har jeg begynt å trene en del, og jeg gleder meg til å bruke denne måneden til å komme i enda bedre form. I dag trosset jeg regnværet og gikk en times lang powerwalk med Per Fredrik og Chloe. Så friskt og deilig!

JAKKE | TIGHTS 

Sunne oppskrifter – Fremover vil jeg teste ut en god del nye sunne oppskrifter. Jeg har lagt om til et veldig sunt kosthold nå, og da er det viktig å finne gode oppskrifter så jeg kan spise mat som er god og sunn. Hadde aldri klart å spise sunt om jeg bare kunne spist kylling og brokkoli.. Blæh! Deilig salater med frukt, bær og reker derimot.. Det kan jeg like! 

Grille – Denne måneden skal det grilles! Per Fredrik og jeg har allerede grillet en god del ganger, og det skal vi uten tvil fortsette med. Nå blir det varmere og varmere fremover, så vi kan kose oss ekstra mye utendørs. Det er ingenting som slår det å grille ute til lunsj. 

Søvn – På tide å komme inn i skikkelig gode døgnrytmer igjen, og fremover er målet å stå opp 06:30 hver dag. Føler meg alltid så mye bedre når jeg står opp tidlig, også er det noe med utsagnet “the early bird catches the worm”. Står man opp grytidlig får man gjort så mye mer, og man får virkelig fullt utnytte av dagen. De dagene jeg står opp sent slår panikken fort inn fordi jeg føler dagen har flydd avgårde før jeg har stått opp. Haha! 

Header – Nå har jeg hatt headeren på bloggen helt siden i sommer, og det er virkelig på tide å bytte den ut. Nå som det begynner å blomstre ute har jeg lyst til å gjøre en photoshoot med masse blomster og noen fine plagg og lage en ny header. 

Lese – Nå er det altfor lenge siden jeg har hørt på business bøker, så det må jeg ta opp igjen. Fremover blir det lydbok hver gang jeg kjører bil. Har lært så mye om økonomi etter at jeg begynte å lese de bøkene at det er helt vilt.

 JAKKE (40% rabatt NÅ!)

Detox – Nå trengs det en detox her i huset. Det er altfor mye rot overalt, og jeg blir litt smågal av det. I går startet jeg med kjøkkenet, og jeg fjernet absolutt alt av ting som står på kjøkkenbenken, så nå er det kun krydderurter igjen i vinduet. Syns det er så deilig å gå inn på en helt clean kjøkken uten masse pynt og rot. Pynt blir dessverre altfor fort rot når man har for mye av det. Minimalisme er nøkkelen til ryddighet i livet mitt. 

 

Hva er dine planer for mai?

—-

👻 SNAPCHAT STINABLOGG 👻

 

7 kommentarer
    1. Å, høres ut som at mai blir en bra måned for deg😃det blir det for mrg også, jeg har bursdag 15. mai så da skal jeg feire den! også skal jeg i konfirmasjon og feire 17. mai og masse annet gøy☺️ha en fin dag!

    2. Det er lett å bli blind når man først starter å redigere bilder. Litt fiksing for å gjøre bildene ekstra fine er lurt. Men nå har du virkelig tippet over. Og huden din ser veldig falskt og uprofesjonelt ut…

    3. Skal ofc feire 17.mai, være i en konfirmasjon, grille masse ute, kanskje ta noen turer på stranden, dra på tusenfryd og hoppe masse på trampolinen! Håper denne måneden blir en bra måned for deg, Stina. Kan du poste flere oppskrifter denne måneden? Altså, salater og lignende?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg