7 Grunner til å skaffe hund!

Reklame | Nelly

Jeg har vokst opp med å ha hund i huset, og har helt siden jeg ble født har jeg bodd med hund. Med unntak av tiden jeg bodde i Oslo og de første månedene her i Sandefjord. Så jeg har vært både med og uten hund, og jeg har ingen tvil; det er best å ha hund.

Det er ikke uten grunn at hunder er menneskets beste venn. Om du har lyst til å skaffe deg en hund bør du lese videre, for her er 7 gode grunner til at det å ha hund er helt awesome!

KJOLE HER

Alltid glad – En hund er nesten alltid glad. De eneste gangene den ikke er glad er når den passer på deg fordi nabohunden kom i nærheten. Haha! Å ha noen rundt seg som alltid er glad er viktig i mange situasjoner. Om du går igjennom noe som er tungt eller trist, eller du bare har hatt en tung dag på jobb er det så koselig å bli møtt av en superglad hund. Hver gang jeg kommer hjem etter å ha vært borte blir Chloe overlykkelig av at jeg er hjemme og hun løper rundt og koser meg halvt ihjel. Så koselig!
 

Sporty – Når man har hund er man nødt til å gå en del turer med den hver dag, og det er veldig bra for både helsen og psyken. Du kommer deg opp fra sofaen uansett årstid og klokkeslett, og du får beveget kroppen. Hunden er som en PT som sier; kom deg opp og ut! 

SNAPCHAT STINABLOGG

Klar for barn – Å ha en hund er vel det nærmeste man kommer til å ha barn, og det er veldig bra for da får du øvd deg litt. Man lærer å ha ansvaret for noen andre, man får en kjærlighet til den lille krabaten, og i valpetiden krever hunden mye kjærlighet og trening som gjør at du blir litt ekstra klar den dagen du selv skal ha barn.

Aldri alene – Nå er jeg veldig heldig med at jeg bor sammen med forloveden min og han jobber hjemmefra, men vi er mye inne på hvert vårt kontor siden vi jobber. Da er det veldig koselig at Chloe holder meg med selskap så jeg ikke skal være så mye alene. Om du er singel eller jobber hjemmefra er det koselig med en hund som kan holde deg med selskap.

Triks – Om du skaffer en hund av en smart rase kan du lære den masse triks, og til og med begynne med agility. Chloe er en papillon, og den rasen er superkjent for å være smarte og perfekte til agility. Selv har jeg ikke helt interessen for agility. Men jeg har lært henne massevis av kommandoer så hun skjønner mye av det jeg sier. Aner ikke hvor mange kommandoer vi er oppe i nå, for der har jeg mistet tellingen, men hun kan MYE. Hehe! 

KJOLE HER

Vakthund – En hund er alltid på vakt. Til og med når den sover er den på vakt for å passe på at eieren er trygg. Chloe er veldig vakthund, og jeg merker det ekstra godt de gangene Per Fredrik er på reise. Da passer hun på ekstra mye, hvilket er veldig deilig for da blir jeg ikke like redd. Nå er ikke Chloe noe farlig, men hun får sagt ifra til meg om noe er galt, og det er veldig bra.

Underholdning – En hund gjør mye rart som ofte kan være veldig underholdende. Aner ikke hvor mange ganger jeg har ledd så mye at jeg har ligget rett ut på gulvet. Hun er superlættis og hun gjør alltid et eller annet rart og morsomt! 

 

Har du hund? 🐶

————–

👻 SNAPCHAT STINABLOGG 👻

21 kommentarer
    1. Det er veldig koslig med hund ja! Blir kanskje en hund på oss også etterhvert når vesla blir større! Var veldig søt denne hunden din!

    2. Vi har hund og det er veldig koselig, spesielt på sommeren, men vi har den mye ute og ikke så mye inne og d r koseligst å ha henne inne, men men..❤️

    3. Jeg har en hund Som er pappilon hun er fem år gammel og hun heter Molly det er ikke bare min hun da for jeg er 11 men du kjønner hva jeg mener

    4. Jeg skaffet hund for snart 5 år siden, og da hadde jeg vært uten hund i 8 år. Jeg vokste og opp med hund og følte at noe manglet selv om jeg bor med samboeren min. Så da jeg fant en annonse hvor en dame solgte valper for 8000, da måtte jeg ha en. Også var det også en slik rase jeg var på jakt etter og. Så vi har i dag en herlig og livlig Yorkshire terrier gutt som er gla i alle som vil vær gla i han. Å har du en dårlig dag på jobb, så er det alltid noen som venter hjemme på deg med logrende hale og masse kos og våte kysser <3

    5. Hei Stina💗 Jeg har veldig lyst på hund, men mamma sier at det er veldig dyrt med dyrlege. Jeg lurte på hvor ofte man må gå til dyrlegen og hvor mye man må betale? Hvis du vet det da😁

    6. Å ha hund er på ingen måte en forberedelse til å få barn! Kan ikke sammenlignes i det hele tatt! En baby krever sååå mye mer enn en hund, og ja.. bare nei!

    7. Bare tull det Stina skriver. Du kan drive med både triks og agilty med alle mulige raser. Ingen hunder er dumme heller;)
      Papilon er en kanskje en smart rase, men det betyr ikke at andre hunder ikke kan lære triks! Det handler om eieren, det er aldri hundes feil. Hvis eieren er positiv og roser masse kan alle hunder lære alt de vil. Synes det blir for dumt å si et at en ikke smart hun ikke kan lære no!

    8. Vi hadde en hund, men vi måtte avlive den for snart tre år siden… Han ble bare seks år😭Jeg elsker hunder og de er veldig oppmuntrende hvis du har en dårlig dag! Savner virkelig å ha noen ved meg når jeg er alene hjemme, og har veldig lyst på en hund igjen!🐶🐶🐶

    9. Tusen takk for grunnene, de kan jeg bruke til å overbevise foreldrene mine. Vi har hatt hund før, men vi reiser så mye i helgene så det blir vanskelig.:(

    10. Ja, stefaren min har to hunder. En goldendoodle og en tibetansk terrier <3 Hun som er tibetansk terrier blir overlykkelig hver gang jeg kommer på besøk til de eller når hun er hos mamma og jeg tar turen innom 🙂 Hunder er der alltid for en og jeg er så utrolig glad i de.. Vi er også ganske heldig som har to hunder på jobben også, da personalkonsulenten har de med seg.. Da får vi lov å kose med de og gå tur med de i arbeidstiden 🙂 Har hatt hund siden jeg var 11, altså den første hunden fikk vi i 1999. =)

    11. Hei Stina!
      Har nettopp fått en liten valp på 2 mnd. Lurer på om du har noen gode tips eller råd til å få han stueren.. vet han enda er liten, å må forvente at ting skjer inne.. men føles ut som ett veldig stort prosjekt akkurat nå. Tok det lang tid før chloe lærte seg til å gjøre det ute hver gang?

    12. Jeg har veldig lyst på hund og jeg vet at de også har lyst på det, men mamma sier at vi ikke skal ha hund fordi vi er en familie som reiser mye og vist vi får hund kan vi ikke reise så mye😔😭😭

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg