Ukens mathandel

De siste tre månedene har jeg rett og slett vært utbrent, og dette har jeg snakket om en del tidligere så jeg skal ikke gå så mye inn på det nå. I den perioden var jeg i veldig dårlig form både psykisk og fysisk. Det ble mye junkfood og godteri, og jeg vet ikke om vi kan kalle det trøstespising.

Meeen, lets be honest. Når man ligger inne i ukesvis og er syk og ikke kan leve vanlig, blir det fort til at godteri og junkfood blir mye av gleden i hverdagen. Sunn mat er det siste man har lyst på, og trening er i alle fall helt borte i natta.

Nå begynner jeg endelig å komme meg på bena igjen, og jeg har fått tilbake appetitten og lysten på sunn mat. Det er veldig deilig å ikke være konstant kvalm for å si det sånn. Hehe! I går brukte jeg mye av dagen til å gå igjennom oppskrifter jeg har lagt ut tidligere på diverse sunne salater og middager. Jeg fant masse inspirasjon og skrev en liste med rett under 50 varer som jeg bør ha i mat / kjøleskapet hele tiden, så jeg alltid har de matvarene jeg trenger tilgjengelig.

På vei hjem fra Oslo i dag stakk jeg innom Kiwi og handlet alt jeg ikke hadde fra den lista. Her ble det mye grønnsaker, frukt, bær, meieriprodukter og en del kjøtt. Dette er ikke spons / reklame eller noe men en liten kudos til Kiwi, for de er virkelig billig når det kommer til sunn mat. Alt det jeg kjøpte betalte jeg bare 1000,- kr for. Dette er jo minst en uke med sunn mat, så det er jo veldig nice! Chloe var i alle fall veldig fornøyd med innkjøpene. Haha! 

Jeg gleder meg til å spise sunt og komme i form igjen. Kroppen min har virkelig blitt et stykke vekk fra det jeg selv liker, så det må jeg virkelig fikse på! Det blir så gøy å lage masse sunne matretter fremover, og om jeg finner på noen nye oppskrifter deler jeg de selvfølgelig her på bloggen! Om du trenger litt inspirasjon til sunn mat kan du sjekke ut kategorien min “Matoppskrifter“.

Apropo mat, nå er det straks middag. Per Fredrik skal diske opp med biff i dag, og han er virkelig helt rå på å lage biff så dette blir digg! 

15 kommentarer
    1. Så godt å se at det går bedre med deg, det er så vondt å føle seg så utbrent med det alt det følger med. Tusen takk for deilig inspirasjon på matfronten også, forresten. Det trengtes! 🙂

    2. Hei. Hvorfor kjøper du laktosefri yoghurt å så har e sett at du bruker laktosefri melk noen ganger?

    3. Hei Stina! 🙂 Tenkte bare jeg skulle opplyse deg om noe. Ved å kjøpe Gilde, Prior eller Tine-produkter er du med på å støtte de norske bøndene. Kjøper du andre produkter, feks First Price, så er dette gjerne importert kjøtt – dermed støtter du ikke opp norsk matproduksjon. Norsk matproduksjon er en av de beste i verden – ved å kjøpe norskt blir det mindre forurensning samt at norske bønder bruker mye mindre antibiotika enn i andre europeiske land (dette gjelder ikke kylling, da også kylling i Norge får mye antibiotika.)Dermed er sjansen for antibiotikaresistens mindre 🙂 Dette er det ikke alle som vet, derfor tenkte jeg det var greit å informere. Hilsen Rikke

    4. Litt random andbefaling. Men eg andbefaler å gå inn på nrk.no og søke opp planetplast. Der kommer opp ei jente med rosa hår som snakker om plastkrisa vi har i verden. Det er ein virkeleg tankevekker. (Litt random men kom berre på det) ps så flott å høre at du føler deg bedre:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg