Vekt, Barn, Flytte? Alder, Fremtidsplaner ++ Ukens spørsmål #201

annonse | lenker | cubus, ellos, nly

Har du og Per Fredrik tenkt til å flytte?
– Nei, det har vi ingen planer om. Vi trives veldig godt her i Sandefjord og har alt vi trenger av venner, stort nok hus også er det jo helt nydelig her!

Desto lengre jeg har bodd her desto mer har jeg forelsket meg i stedet, og jeg tror nok ikke vi kommer til å noensinne flytte vekk fra Sandefjord. Det er jo også kort vei til flyplass (15-20 minutter) og bare 1 time og 15 min med bil til Oslo, så det er veldig deilig med tanke på jobbene våre.

Pleier du å tenke over hvor mye du veier?
– Jeg syns ikke vekt er noe man skal henge seg opp i, av diverse grunner. En av grunnene er at vekt i seg selv er en dårlig måte å se hvor sunn kroppen din faktisk er. Om du trener mye styrke og har muskler, kan du veie mer men se slankere ut enn andre som veier mindre enn deg.

Hvis jeg skal måle kroppen min med noe som helst måler jeg kun med fettprosent. Syns det er den letteste og beste måten å måle på, og da får man vite hvordan man faktisk ligger ann. For å måle fettprosenten min bruker jeg DENNE vekten fra Fitbit. Den er veldig kjekk siden den automatisk synkroniserer seg med Fitbit appen min, så jeg får resultatene på den, så jeg kan følge med over tid. 

Jeg lurer på hva du liker best og misliker mest med å jobbe som fulltidsblogger?
– Det jeg liker best er at jeg har muligheten til å nå ut til så tusenvis av mennesker hver dag, som faktisk følger med på innholdet jeg lager. Tilbakemeldingene deres er så amazing, og dere gjør virkelig dette til en fantastisk jobb! Det jeg misliker mest er at jeg føler jeg alltid har en million ting jeg kan gjøre. Så om jeg er ferdig med alt jeg trenger å gjøre den enkelte dagen, slutter jeg ikke å jobbe før jeg har gjort så mye at jeg er helt sliten. Uffameg. Typisk tabbe når man jobber for seg selv; jobbe seg halvt ihjel.

 

Hvor lenge har du og Per Fredrik vært sammen?
– Vi har vært sammen i 2,5 år. Den 12 september har vi 3 årsdag. Herregud, det er så koselig å tenke på tiden vi har vært sammen. Kan nesten ikke huske hvordan det var å ikke være sammen med Per Fredrik.

NLY JAKKE | NLY GENSER

 

 

Hvor gammel er du?
– Jeg er 25 år. Fylte 25 den 5. februar. 

Har du mange planer for fremtiden?
– Ja. Jeg har veldig mange ting jeg ønsker å gjøre! Først på tapeten nå står disse tingene; “pusse opp” hagen, planlegge bryllup, jobbe med det hemmelige prosjektet jeg får avsløre om noen måneder. Utover det har jeg en god del planer til som er i ønskefasen nå. Dette er både ønskereiser, jobbplaner og mye mer! 

NLY JAKKE

 

Jeg bor i Sandefjord og lurer på om du har noen favoritt steder her?
– Så koselig! Min favoritt kafé her i byen er bakgården. Favoritt strand er ulastranda og Kjerringvik, de ligger bare 10 minutter unna der jeg bor, så tar de selv om de teknisk sett ligger i “Tjodalyng”. Om dere har noen favoritter eller fine steder dere liker, alt ifra tursteder til kaféer er det bare å skrive det i kommentarfeltet. Elsker når dere tipser meg om ting! 

Hva slags negler bruker du?
– Jeg har alltid dratt til neglteknikker og satt på akrylnegler, men nå har jeg sluttet med det. Det ble rett og slett for tidskrevende i og med at jeg måtte fikse på de hver 14. dag og jeg dro helt inn til Oslo hver gang. Det var også veldig kjipt hvis jeg klarte å knekke en negl, for da måtte jeg enten helt inn til Oslo for å fikse den, eller så måtte jeg gå med en knekt negl frem til neste gang jeg skulle fikse de. Så jeg ble rett og slett veldig lei det.

Derfor sluttet jeg med det i desember, og nå setter jeg på løsnegler selv. Det tar alt ifra 10-20 minutter og jeg syns faktisk resultatet blir mye bedre enn med akryl. De jeg bruker sitter også i 1-2 uker av gangen. Har prøvd en del forskjellige merker med “Kiss” er min favoritt. De holder seg best! Pleier å kjøpe de hos Cubus

Når du får barn, kommer du til å sende de i barnehagen eller være hjemme med de siden du jobber hjemme?
– For barn er det viktig at de får sosial stimuli av andre på sin egen alder, og i barnehager er det mange ting man lærer som er viktig for barn. Så jeg kommer til å sende barna mine i barnehage. Har selv mange gode minner fra barnehage som jeg er så glad jeg har! Så barnehage er absolutt noe man bør sende barna i, selv om man jobber hjemme.

Går du ofte uten sminke? 
– Jeg går ofte uten sminke når jeg er hjemme. Da jeg drar ut derimot har jeg nesten alltid på meg sminke, da jeg liker det best.

 

VINNER AV KONKURRANSE; i forrige ukens spørsmål hadde jeg en give away. Den heldige vinneren ble; Marlene 😃🎉 Sjekk e-mailen din 💗

 

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

30 kommentarer
    1. Jeg skrev en lang og fin melding til deg på snap, men du åpnet den ikke før du stengte snap igjen😕

    2. Kan du ha en junkyard konkurransen på bloggen din i et blogginnlegg der man kan skrive e-postadressen sin og du velger ut random ? 😀

    3. Anbefaler yxney som en tur, kjempe fint spesielt på sommeren. Der kan du også gå helt til Tønsberg tønne. Utrolig flott tur for både mennesker og dyr!

    4. Har et forslag til deg. Kanskje å ha en giveaway hver 25. ukens spørsmål. Kanskje enda flere begynner å lese bloggen da. Ikke bare fordi du har giveaway, men også fordi de kanskje blr tipset av faste lesere til å lese bloggeb. Bare et forslag altså. You are beautiful💕💕

    5. Få Pelle til å ta deg med til Svinvika, hvis han ikke har vært der før så be han se etter et lite treskilt som viser veien ned til stranda på venstre side før veien begynner å gå ned til Kjærringvik. Bedre bunn i Svinvika enn i Kjærringvik, og det er parkering der.

    6. Lurer bare på hvorfor du sier Bambi til rådyr? Siden det er jo egentlig bare figuren fra Disney som heter bambi og er et rådyr, ikke selve dyret. Lurer bare altså, ikke hat❤️

    7. har du noen tips til hvordan komme seg ut av en depresjon? jeg har slitt med dette lenge, alt jeg gjør er kjedelig, og det er ingenting som er gøy lengre. jeg vil jo bare være lykkelig og tilfreds med livet, men jeg klarer det bare ikke. skjønner ikke at typen orker å leve sammen med meg engang, siden jeg er så negativ og trist hele tiden 🙁 skjønner ikke meningen med livet engang..

    8. Dersom det hemmelige prosjektet ditt er at du filmer til bloggerne eller noe annet bør du kanskje ikke legge ut bilde med lydutstyr på klærne 🙂

    9. Hei, liker godt svarene dine. Men bare et lite tips er å ha noen svar lange og noen svar litt kortere. Mange kan ha en tendens til å hoppe over de lange svarene. 😉

    10. Fikk ikke svar tidligere, så jeg prøver igjen. Hvordan fikk du håret sunt igjen etter det knakk av etter blekingen? Jeg gikk fra svart mot blond i fjor, men måtte bare stoppe siden det ble oransje, tørt og knakk av. Jeg har alltid hatt det lengste håret av alle rundt meg. Nå sitter jeg igjen med under halvparten av håret. Det detter av mer og mer hår for hver gang jeg grer det. Med en gang jeg har klippet meg så er tuppene splittet igjen. Har du noen tips til å få det til å slutte å spise seg oppover, falle av og heller få det til å gro igjen? 🙂

    11. Hei! Jeg lurer på om det er noe lurt å kjøpe sånn svart ansiktsmaske for å få bort hudormer på ebay? Har hørt at mange kjøper de der. Men samtidig vet jeg at det ikke er noe lurt å kjøpe sminke og hudbehandliger der osv… Gidder liksom ikke å bruke flere hundre kroner på de.
      Kan det være lurt å kjøpe det på ebay?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg