Min opplevelse av Central Park

I går var vi i Central Park, og det var virkelig en ikonisk opplevelse. Vi har jo aldri vært i New York før, så alt her er nytt for oss. Central Park er virkelig et av de stedene som jeg har hørt mye om helt siden jeg var veldig ung.

Husker allerede da jeg var 10 år og engelsklæreren min lærte meg om New York og jeg drømte at jeg en dag skulle flytte dit og jogge i den parken hver morgen.

Jeg er utrolig glad for at jeg ikke har flyttet til USA, for det er ikke helt noe sted for meg med tanke på all den crazy politikken og hvor mye bedre Norge er på mange måter.

Men på grunn av akkurat det faktum at jeg så lengte drømte om å flytte hit, og Central Park var så viktig del av det var det veldig spesielt å gå i den parken i går. 

Parken er virkelig gigantisk og vi gikk rundt der lenge, og klarte bare å komme oss igjennom 1/4 av hele parken. Hehe! I parken er det skøyteanlegg hvor vi leide skøyter og gikk på isen. Jeg har ikke stått på skøyter siden jeg var bitteliten, så jeg var ikke særlig flink. Per Fredrik derimot var veldig flink, og holdt meg hele tiden i hånden så vi kunne skøyte sammen. Det var så koselig og romantisk!

Etter skøytingen gikk vi litt mer rundt i parken og fikk se solnedgangen fra parken. Det var helt magisk! Å se opp mot alle de høye og kjente bygningene som jeg kjenner igjen fra filmer var helt surrealistisk. Å være i parken og se mot byen er så rart. For parken er så stor at man føler at man er inne i en skog, og når byen ligger inntil blir det bare så rart! 

Vi koste oss i alle fall veldig i parken, og det er uten tvil et sted man burde gå innom om man er i New York!

5 kommentarer
    1. Utrolig artig å se 😊 Må være en fin opplevelse! Kjenner igjen fra noen filmer jeg har sett å 😅 Hjemme alene 2 og Friends with benefits kjenner igjen fra de steinene dere står oppå 😊

    2. Det ser ut som dere har det veldig koselig! Hvem har tatt bildene av dere – har dere spurt tilfeldig forbipasserende?

    3. Hender det at han blir kjent igjen på gaten av fans? siden han er ganske kjent for de som liker sånt som han holder på med 🙂

    4. Dere MÅ ta turen opp til Empire state building eller Rockefeller center før dere reiser hjem, og helst på kveldstid! Det er bare heeelt magisk, virkelig en opplevelse du ikke kan gå glipp av! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg