Jeg kastet 24 søppelsekker med klær, mat ++

Husker dere det store ryddeprosjektet jeg begynte på i desember? Det gikk ut på at jeg skulle gå igjennom ALT jeg eier, så hva jeg faktisk liker og kaste / gi bort alt jeg ikke liker. Så langt har jeg fjernet ekstreme mengder, og jeg er vel oppe i 24 søppelsekker med ting jeg har kastet / gitt bort. Så det er ganske ekstremt.

Siden jeg startet med dette i midten av desember tok jeg en pause for å ikke bruke opp hele julen til å rydde. Så langt merker jeg store forskjeller. De stedene jeg har ryddet holder seg ryddige mye bedre, og når det kommer til klær og sminke som jeg har gått igjennom, har jeg shoppet veldig lite. Rett og slett fordi nå har jeg full oversikt over alt jeg eier og har, og jeg har kun ting jeg liker så jeg er mye mer tilfreds med det jeg har. 

Uansett. I dag startet jeg opp igjen prosjektet, og i dag stod kjøkkenet på planen. Jeg fikk gått igjennom veldig mange skuffer og skap, og selv om jeg ikke er 100% ferdig enda, har jeg i alle fall kommet veldig godt i gang. Nå gjenstår bare noen få kjøkkenskap så har jeg gått igjennom absolutt alt på kjøkkenet – inkludert mat. 

Da jeg startet i dag var det helt overfylt og kaotisk i skuffer og skap. Hver eneste gang jeg skulle prøve å finne en skreller i skuffen brukte jeg minst 10 minutter med leting, hvor jeg til slutt ble jeg oppgitt at jeg brukte en ostehøvel isteden. Det er jo virkelig ikke bra, og sånn skal det ikke være.

Etter et par timer med å gå igjennom alle tingene en og en, finne et smart system å putte de tilbake på er det endelig orden her. Nå er det så deilig at jeg bare kan åpne skuffen, også finner jeg det jeg skal ha med en gang. Det er deilig det! Også er det OCD digg å se på hvor ryddig ting er! Hehe! 

Disse små plastboksene kjøpte jeg på Europris, og det er virkelig geniale å bruke i skuffer. De gjør det lettere å holde det organisert, og man kan også bruke de til å lage skillevegger så det blir større “bokser”. 

Nå skal jeg til Larvik en tur og møte Andrea. Vi skal ta en lunsjkaffe sammen, så det blir veldig koselig! Håper dere får en fin lørdag 💗

10 kommentarer
    1. Elsker å ha det ryddig rundt meg, så med en gang det er litt rot så blir jeg skikkelig stresset. Synes det var et veldig fint system du hadde laget deg 🙂 Håper du får en fin dag 🙂

    2. Til ukens spørsmål: Siden du kaster så mye mat lurer jeg på en ting. Tenker du egentlig på at det er mange folk i verden som lider av sult? Synes heller du burde spare det til en lørdag hvor du har sagt at du kan “skeie” ut litt. Ikke en hatkommentar bare lurer. Stor fan av deg❤

    3. ocd handler om så sykt mye mer enn bare å ligge å ha det ryddig. det er en psykiske lidelse som ødelegger liv, det r et liv fult av tvang og frykt og katastrofetanker. det er respektløst av deg å skrive «det r ocd digg» for ingenting med ocd er digg, du får aldri en lettelse med den sykdommen for det er alltid noe mer som må fikses på. man får aldri en pause fra det helvete så værsåsnill finn et annet eksempel enn ocd

    4. Har selv de samme boksene, og de er perfekte til sminken min. Passer perfekt inn i Alex skuffene mine. Kan du ha flere oppskrifter på bloggen?

    5. Kan du legge ut linken til blogginnlegget ditt om tacosuppen?? Har så lyst til å prøve p lage sånn men jeg glemte å screene oppskriften forrige gang…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg