Slik når du målene dine i 2018!

Nå som vi nettopp har rullet inn i 2018 tenkte jeg å skrive litt om nyttårsforsetter, og generelt målsetting. De fleste av oss har vel satt en del nyttårsforsetter? Jeg har i alle fall satt en god del, og jeg tipper jeg ikke er den eneste. Men hvordan skal man klare å holde disse nyttårsforsettene?

Nå er vi 12 dager inn i året og motivasjonen hos de fleste begynner kanskje å dale litt allerede? Kanskje var det ikke så lett å trene 7 dager i uka eller sette av 3 timer hver dag til lekser som du trodde?

SNAPCHAT STINABLOGG 👻

_____

 

Uansett hva du har satt deg som mål for det nye året, har jeg noen gode triks til hvordan du kan nå dine mål.

Sett et klart mål – Se for deg at du spiller fotball, men målet er tatt vekk. Hvordan skal du da vite hvor du skal score? Slik er det med målene dine. Om du ikke har satt deg klare og definerte mål er det helt umulig å vite hvor du faktisk skal score. Derfor er det helt avgjørende at du setter klare mål. Å si at du skal trene oftere er ikke et klart mål. Å si at du skal trene 4 ganger i uka derimot, det er et klart mål. 

Know your limits – Ingen blir en topp-idrettsutøver over natten, og det er viktig å vite at alle har startet fra bunnen av. Derfor er det viktig at du setter deg mål som du faktisk kan klare om du pusher deg selv, og ikke mål som er helt uvirkelige. Å sette altfor høye mål gjør at man ofte blir skuffet, føler seg motløs og mister motivasjonen. Så pass på å sette mål som er oppnåelige. 

 

Det skal krible i magen – Når du tenker på målet som du har satt deg skal det krible i magen. Det skal være en skrekk blandet fryd. På den ene siden skal du føle på at dette blir en challenge, og på den andre siden skal du tenke på hvor rått det blir om du når målet ditt! 

En belønning – På dager der motivasjonen ikke er på toppen er virkelig en belønning noe å se frem til, og som hjelper med å løfte deg til å klare nye ting. Da jeg skulle begynne på 50 dagers challengen bestemte jeg meg for at jeg skulle kjøpe en skikkelig dyr designerveske om jeg klarte målet. 

Visualiser – Hvordan blir livet ditt om du klarer dette? Hva kommer til å forandre seg? Om målet ditt er å spare penger til et hus, en ferie eller bare generell sparing kan du gjerne henge opp et bilde av drømmehuset du vil kjøpe for de pengene. Det hjelper deg å visualisere hva du faktisk får ut av målet ditt, og hvorfor det er viktig for deg at du klarer dette.

 

Selv gleder jeg meg skikkelig til å jobbe hardt med målene mine i 2018, og det håper jeg at dere også gjør! 

7 kommentarer
    1. Du er super flink til å beskrive ting! Elsker at du sier at det ikkje skjer over natten! Eg øver meg på flikk flakk på turn og skal trene vær dag får å få det til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg