Middags-salat på kun 10 minutter

I dag vil jeg dele en oppskrift med dere, på en salat som jeg bare elsker! Denne salaten er det blant annet pasta i, som gjør at den metter mye mer enn salater som er fulle av bare grønne salatblader.

Denne salaten kan du spise til både lunsj og middag og bli skikkelig mett. Det tar bare 10 minutter å lage den, så er veldig kjekt! Denne salaten har jeg komponert selv etter at jeg ble inspirert av italienske smaker etter roma turen til Per Fredrik og meg. 

Dette trenger du:

for 1 porsjon

💚2 skiver parmaskinke  💚 en neve stekte pinjekjerner 💚 en neve jordbær 💚 en neve små tomater 💚

💚 2 never ukokt pasta penne fullkorn💚 parmesan etter ønske 💚 1/3 potte basilikum 💚 balsamico krem 💚

Slik gjør du:

💚 Kok pastaen til den er helt myk og godt gjennomkokt. Når den er ferdig kokt skyller du den i kaldt vann helt til den er avkjølt.

💚 Mens pastaen koker skjærer du opp alle grønnsakene, og gjør alt klart

💚 Når pastaen er kjølt ned legger du den i en stor bolle. Ha deretter alle de andre ingrediensene over, og avslutt med balsamico kremen som du heller over. 

 Håper du ble inspirert til å teste ut denne salaten og at du liker den! 💚

10 kommentarer
    1. Hei, jeg lurte på om du kunne ha en what I eat in a day på youtube? Elsker bloggen din og yt kanalen din 🙂

    2. Ser godt ut, og ser ut som jeg faktisk kunne blitt mett av det også 😀 Syns du legger ut mye inspirerende innen flere kategorier, fortsett med det!

    3. Deve ser muito saborosa! Pelomenos a aparência dela é bem bonita! Vou tentar, só não sei se consigo encontrar todos esses ingredientes aqui!
      Bjos
      Må være veldig velsmakende! Minst er utseendet hennes veldig pent! Jeg skal prøve, jeg vet bare ikke om jeg kan finne alle disse ingrediensene her!
      Bjos

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg