Ut med julen, inn med sommeren!

Nå som vi har pakket ned absolutt alt av julepynt inne i huset, ble det så tomt her inne. Jeg har jo blitt så vandt med det store og vakre juletreet, og alle de små juletrærne rundt i huset at nå føles det bare nakent og tomt her. Det måtte jeg gjøre noe med!

Så jeg sendte melding til Rebecca og spurte om hun ville være med på Plantasjen en tur, så jeg kunne kjøpe noen nye planter. Vi har et skikkelig bra vennskap der terskelen for å finne på noe er skikkelig lav. Jeg skulle bare ha noen få blomster, men enda så er det en selvfølge for meg å be henne med, for vi henger jo alltid sammen, og det er jo så koselig!

SNAPCHAT STINABLOGG 👻

_____

Vi fant i alle fall massevis av nydelige orkidéer til å ha rundt i stua, på soverommet, på badet og kontoret. Fant også to nye palmer til å ha i hjørnet ved sofaen. De som jeg har nå har bare vokst seg utover og mistet formen sin helt, så det var på høy tid med noen nye. Hehe!

Hadde ekstra flaks med at de var på salg, så det var jo bonus. De koster jo vanligvis 700,- kr per stykk, og nå var de satt ned over halvparten. Så det passet lommeboka perfekt. En ting som jeg har lyst til å bli flinkere på i 2018 er jo dette med penger, så jeg prøver å være litt flinkere til å ikke bruke altfor mye penger hele tiden.

Nå skal jeg sette plantene i potter, så det kan bli litt sommer stemning her. Kanskje litt tidlig for sommerstemning, men who cares? Kjøpte i alle fall med jord så jeg kan potte om plantene. 

Syns det er så mye finere når man planter de om i potter, istedenfor å bare la de stå i plastikken oppi potten. Det gjorde jeg nemlig før, og det var ikke særlig fint. Haha! Man lærer så lenge man lever, eller hva?

Rebecca og jeg skravlet så mye så vi glemte å ta bilder sammen. Men før hun kom tok jeg noen bilder av Chloe. Hun ser jo så morsom ut når hun sitter oppi vesken! Lille fjollehunden! Haha! 

Kan vise dere bilder i morgen av hvordan det blir med nye blomster og planter. Tror det blir veldig fint i alle fall, og nå klør jeg i fingrene etter å komme igang!

 

Har du pakket vekk julen enda?

10 kommentarer
    1. Hei Stina lurte bare om du kunne legge ut flere oppskrifter på bloggen din😍♥️Elsker bloggen din!!!!+huse deres + chloe💓💓Lurte også på om Chloe kunne blogge litt😂

    2. Hei!:-) egentlig burde man ha plantene i plastpotta og nedi en potte slik at røttene får luft, de trives bedre da! Kan du lage et innlegg med bilder av hele huset innvendig? 🙂 flott hus!

    3. Jeg pleier ikke å pakke bort jula før 10 januar jeg hehe… Men veldig fine planter og blomster du kjøpte! Chloe var så søt på bildene!😍

    4. Poenget med en potte med hull og skål er at du enkelt kan se når planten ikke greier å ta til seg mer vann.
      – Når det er vann igjen på skålen, betyr det at planten har trukket til seg det vannet den skal ha. Dette vannet må du helle av slik at røttene ikke råtner.
      Bruker du derimot en tett potte er risikoen mye større for at du glemme å helle av det overskytende vannet. Da vil røttene begynne å råtne, og planten dør.
      🌷🌻🌼🌺🌹

    5. Når palmene dine vokser ut, burde du klippe de ned slik at de beholder «formen» din. Da slipper du å kjøpe nye hver gang de vokser ut😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg