7 Ting jeg er glad jeg gjorde i 2017

I går fortalte jeg dere om hvilke ting jeg angret på at jeg gjorde i 2017. I dag tenkte jeg å kjøre en positiv vri på det, og fortelle dere 7 ting jeg er glad for at jeg gjorde i 2017. 

SNAPCHAT STINABLOGG 👻

_____

 

Tannlege – Etter å ha slitt med tannlegeskrekk i mange år, og ikke vært hos noen som helst tannlege på 4,5 år overvant jeg endelig skrekken og dro til tannlegen. Jeg var igjennom mange behandlinger for å fikse opp i dårlig arbeid som tidligere tannleger hadde gjort.

Etter å ha gått rundt med vonde tenner som jeg i tillegg var kosmetisk misfornøyde med, er det så fantastisk å endelig være ferdig med behandlingene. Tannlegen fikset opp alle tennene mine, og gjorde så de ble mye finere. Det er så deilig å være ferdig med dette, og jeg har endelig ikke tannlegeskrekk lengre. 

Kjøpe bil – I mars 2017 kjøpte jeg meg min første bil. Da jeg bodde hos foreldrene mine lånte jeg alltid bilen til moren min, og når jeg bodde i Oslo tok jeg bare trikken. Da vi flyttet inn i huset juni 2016 lånte jeg bare Per Fredrik sin bil, og det var jo veldig snilt av han å la meg låne den!

Men å ha min egen bil er en frihetsfølelse ingenting kan slå! Nå kan jeg kjøre hvor enn jeg vil, når jeg vil uten å måtte planlegge hvem som skal ha bilen. Nå skal det sies at det å ha bil er virkelig dyrt, og enda dyrere enn jeg hadde trodd. Jeg tror det koster rundt 8000,- – 10’000,- kr i måneden å ha bil, om man legger sammen absolutt alle utgifter. Så det er mye penger! Men så verdt det! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kjøpe Canon G7X kamera – Jeg hadde lenge siklet på dette kameraet, men hver eneste gang jeg prøvde å kjøpe det var det utsolgt. Så jeg kjøpte først et annet kompaktkamera, som helt ærlig; var sykt ræva. Deretter kjøpte jeg et nytt speilreflekskamera som jeg var helt bestemt på at jeg skulle drasse med meg overalt. Problemet var bare at dette kameraet med linsen veide flere kg og var stort, så det ble tungvint å ta det med rundt.

Da jeg i sommer var i bursdag til en venninne møtte jeg Isabelle som hadde kameraet jeg hadde siklet på så lenge. Det var da jeg bestemte meg; dette kameraet skulle jeg ha! Så jeg saumfarte alle nettbutikker på nett og fant endelig G7X kameraet! Det er det beste kompaktkameraet jeg noensinne har hatt, og det er virkelig en drøm å bruke det. Jeg bruker det alltid når jeg er på farten og når jeg skal vlogge. Det er virkelig et kamera jeg kan anbefale på det varmeste. 

3 Blogginnlegg hver dag – Fra januar til midten av sommeren slet jeg så mye med motivasjonen til å blogge. Målet mitt var hele tiden å blogge 2-3 ganger hver dag, men det ble som regel 3 ganger en dag, og neste dag null. Dette gjorde at jeg følte at jeg aldri gjorde en god nok jobb, og aldri klarte å levere bra nok for dere. Til slutt bestemte jeg meg; jeg skulle begynne å blogge 3 ganger hver eneste dag i 50 dager.

Det var veldig krevende og jeg måtte blogge fra både bursdager, familiemiddager og jeg måtte ofte stoppe langs motorveien for å blogge. Men herregud, det var så verdt det! Nå har jeg blogget 3 ganger hver eneste dag i 188 dager, og bloggmotivasjonen min har aldri vært høyere. Det er tydelig at dere også liker det, for lesertallene mine har aldri vært høyere! Et av målene mine for 2018 er å gjøre hvert innlegg enda bedre, nå som jeg endelig har blitt vandt med å blogge så mye.

 

Gran Canaria – At vi reiste til Gran Canaria to ganger er noe jeg er så glad for. Der nede er det som paradis og vi storkoste oss virkelig! Ingen tvil om at vi kommer til å dra tilbake en gang i fremtiden.

Effort – At jeg endelig innså hvor gøy det er å faktisk legge tid og energi ned i ting. Før var jeg sånn som bare kunne slenge et potetgullpose og et par flasker blandevann på bordet og that´s it, når jeg skulle ha vors. Nå derimot har jeg fått virkelig sansen for å gå all-in på både pynt og mat, og det er jo så mye mer gøy! Julen i år er også et godt eksempel på akkurat dette. Jeg gikk all-in med pynten, og det har jo vært så koselig!

Botox – Etter å ha slitt med hodepine og nakkesmerter i åresvis valgte jeg til slutt å teste ut botox. For å si det sånn; det har forandret livet mitt drastisk. Jeg har nesten aldri vondt i hodet lengre, og nakken min som alltid har plaget meg er sjelden vond. Jeg hadde jo kviet meg i mange år for å gjøre noe slikt, fordi jeg visste at jeg kom til å få mye pepper for det. Men til slutt bestemte jeg meg for å ikke bry meg om andres meninger, og det kunne jeg ikke vært mer glad for den dag i dag.

 

Hva er du glad for at du gjorde i 2017? 💗

12 kommentarer
    1. Hvis du ble kjent med ei som var veldig hyggelig og dere kunne prate i flere timer. Så ble dere venner, men så finner du ut at hun er en bloggleser. Ville du ennå vært venn med henne? Spørsmålet er egentlig, kunne du blitt venn med en bloggleser?

    2. Ett spørsmål til ukens spørsmål!❤️
      Kjenner du Isabelle Eriksen? ❤️😘😍

    3. Hei, elsker bloggen din♥️ I 2018 kan du please vise en rom tour eller flere hverdagsrutiner du bruker?😊

    4. Jeg lurer på en ting Stina? Har du noensinne ridd? Jeg tipser deg også om et hotell i Gran Canaria! Amfi er super fint underholdning hver eneste dag Maroa Club de mar er den beste restauranten i det området og den er bare ca 1km bort fra basseng området!! Den har i tilleg en stor shopping senter som er 2x så stort som Farmansredet

    5. Kom ut av min egen komfor sone å tørte å verre meg sjølv på skulen og blant andre, eg brydde mej ikkje om Ka andre sa, å eg sei ifra når ting e vanskeleg, eg lærte meg å sei mi meining uten å verre redd

    6. Er fornøyd med at jeg kom gjennom leirskolen, gruet meg så mye fordi jeg har litt sånn ‘søvnproblemer’ og blir kjempe stresset hvis jeg ikke får sovet nok. Men det gikk kjempe fint, og det var kanskje den beste uken i livet mitt!<3 Haha

    7. Du har sikkert skrevet om botox på bloggen, kan du linke? Vill gjerne lese om det da jeg vurderer dette selv og vill gjerne høre andres erfaringer

    8. I 2017 prøvde jeg ut mage mat retter som jeg ikke hadde prøvd før. Jeg er veldig glad for at jeg prøvde noen av de fordi mange av de var gode❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg