7 Ting jeg angrer på fra 2017

Nå er snart 2017 over, og den siste tiden har jeg reflektert mye over året som har gått. Det har vært mye opp- og nedturer i 2017, og selv om jeg ikke er en person som liker å angre på ting, er det en del ting jeg skulle ønske at jeg hadde gjort annerledes. Lærepenger å ta med inn i det nye året.

💛 At jeg ikke spiste sunnere. Jeg ble mye syk i 2017 og det skyldtes både dårlig immunforsvar og B12 og jernmangel. Hadde jeg spist mye sunnere og tatt de vitaminene jeg trengte hadde jeg sluppet det. Kjipt å tenke tilbake på hvor mye jeg var syk helt uten grunn… 

💛 Alle pengene jeg kastet bort. Uff, jeg tørr nesten ikke tenke på hvor mye penger jeg kastet bort på unødvendige ting i 2017. Dyre parkeringer, klær jeg ikke trengte eller egentlig ville ha, mat som aldri ble spist, og generelt mye jeg aldri brukte. I 2018 kommer jeg til å bli mye flinkere til å tenke over kjøp før jeg drar kortet.

💛 At jeg ikke utforsket Sandefjord / Vestfold mer på sommeren. Sandefjord er helt fantastisk fint og det er så mye fint rundt her! Men jeg fikk nesten ikke sett noe som helst av det i sommer, og det er så kjipt. Jeg hadde en dag der jeg dro på roadtrip sammen med Chloe der vi besøkte en haug med steder rundt i Sandefjord / Vestfold, og vi storkoste oss så mye! I 2018 skal jeg uten tvil på flere slike turer!

💛 At jeg lot andres bekymringer veie meg ned. Hvis jeg snakker med noen som står meg nær om deres bekymringer / plager i livet, blir jeg altfor påvirket av det. Ofte føler jeg at jeg ikke engang kan være glad, fordi noen som står meg nær har det kjipt. Det som jeg ikke tenkte over er at alle har alltid et eller annet i livet sitt de bekymrer seg over, eller er plaget med, så om jeg hele tiden tar det innover meg blir jeg til slutt bare deppa. Så i 2018 kommer jeg til å bry meg om meg selv og mitt liv.

💛 At jeg ikke var på flere skogsturer. Skog og friluft er noe som virkelig gir meg energi her i livet! Det gir meg et avbrekk fra hverdagen, får meg til frigjøre tankene mine og det bare er så inspirerende. Her hvor jeg bor er det så mye nydelig natur at det er en skam å ikke ta bedre utnytte av det! I 2018 kan du bare kalle meg skogs-stina. Hoho! 

💛 At jeg ikke klarte å blokkere vekk andres meninger om meg. Ofte får jeg kommentarer her på bloggen fra anonyme personer som vrenger ut alt mulig dritt de har, og andre ganger får jeg feedback fra familie / venner om at jeg nesten er gal som skrev om hvilken foundation jeg bruker. Kanskje ikke så ekstremt på den siste, men dere skjønner kanskje hva jeg mener? Uansett. Jeg lot det gå inn på meg, og jeg begynte å høre på hva alle mente om meg og det jeg driver med.

Det gikk så langt at jeg stengte kommentarfeltet i 1,5 måned og jeg ble redd for å skrive om de tingene jeg selv ønsket å skrive om. Når jeg fikk alt på avstand innså jeg hvor idiotisk det er å høre på alle mulige andre mennesker om hvordan jeg skal leve livet mitt, så jeg åpnet kommentarfeltet igjen med en ny attitude. I 2018 har jeg som mål å ikke la noens meninger og tanker om hva jeg driver med, gå inn på meg. 

💛 At jeg ikke dro til legen oftere for å sjekke alle vitamin mangler. Jeg var i ekstremt dårlig form hele sommeren fordi jeg hadde veldig lave jern verdier, og dette var ikke noe jeg fant ut av før jeg var så dårlig at jeg nesten svimte av bare jeg gikk opp trappen. I året som kommer skal jeg dra til legen hver 3. måned og sjekke ALT som kan sjekkes. Helse er viktig og det må prioriteres!

 

16 kommentarer
    1. Håper du får et supert år ♡♡ Du fortjener det virkelig, og du er så sterk! Stå på Stina, love ♡

    2. Sounds like you have a lot of goals for 2018. Remember though that you come first. Take care of yourself.💖💖💖

    3. Det er bra at du står på Stina! Jeg har et spørsmål og håper du kan ta deg tid til og svare på…:Når du har en blogg, hva tjener du egt penger på i den bloggen??

    4. Neste år burde du lage et innlegg/yt video hvor du «sjekker» om du har fulgt disse tipsene og blitt bedre i 2018

    5. Sjekke deg hos fastlegen hver 3. mnd? Med mindre du er syk og har behov for det, er det bortkastet ressurser…
      Jeg hater selv når folk sier det på denne måten, men… ikke for å være frekk (jeg mener det!), kanskje du er litt hypokonder?

    6. Jeanett: syns du skal passe deg for hva du sier. I 2017 har jeg slitt med alvorlig jern- og b12 mangel som har gjort at jeg har vært mye syk. Så slike kommentarer kan du spare deg for.

    7. Kjempeflotte mål! Godt du prioriterer deg selv og helsa de, er viktig for at de rundt deg også skal ha det bra <3

    8. Jeg harslitt veldig mye med vitamin/ jernmangel i år jeg også + andre sjukdommer.. så der er kjekt å vite at jeg ikke er den eneste! Jeg begynte nettopp å lese på bloggen din, og kommer til å følge mer med på deg til neste år! Fin inspirasjon ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg