10 Treningsmål 2018

Nå som det bare er få dager igjen av året er jeg virkelig opptatt med å lage mål for 2018. Et av mine største mål for det nye året er å komme meg i skikkelig bra treningsform og spise sunt. I 2017 var det mye sykdom og andre ting jeg ikke kunne kontrollere som gjorde at det ble vanskelig å trene så mye jeg ville, og spise så sunt jeg ønsket. 

SNAPCHAT STINABLOGG 👻

_____

 

Nå har heldigvis alle de tingene gått over, og selv om jeg har influensa nå er jo det noe som går over innen noen dager. I 2018 har jeg satt en del klare mål for å gjøre det lettere å være sunn og sporty, og de vil jeg dele med dere. Kanskje noen av dere har lyst til å gjøre 2018 til et sunnere år, og trenger en liten dytt på veien?

🏋🏻‍♀️ Trene på treningsstudio tre ganger hver uke. Nå skal styrken i kroppen min virkelig bygges opp igjen, og det gjør jeg best på studioet. 

💧 Alltid ha en flaske vann stående ved siden av meg, så jeg kan drikke vann og holde med hydrert. 

🥑 Jeg er ikke oppfinnsom i matveien når jeg er sulten. Derfor blir det ofte kjappe og dårlige matløsninger når jeg skal lage mat. Det ender ofte i usunn mat som også er veldig kjedelig. Ikke bra! Derfor skal jeg printe ut massevis av oppskrifter og matforslag til frokoster, lunsjer, middager og snacks som jeg skal ha i en perm, som jeg enkelt kan finne når jeg er sulten. 

🐥 Spise mer proteiner. Proteiner er det som bygger opp musklene i kroppen, og det er super viktig om man vil få mer muskler og bli i bedre form.

🥕 I matskapene kommer jeg til å ha mye forskjellige sunne basisvarer så det er enkelt å spise sunt. Usunne matvarer kommer ikke til å finnes i matskapene mine.

🍫 Spise godteri og usunn mat kun på lørdager. Da vet jeg hele tiden at jeg faktisk har en usunn dag å se frem til, og det blir lettere å holde meg unna det usunne i ukedagene. Om det er noen leftovers igjen når søndagsmorgen kommer, går de rett i søppelen. Å la usunn mat være i huset er aldri smart. 

🍟 Jeg pendler mye, og ofte er det altfor lett at det blir mye usunn mat når jeg stopper innom bensinstasjoner. Det blir det en slutt på nå. Fremover kommer jeg til å være mye flinkere til å planlegge måltidene slik at jeg slipper å stoppe langs veien, og om jeg skulle bli sulten på selve veien kommer jeg til å ha sunn snacks liggende i bilen.

🍣 Utforske nye spennende og sunne retter. Å spise den samme maten hele tiden blir i lengden ekstremt kjedelig. Derfor er det virkelig på tide at jeg utvider mathorisonten min og lærer meg nye retter!

🐠 Spise mye mer fisk. Jeg er ikke noe særlig glad i vanlig fisk, men hver gang jeg får det servert på gourmet restaurant er det jo dødsgodt. Så jeg må rett og slett lære meg å lage god fisk på egenhånd. For fisk er utrolig viktig for en sunn kropp!

🙏🏻 Dette er ikke akkurat noe med trening å gjøre. Men det har alt med helse å gjøre. I 2018 skal jeg lære meg å ikke bære andre menneskers problemer. Om noen rundt meg har problemer med noe blir jeg alltid altfor opphengt i det, og prøver å hjelpe de alt jeg kan. Men ofte veier det ned meg så mye at jeg blir mentalt utslitt av det. Her i verden må man sette seg selv først før man kan hjelpe andre, og det er akkurat det jeg kommer til å gjøre. 

 

 

🥑 Skal du bli sunnere i 2018? 🏋🏻‍♀️

 

23 kommentarer
    1. Hei Stina.Husk at det ikke bare er proteiner du må spise nok av men også sunne karbohydrater. Sunne karbohydrater og proteiner sammen hjelper deg bygge muskler, ikke bare proteiner. Det skal også være litt mer karbohydrater enn proteiner. Gleder meg til å lese mer etterhvert:)

    2. Jeg skal starte året med å ta en kroppsanalyse! Finne ut av hvordan kroppen er og så lage mål utifrå det

    3. Hei igjen!
      Jeg skal absolutt bli sunnere og ikke minst mer vegeatriansk i 2018! Her blir det minst 3-4 vegetar-middager i uken😀 Kjenner jeg gleder meg sykt mye til det nye året!!😃
      Klem Kristine❤️

    4. Hei Stina jeg viste ikke at du hadde en sykdom god bedring, men kan du legge ut noen av de oppskriftene du prata om siden de virka interessant og husk og spis vitaminer sånn at du ikke blir syk fort og får influennsa 😂❤️ Digger bloggen din❤️

    5. Jeg har også satt meg som mål å bli sunnere og trene mere. Treningen min blir nåkk foregående hjemme, eller utendørs.
      Kunne du laget et innlegg hvor du gir noen treningstips?

    6. Bra tips😍
      PS, en smart ting er å heller spise godteri på søndagen, slik at du begynner på en ny uke rett etterpå og ikke hsr noe leftovers igjen

    7. Gleder meg til å se mer på bloggen❤ Jeg sliter altfor mye m den siste, og lurer på om du kan gi tips som hjelper??
      Elsker bloggen din❤❤

    8. Sånn foresten så står du helt feil på det bilde fra treningsstudioet… Håper du står sånn fordi du poserer og at du ikke trener sånn

    9. Gode mål, Stina!
      Kan du legge ut treningsvideoer (hjemme og på gym) og oppskrifter på sunn mat? <3

    10. Hei Stina
      Jeg pleier å spisen en sunn og god frokost når jeg står opp.
      Jeg pleier å ha havregryn, melk, hakkede mandler og banan, da får du både frukt, nøtter og havregryn og melk💓 det syntes jeg er en bra frokost, hvordan frokost pleier du å spise? Anbefales å prøve😉

    11. Kan du lage et innlegg hvor du skriver forslag til middag, frokost og lunsj??
      Og hvor du skriver hvor du har funnet oppskriftene??
      Ha det bra❤️😂😁

    12. Veldig bra tips!
      Nå fikk jeg plutselig mye mer motivasjon til å begynne å trene neste år. Så takk❤️

    13. Det derre flåklypa spillet heter postsortering håper du ser denne kommentaren Stina❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg