Mine nye tenner

For en stund siden begynte jeg på en veldig omfattende tannlegebehandling. Tidligere i mitt liv har jeg hatt ekstremt mye hull i tennene, og jeg har gått til tannleger jeg har trodd at var bra, men som har vist seg å være elendige og bare har ødelagt tennene mine.

Frister nesten å legge ut navnet til vedkommende bare for å advare andre. Men det skal jeg holde meg for god til.

SNAPCHAT STINABLOGG 👻

_____

Uansett. Å gå til alle disse tannlegene gjorde at jeg fikk tannlegeskrekk og etter å ha boret 9 hull på et år i tillegg til å gjøre en rotfylling på en betent tann fikk jeg så tannlegeskrekk at jeg ikke gikk til tannlegen fra jeg var 20 til nå når jeg var 24. Ganske krise, I know.

Tannlegen som jeg gikk til nå er ekstremt dyktig og veldig hyggelig, og han har fikset alle problemer jeg har hatt med tennene mine. Han skiftet ut løse fyllinger, fyllinger som hadde knekt og andre som hadde falt ut, syreskader og hull som ikke hadde blitt boret igjen. Yeah. Mye shit. Han fikset også på en del kosmetiske ting på tennene mine.

Jeg hadde boret i fortanna for noen år tilbake, og den fyllingen hadde rett og slett knekt og mye hadde falt av. Det gjorde at jeg fikk en stor svart flekk på tanna som var veldig stygg. I tillegg har jeg veldig mye mangel på hjørnetennene mine, da de rett og slett ikke fyller ut tomrommet helt.

Dette er ting som har gjort at jeg i mange år har mislikt å smile med tennene, spesielt på nærbilder. Så dette fikset tannlegen opp i. Når jeg så før- og etterbildene i dag, ble jeg ganske sjokkert over hvor mye resultat det faktisk ga. Nå føler jeg endelig at tennene mine er fine, og det er virkelig helt fantastisk!

Tannlegen jeg gikk til heter forresten Bjørn Sletmo og jobber på Tannklinikken Skeie i Sandefjord. Jeg har ikke fått hverken rabatt eller spons, men han er virkelig utrolig dyktig så jeg vil anbefale han på det sterkeste. Han er også flink til å fortelle morsomme historier, som gjør det mye lettere å takle tannlegeskrekken, hehe!

Jeg er i alle fall utrolig fornøyd, og nå føler jeg at jeg har fått et helt nytt smil.

 

Har du noen tannlege opplevelser du vil dele?

 

19 kommentarer
    1. Jeg har også veldig tannlegeskrekk. For tre år siden ca var jeg hos tannlege for første gang på over 10 år og hadde skader på flere tusen. Måtte igjennom mange rotfyllinger, trekking av et par tenner og måtte få to nye tenner også. Men etter det har jeg ikke hatt noe hull og sånn vil jeg fortsette for jeg vil ikke igjennom det der igjen. Nå går jeg fast to ganger i året.

    2. Ja for å si det sånn for en uke siden skulle tannlegen sjekke om jeg hadde hull så hun klarte å lage et lite hull så måtte jeg borre det var forferdelig tannlegen gjorde det så fort hun bare kunne og jeg satt der å var livredd etterpå var det dritvondt og det er det fortsatt

    3. Har også skikkelig tannlegeskrekk etter en tannlege som ikke var serlig flink. Jeg skulle borre i noen tenner. Når jeg så det gjorde vondt sa hun at det ikke gjorde det og når jeg sa at hun skulle stoppe bare sa hun at det var mange som var tøffere enn meg på borring og det gjorde det ikke akkurat bedre. Jeg har endelig fått borret i de tennene og fikset opp i alt men tannlegeskrekken tror jeg det kommer til å ta lang tid før jeg blir kvitt):

    4. Hei! Jeg lurer litt på hvor mye du har betalt til sammen. Ikke fordi det betyr noe, men skal selv gjøre en del på tennene mine.

    5. Hvor er hair extetionet dit fra ??
      Elsker bloggen din og du er så pen uten sminke❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    6. Du er sykt fin Stina elsker bloggen din PS stor stor stor stor stor fan❤️❤️❤️❤️❤️👍🏻FORTSET Å VÆR DEN DU ER JEG BRUR MEG IKKE OM DU ER FIN ELLER IKKE DET ER MÅTEN DU ER MOT ANDRE Å DU ER SYKT SNILL Å PEN!!!❤️💜💌❤️💜💌❤️💜💌❤️💜💌❤️💜💌❤️💜💌

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg