Tips; Sunne frokost-vafler!

Når det kommer til frokost og lunsj prøver jeg alltid å lage noe som er både sunt og spennende. Brødskiver med gulost på, blir veldig kjedelig i lengden. Så det spiser jeg kun de dagene jeg ikke orker å gjøre noe som helst annet.

I dag derimot følte jeg for å eksperimentere litt på kjøkkenet, og lagde to forskjellige vaffel kombinasjoner som ble utrolig gode! Begge er perfekt til frokost, og det også ann å pakke de med i nistepakken så du har lunsj på jobb / skole. 

Selve basen er vaffelen. Den lager jeg av 1,5 dl hvetemel 💚 1,5 dl sammalt hvete 💚 1 dl havregryn lettkokte 💚 1/2 ts bakepulver 💚3 egg 💚 2 ss flytende margarin 💚 4 dl lettmelk. Dette blander jeg sammen, og det gir cirka 6-7 store vafler.

Det holder som regel med 1-2 vafler til frokost / lunsj, men jeg liker å lage noen ekstra som jeg kan la ligge i kjøleskapet så både Per Fredrik og jeg kan spise mer av senere. Det går helt fint ann å lage vaflene kvelden i forveien om du skal ha de til frokost.

Oppå vaflene hadde jeg to forskjellige toppinger. På vaffelen under hadde jeg en stor spiseskje med philadelphia light 💚 et kokt egg 💚 noen tomater 💚 litt balsamico cream. I dag var jeg helt tom for basilikum så jeg måtte improvisere litt, men jeg anbefaler å ta et par blader med basilikum på toppen. Utrolig god kombinasjon, som også mettet helt utrolig mye!

Anrett alt sammen oppå vaffelen og nyt! Her er det fullt med proteiner og fiber! 

Den andre vaffelen ble litt mer dessert aktig. Den hadde jeg en stor spiseskje philadelphia light 💚 en håndfull honningmelon 💚 noen jordbær 💚 sitronmelisse. Den kombinasjonen ble veldig god!

Jeg kommer nok til å lage den øverste kombinasjonen mye fremover, for den ble altså så god! 

4 kommentarer

Siste innlegg