Er kjæresten din utro?

Det er ting jeg vil ta opp her på bloggen, og drøfte litt med dere. Det er tanker rundt utroskap. Hva er egentlig utroskap? Det er de åpenbare tingene som å kline eller ha sex med noen andre. Men det er så mange ting som er i gråsonen. Ting som er ok for enkelte, og virkelig ikke ok for andre.

Selv tror jeg det er viktig å snakke med partneren sin og sette noen “regler” på hva som er ok og ikke ok. Per Fredrik og jeg har jo vært veldig klare fra starten om hva som er ok og ikke, og har derfor aldri trengt å føle på noen av disse problemene. 

En ting som er veldig i gråsonen er dansing med det motsatte kjønn. La oss si at du er på et utested med venninner og har det gøy med de. Plutselig begynner en gutt og danse med deg bakfra, og du danser tilbake. Er du da utro?

Man står jo faktisk og gnir kroppen sin inntil det motsatte kjønn på en flørtende måte. I mitt hode er det klart og tydelig utroskap. Men hos mange andre er det helt ok. Syns du det er utroskap?

En annen ting er å sende flørtende meldinger / “like” bilder / snappe med personer av det motsatte kjønn som ikke er av jobbsammenheng. La oss si at du sender snapper eller liker bildene til personer av det motsatte kjønn, uten noen annen grunn enn å bare gi de oppmerksomhet. Er du da utro? Hadde du syntes at det var ok at kjæresten din sendte snapper og liket bildene til andre jenter?

For min del syns jeg at det virkelig ikke er ok, og det er ikke noe jeg hadde hverken godtatt eller gjort selv. Men mange syns jo dette er helt harmløst, og legger ikke noe i det. Syns du det er utroskap?

En siste ting er nære venner av det motsatte kjønn. La oss si du blir sammen med en gutt også finner du ut at han har en nær bestevenninne som han er med veldig ofte, og som han står veldig nært. Er det da utroskap? Selv syns jeg det. Han tilbringer jo faktisk mye tid og nærhet med noen av det motsatte kjønn. Men telles det som utroskap? 

Jeg er veldig spent på å høre deres meninger om dette temaet! Fortell meg gjerne om ting dere syns er ok og ikke ok i forhold, og ting dere kanskje syns er i gråsonen. Gleder meg til å høre deres meninger!

44 kommentarer
    1. Synes ikke det er utroskap å snappe med andre jenter, man kan jo ha jentevenner selvom man har kjæreste 🙂

    2. Syntes det er rart at du syntes å ha en nær venn av det motsatte kjønn, er utroskap. Selv syntes jeg ikke det. Men jaja interessant at vi har andre meninger 😉

    3. Med dansingen- om han hadde blitt stående der og på en måte gitt oppmerksomhet tilbake er det ikke greit, men at han høflig trekker seg et hakk bort synes jeg er riktig oppførsel. De jentene som krever at gutten skal klikke helt og «jeg har dame!!!» blir for mye drama for meg. Jenta visste mest sannsynelig ikke at han var opptatt- og det er lov å prøve seg! Sett det var jeg som hadde danset litt bort til en fyr, så hadde jeg tatt hintet om han snudde seg vekk. De få som ikke gjør det trenger kanskje et hint eller to til. Men på en høflig måte synes jeg 🙂 hadde du klikket liksom? Du hadde sikkert og bare danset deg litt bort 🙂

    4. Jeg synes det er utroskap når gutten tenker mye på en annen jente eller fantaserer om henne. Om han møter henne i skjul, er det ihvertfall utroskap. Jeg synes ikke at gutter skal føle at de trenger noen andre jenter enn sin egen kjæreste for å ha det bra:

    5. Er enig i alle punktene dine, jeg og kjæresten har straks vært sammen 1 år og har ALDRI hatt noen ubehageligheter. Vi er dog 20 og 23 år. Den siste om nære venner er litt i gråsonen, har 2 nære guttevenner men de er som brødre. Han har en jente han ser på som en søster men jeg stoler ikke på henne i det HELE tatt grunnet oppførsel så der er jeg litt streng. Men han får ha jentevenner så lenge de ikke gjør noe for å irritere/få meg til å føle meg utrygg, noe som burde være en skrevet regel. Men hadde blitt veldig rart om han “plutselig” fant seg en venninne..

    6. Det med snapping og det å ha en venn av det motsatte kjønn er jeg litt uenig i. For man kan jo være venn med det motsatte kjønn! Og la oss si at en person er bifil, kan ikke vedkommende ha noen venner?? Men sende drøye ting, flørte, snakke til dem på samme måte som man gjør til kjæresten og er masse med de ville gjort meg sjalu og usikker selvsagt.

    7. Heilt enig med det vennegreiene! Synst det blir litt spesielt om han skal gje like mykje oppmerksomhet til ei anna jente som han skal gi deg som kjæreste.

    8. Så hvis per Fredrik hadde hatt en venninne som han Hadde kjent i mange år (barndomsvenner) så hadde han måttet kutte kontakten med henne fordi du mener det hadde vært utroskap om de møttes, tok en kaffe, gjorde vennskapelige ting?! Kan man ikke være venn med det motsatte kjønn uten å være utro? Unnskyld meg, men her fremstår du egentlig bare som en sjalu og usikker person ..

    9. Jeg tenker bare, hva om kjæresten din hadde hatt en barndomsvenninne som han hadde vært nære med hele livet og som han tilbrakte tid med? Hadde du da sagt til han at de ikke fikk lov til å være venner?

    10. Hadde kjæreste, som alltid snappet og likte bilder til andre jenter. Og var med de veldig ofte. Det syntes jeg ikke noe særlig om… Og en vennine av meg sendte mld til han, som han ikke viste hvem var. Og han begynte å flørte med henne og begynte å spørre om de skulle møtes osv. Og når det kommer til å like bilder osv, er jeg enig. Hvertfall når de kommerterer som som «Nice bby❤️« på andres jenter bilder sier det vel egt mye??…

    11. Og en ting til, hvis han hypotetisk sett hadde vært bifil. Hadde han da ikke fått lov til å ha noen venner?

    12. «motsatte kjønn» altså så gammeldags. og har du noen gang tenkt over at ikke alle er hetero? si du var sammen med en gutt som var bifil, kunne han da ikke hatt noen nære venner eller forhold med noen uten at det var utroskap? jeg syns man burde være såpass sikker på partneren sin at de kan være venner med/snakke med hvem de vil. jeg stoler på kjæresten min og hun kan gjøre som hun vil, så lenge det ikke er noen romantiske følelser involvert. ofc kan hun ikke gå rundt og kline med andre, eller ha sex for den sags skyld. men ellers får hun være venner med og omgås med akkurat de hun føler for

    13. Du virker mildt sagt litt paranoid, og burde kanskje roe ned sjalusien din noen hakk. Flere av mine aller beste venner er gutter, skal jeg liksom kutte kontakten med de fordi jeg får meg kjæreste? Det er jo helt idiotisk! Og man må da få lov til å sende meldinger eller snappe med andre av motsatt kjønn? Har du ikke en eneste venn som er gutt?? Greit at man ikke skal flørte, men det er jo forskjell på det og å sende morsomme bilder til en av motsatt kjønn eller like bildene deres fordi man er venner. Seff kommenterer man ikke “sexy” på bildene til en kompis/venninne, men må jo være lov å like den eller si noe annet hyggelig.
      Dansingen kan jeg delvis si meg enig i, men kunne godt ha dansa med en fyr på byen om det ikke var flørtete, man må jo kunne ha det gøy. Hadde han prøvd seg hadde det jo bare vært å avvise han på en høflig måte.

    14. Så det du mener er at hvis en gutt har masse jentevenner og blir sammen med deg så skal han bare droppe dem fordi du mener det er utroskap at han snakker med andre jenter enn deg? Dette synes jeg var litt rart… skønner det ned dansingen og selfølgelig det med sex og klining men at gutten ikke skal få ha jentevenner? Det blir litt for dumt. Vær så snill svar og forklar dette for det kan hende jeg misforsto her.

    15. Har selv en guttebestevenn, men vi har aldri vært sammen elker likt hverandre. DET synes jeg at må være greit!!

    16. Jeg sys at dansing med andre gutter/jenter kan være der men herregudda kj-din kan jo være bv men andre jeger/gutter!

    17. Je syns d er helt greit å ha guttevenner når du har en kjæreste, men kæn bi litt misforståelser bak ælt dætta der. Men er jævelig drøyt å kline eller ligge rundt når du har kjæreste. Je syns d går Ann å ha guttevenner men at kjæresteparet kan prate om å som er greit og itte. Du er foresten jævelig flink til å blogge og sånn. Keser alt du legger ut;)

    18. Okei så du mener at om PF har barndomvenniner som betyr mye for han (jenter) så må han kutte kontakten med dem fordi han er sammen med deg? Jeg personlig mener det blir HELT feil. En kjæreste varer ikke alltid evig, men ekte vennskap gjør som regel det.

    19. Heelt enig i alt. Mulig man virker som en sjalu og usikker person, men alle forhold har sine “grunnregler” og så lenge man er enig, blir jo ikke dette et problem. Og det er heller ingenting galt i at man har forskjellige “regler”. Jeg og kjæresten min har hatt det som dette i 2 år nå, sånn det funker for oss, og vi stoler helt på hverandre fordet.

    20. Så hvis kjæresten din hadde hatt en kjempe god venninne fra barndomsårene, så måtte han ha kuttet kontakten med henne? Noe du også måtte gjort om du hadde hatt en kjempegod kompis, det går begge veier. Det er seriøst noe av det sykeste jeg har hørt. Jeg kunne aldri i livet funnet på og si til kjæresten min at du får ikke lov til og være venn med venninene dine lenger. Du stoler overhode ikke på Kjæresten din da.

    21. syns faktisk dere som kommenterer at stina er sjalu skal skaffe dere kjæreste selv og se hvordan det er. Jeg syns det er helt uaktuelt at min kjæreste skal være alene med en annen jente, det er selvfølgelig lov å ha jentevenner, men syns ikke det er greit hvis de da skal møtes alene.

    22. Syns det blir helt feil å skulle kutte all kontakt med andre venna av såkalt motsatt kjønn hvis æ får mæ kjæreste. Har mange guttevenna og min aller beste venn gjennom mange år e gutt, aldri i livet om æ hadde droppa han. Vi e jo venna, ikke kjæresta. Hadde vi vært interessert i hverandre på kjærestemåten så hadde vi jo blitt kjæresta og ikke forblitt venna. Easy as that. Man må kunne stole på hverandre, og selvfølgelig la en eventuell kjæreste få bli kjent med venna

    23. Det er i alle fall forskjell på folk. Jeg er veldig uenig i det meste her. Men jeg fant i dag ut at eksen min var utro mot meg ca halve forholdet vårt og at alle vennene hans visste det. Med utro mener jeg at han hadde et seksuelt forhold med en eller flere andre jenter mens vi var i et forhold. Det at kjæresten har en bestevenn av motsatt kjønn kan absolutt ikke sammenlignes med noe sånt. Ekte utroskap er helt grusomt. Men funker det for deg og PF, så er jo det fint for dere og alt som teller!

    24. Jeg synes det du nevner er “ubehagelig”, hvis man buster partneren sin i noe av dette. Men etter min mening vil jeg ikke si det er utroskap. Ikke helt på den måten.
      Dansinga med å gnikke seg inntil en annen person er over grensa, mener fortsatt ikke at det er utroskap, det er bare ufordragelig når man vet at man har en partner allerede.
      Utroskap i mine øyne er når partneren har samleie med noen andre, kysser/kliner med andre, men også å gjøre fysiske ting som å grabbe andre damer på stump eller brystet.
      Altså, da er det ikke mye kjærestematriale i partneren, hvis de fortsatt har seksuell interesse av andre kvinner i samme rom.

    25. De dansegeiene er jeg helt enig i fordi det er det ekleste som finnes. Da er det bare å takke nei å gå.
      Men det at kjæresten din ikke kan ha en nær jentevenn? Selv har jeg en bestekompis på 7 året, som har hatt mange kjærester. Det første vi gjør når han er i et forhold er å møte jenta sammen slik at hun blir trygg på oss sammen. Det samme når jeg møter en gutt. Det hadde blitt helt feil for meg å droppe han, samtidig som han ikke hadde droppet meg. Vi overnatter ofte, drar på turer og det går helt fint. Forventer du det når dere blir beklager at jeg sier det «ordentlige voksne», også? For min mor var nemlig hos en kompis av min far uten han fordi han skulle i en annen sammenkomst.
      Det med snap er egentlig riktig, men blir ikke sur om kjæresten liker bilder til venninnene mine eller bekjente jenter som han kjenner fra før? For meg går linjen ved utroskap når det er kyssing av en annen inni bildet. Jeg kan ikke styre noens tanker og ikke ønsker jeg å gjøre det heller, da man ikke kan velge hva man føler.
      Men om dette funker for dere er dette supert!

    26. Jeg har vært sammen min kjæreste i ni år, og synes det du skriver her er helt sykt! Ikke få lov å like bilder, danse eller ha jentevenner? Han er jo sammen med meg, han har valgt meg og jeg stoler på at det er meg han vil ha. Trist om man ikke stoler mer på kjæresten sin.. nøkkelen til et godt forhold er tillit! Og det har man absolutt ikke med de reglene der..

    27. Synes det er ok at han har venner av det motsatte kjønn, hvertfall hvis dette er venner han har hatt fra før vi møttes. Er jo trist å måtte miste venner man står nær bare fordi man får seg kjæreste. Syns også det er greit å snappe og like bilder til det motsatte kjønn så lenge dette også da er venner fra før vi møttes. Men ikke greit dersom snappene blir flørtete

    28. Jeg synes det er feil at du bruker bare det med “det mostarte kjønn” for jeg synes det er feil å bare bruke det som et eksempel, det finnes faktisk mange andre som er lesbisk eller gøy

    29. Slapp av folkens 😂 dere tar alt så bokstavelig talt! Hadde ho skrevet jenta eller gutten så hadde det sikkert vært feil og kjønnsdiskriminerende det også! Jeg er helt enig med det du skriver! Selvfølgelig er det lov å ha en bestevenn av det motsatte kjønn, det hun mener er at det fins noen som da bruker like mye tid på både venninna og på kjæresten, og det er feil! ☺️ God helg, Stina! Du er rå!

    30. Kjæresten min skal selvfølgelig få ha jentevenner osv., men hadde han begynt å dra på besøk hos en venninne hadde det ikke vært greit! Heller ikke likes eller dansing.
      Jeg mener at dersom man gjør noe man er usikker på om kjæresten hadde godtatt er man utro. Man ville aldri flørtet med noen foran kjæresten(om man er en god kjæreste vel og merke), så hvorfor gjøre det bak ryggen på kjæresten sin?

    31. Syntes det er OK at forloveren min skriver med andre jenter «til en viss grad» men om det blir noe drøye samtaler er det over. Har tidligere hatt en kjæreste som er utro. Så hadde ikke en gang taklet en drøy samtale. Han kan ha jentevenner som han kjente før meg. Men syntes ikke noe om at de skaø finne på noe alene.. det er ikke helt OK. Men syntes at han må få snakke med andre jenter på en uflørtende måte.. dansingen er ikke aktuelt fordi han danser ikke / klarer ikke å danse😂 Vi har snart vært sammen i 3,5 år og ham har ikke gitt meg noe grunn til misstanker

    32. Skal det ikkje vere låft å snappe men en kompis eller venninne selvom du hat kj, eller like andres bilder på insta Osv? Dette blir for teit Stina herregud for noe drama må jo få ha venner av det motsatte kjønn også da 😂

    33. Du mener at å være nære venner med motsatt kjønn er utroskap men du viser jo så mye kløft som mulig på bildene dine på bloggen, er ikke det mer utroskap enn å være venner med noen

    34. Jeg er enig i det du forteller, men når det kom til det siste punktet ditt hvor det er snakk om en nær venn, vil jeg ikke kalle det utroskap med mindre det er en flørt inni bildet såklart. Jeg hadde ikke kunne vært sammen med en som nektet meg å være med kompisene mine, og jeg tenker ar dette går begge veier.

    35. Jeg er sammen med en gutt og han snakker ikke med meg omtrent og svarer bare at han er sliten ellr ikke orker eller er opptatt han bor langt unna så jg kan liksom ikke bare gå bort hva skal jeg gjøre for at han skal snakke med meg?¿

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg