Spise øyne på Halloween??

Nå har jeg en litt ekkel, men sykt god oppskrift til dere! Nå til helgen tipper jeg at mange av dere skal på, eller skal ha en Halloweenfest. Selv skal jeg holde en stor Halloweenfest med en god gjeng venner. Denne oppskriften er perfekt til Halloween fest!

Oppskriften er nemlig røde jello shooter med øyne oppi! De ser super ekle og nifse ut, men de smaker supergodt! Oppskriften er veldig enkel og rask.

Det du trenger er; 1 pakke bringebærgelé, 3,5 dl vann, 1,5 dl sprit (bacardi razz er min favoritt #ikkespons #20 års aldersgrense), rød konditorfarge, spiselige godteriøyne (jeg kjøpte mine på Nille). 

Dette gjør du: Kok opp vannet og bland sammen med gelepulveret til pulveret har løst seg opp. Rør inn konditorfarge til det blir mørkerødt. Sett i vannbad så det kjøler seg ned. Når det er lunkent blander du inn spriten. Legg godteriøyne i shotteglass og fyll opp ved geleblandingen. La det stå i kjøleskapet i cirka 4 timer før du serverer. 

Om du er under 18 kan du lage en alkoholfri versjon. Da gjør du akkurat det samme, bare at du bruker 5 dl vann og ikke noe sprit. 

Iiiii, hvor skumle ser ikke de ut? Så perfekt til Halloween!

🎃

15 kommentarer

Siste innlegg