Hvor skal vi dra?

Nå begynner det å bli en god stund siden Per Fredrik og jeg har vært i varmere strøk. Vi har jo ikke vært i “syden” siden mai! Så nå er det på tide å se etter en ny reise! Vi har jo vært i både London og Helsinki, og jeg har vært i Mallorca siden den gang. Men vi trenger å få litt varme på kroppen sammen!

Vi har så lyst til å reise til et sted som det er Gran Canaria, hvor hotell området var helt amazing og man egentlig bare kan være der og nyte ferien! Men også gjerne hvor det er et fint sentrum i nærheten. Vi har sett en del rundt og funnet et sted i Marbella som ser veldig fint ut.

Men, vi har ikke bestemt oss enda, og det er grunnen til at jeg skriver dette innlegget. Jeg vil gjerne ha tips og råd fra dere! Vet dere om noen skikkelig fine steder vi kan reise til? De må være ganske varme og helst ikke sånn suuuuper langt unna. Orker ikke 15 timers flytur for å si det sånn. Hehe!

Vi skal i alle fall titte masse rundt på finn.no, og jeg krysser fingrene på at vi finner en amazing reise asap!

 

 

59 kommentarer
    1. Liker at du føler det er lenge siden dere var i syden sammen. Jeg har ikke vært i syden på 1.5 år. Og det er sikkert mange nordmenn som Aldri har vært i syden

    2. Hei, Tyrkia er ganske fint! Alanya eller Antalya! PS i Istanbul er det mye bomber og sånt men der er det mye fint og se!

    3. Fig tree bay på Kypros, veldig fint sted med god mat 🙂 de har all inclusive med full pakke, utrolig fornøyd ❤️

    4. Nessebar i Bulgaria er superfin med kjempehyggelige folk og mye god mat c: old nessebar er utrolig vakkert.

    5. Har vært i Spania i november og desember før, og vil ikke si at det var så veldig varmt der på den tiden. Brukte alltid bukse på kvelden. Når man skal dra på denne tiden av året hender det at man ofte må dra litt lenger. Både Gran Canaria og Tenerife er det mest populære stedene for nordmenn. Dubai er også ypperlig å reise for å få varme, strand- og storbyliv. Ellers finnes Marokko og de litt lengre reisene til Asia; Maldivene, Bali, osv.
      Håper dere finner en passende tur! Gleder meg selvfølgelig til en reisevideo:)

    6. Åh, croatia er bare det beste. Billig, varmt, nydelig, raskt, ingen som maser på at du skal inn på resturanter/butikker og masse å se og finne på 😍 Har vært der to ganger og jeg kommer aldri til å bli lei av å se på det krystallklare vannet 💙 Har vært i Split og Pula, likte Split best fordi det er litt mer sentralt, men Pula er også kjempefint. Anbefaler å dra på båttur hvor man drar innom 3 forskjellige øyer å er der i sånn 1 1/2 time pr øy. Man får mat og man kan dykke og oppleve så mye. Angrer aldri på croatia ass.

    7. Italia!!!! Så syyykt fint der, hvis dere vil ha litt mere storby ferie (men også strand) ville jeg valgt milano! Eller sicilia, det blir en strandferie men det er busser til «sentrum» som ikke tar veldig lang tid 🙂

    8. *på Mallorca, ikke i, siden det er en øy
      Forøvrig anbefaler jeg virkelig Kreta! Var der på min aller første sydentur sammen med mamma, rett inærheten av Platanias, og det er helt utrolig vakkert der + mye å gjøre 🙂 Har også vært i Bulgaria to ganger, både på Sunny Beach og i Albena, og begge stedene var kjempebra!

    9. Hvis dere planlegger en tur nå i vinter til et sted som er varmt, men ikke har lang flytid, har dere ikke så mange muligheter:
      – det er kun Kanariøyene ( Gran Canaria + Tenerife) og Dubai som er litt lenger flytid. Andre steder i Europa og Middelhavet har ikke sesong da.
      Skal dere på noe mer eksotisk må dere regne m flytid på minst 14 timer

    10. Chania eller agia marina på Kreta er veldig fint har vert der to ganger og jeg elsker stedet viss du reiser dit må du dra på pirgos og romeos det er to herlige resturanger med god mat❤️❤️

    11. Var i Kroatia med eksen, og det er det FINESTE stedet dere som kjærester kan dra. Det skiller seg så ut.. vi bodde på Brac, Bol. Åhh, det stedet vil jeg gjerne ha med min nye kjæreste til, hihi.

    12. Hei eg har vore i Orlando i Florida der er ca 38 varme grader, blir det lyn og torden, av og til. Dei har Disney land men det hadde me ikkje tid til.

    13. Det er veldig fint og varmt i Kypros, jeg var der i sommer i ayia napa og det var så fint. Eller så kanskje Rhodos i Hellas. Jeg var der for noen år siden to ganger på rad😊❤️ PS. Elsker bloggen din❤️

    14. Hei! Elsker og være bade i Marbella og Gran Canaria, ville nokk heller reist til Gran Canaria enn Marbella, da d jo er MYE billigere der og jeg personlig liker Gran Canaria litt bedre

    15. Har aldri vært i Syden:(( synes det er dumt at du skriver at det var lenge siden når mange aldri har vært i syden

    16. Hei, jeg anbefaler Sardinia.
      Jeg var der i sommeren for noen år siden og da var det sikkelig varmt. Det er sikkert deilig å være der nå, med mindre dere liker at det er 30-40 grader

    17. Dubai og Maldivene er nok de fineste stedene jeg har vert, men igså de dyreste… Verdt det iallefall. Viss dere vil ha noe billigere er Malta og Kreta gode kandidater!

    18. Du må lengre mot ekvator enn Spania for å oppleve varme. Skal du reise mellom oktober og mars, så er kanariøyene den nærmeste plassen med varme. Prøv Tenerife ( Playa Las Americas ) 🙂

    19. Maldivene! Har vært i 18 forskjellige land i en alder av 12 år og Maldivene anbefales helt klart! Ja flyturen er lang men verdt det! Om dere tenker turen ned dit anbefaler jeg øya dighura

    20. Dubai? 7 timer i fly fra Oslo. Gran Canaria er 5 timer, så det er ikke SÅ stor forskjell sånn egentlig 🙂
      Kanskje dyrt da, det vet jeg ikke 🙂

    21. Du kan reise til kreta! Jeg har vært der 7 ganger å blir aldri lei💗 Det er veldig varmt i august så vil anbefale deg p dra i august en gang. Da er varmen ca: 35-40°. Og i vannet: 25-30°. 💗💗

    22. Hei! Jeg skal kanskje reise til London snart og bare være fer 3 netter, lurte på om du visste om noen billige hoteller nærme shopping delen/sentrum. Må ikke være no fancy bare Et simpelt hotell

    23. Tipser dere å dra et annet sted enn rund Marbella. Har leilighet i Marbella, og rund disse tidene er det ikke særlig fint vær, overskyet og blåser

    24. Hei
      Ønsker dere å reise til et unik og spennede land? Et land med flere nydelig mat, krystallblått hav og gjestfrihet som er overalt forventning. Da anbefaler jeg deg Albania.
      Mange drar til Hellas eller Kroatia, men har dere glemt at Albania kalles for Europas skjulte perle, og har så gode priser til fantastisk kvalitet som man skal dra lenge for å lete etter. Har et nydelig middelhavsklima og spennede kultur og historie. Om du ønsker å fra til et kanskje ikke så kjent, men spennede land så anbefaler jeg Albania. Hvem vet, kanskje du tar en dagstur til Kosovo. Over 70% av befolkningen er under 35 år og du vil finne flere gode barer, cafeer, restauranter og shoooping sentere med et stort utvalg. Om du velger Albania, så kan jeg garantere at du og Per Fredrik ikke vil angre. Steder med bla. flotte strender er Sarandë, Vlorë og ksamil( dette er regnet som stedet der mange unge mennesker drar👍🏻
      Dette er et land det er verdt å satse på😀

    25. Arginiguen i syden har vært der i 2015!😍❤️ Det var veldig fint der så reis kanskje dit med Per Fredrik

    26. Du kan dra til Dubai, Quatar, Marocco, Egypt, Tenerife (elsker Tenerife, det er perfekt å dra dit året rundt. anbefaler virkelig Tenerife<3) Det begynner å bli litt kjøligere mange andre steder i Europa. Portugal er sikkert bra det også. Mexico og Flordia blir kanskje litt langt?

    27. Har vert i Kreta to ganger kjempe fint!
      Plaza di porto i Platanias er et kjempe fint hotel for di som elsker å bade!
      Det er fem baseng og veldig nerme sjøen!

    28. Hei Stina!
      Jeg vil anbefale seg å sjekke ut en by i Spania som heter Torrevieja:-) familien min har leilighet der, og jeg har vært der nede 30-40 ganger i løpet av de siste 5 årene:) Det er utrolig fint der! Deilige strender, fine resturanter og ikke altfor folksomt, men heller ikke helt muse stille:) Virkelig magisk. Kan anbefale hotellet «Fontana Plaza» midt i byen, eller å leie en leilighet i området:)
      Håper dere finner en plass å dra!
      God tur og kos dere, klem<3

    29. Jeg anbefaler virkelig området “porto soller” i Mallorca! Super fine strender, koselig område og masse små butikker. Det web også kun en kort biltur inn til Palma, der det er veldig bra shopping. Hotellet “Esplendido” i porto soller er et av de fineste hotellene jeg noensinne har bodd på! Verdens beste frokost, unik service, kul bar, stort “evighetsbassebg” med utsikt over hele porto soller og superfine rom. Hotellet har også en veldig fin, privat strand! Anbefales virkelig!

    30. Anbefaler å reise til Kroatia. Jeg har vært i Split og i Vodice som er mer en lokal by. Det er helt fantastisk fint der! Jeg elsker å være der og det er et helt spesielt land<3

    31. Du børr virkelig fra til Malta, en liten øy i Middelhavet, men du børr kanskje vente til litt nærmere sommeren hvis du vill ha litt mer varme 😘👌💎

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg