Hvor ofte trener jeg?

En ting jeg ofte får spørsmål om er; “Hvor mye trener du?” “Hvordan trener du?”. Det varierer litt hva og hvor mye jeg trener. Men akkurat nå for tiden trener jeg annenhver dag på gymmet for å bygge opp styrken i kroppen. Når jeg trener annenhver dag rekker kroppen min å få hvile så musklene kan gro, samtidig som at jeg trener ofte nok til at det kommer gode resultater.

Etter jernmangelen ble kroppet min ganske svak, og jeg må bygge den opp nesten fra start igjen. Heldigvis har jeg “muskelminne” fra jeg trente tidligere, så det går fort fremover!

 

Nå som jeg trener annenhver dag følger jeg en treningsprogram som tar for seg hele kroppen. Det ser slik ut:

Squats – 3 sett, 8 repetisjoner per sett

Brystpress på skråbenk – 3 sett, 8 repetisjoner per sett

Roing på benk med hantel – 3 sett, 8 repetisjoner per sett

Bicep curl – 3 sett, 8 repetisjoner per sett

Arnold press – 3 sett, 8 repetisjoner per sett

Kettlebells sidemage – 3 sett, 8 repetisjoner per sett

Donkey kick – 3 sett, 8 repetisjoner per sett

Leg down – 3 sett, 8 repetisjoner per sett

 

Til slutt tøyer jeg alltid ut 5-10 minutter. Dette er en ganske lang og god økt på cirka en time, som er perfekt for min del da jeg liker å trene en stund da jeg først er der. Er ikke sånn som klarer å trene bare 25 minutter når jeg først er på gymmet. Da føler jeg at jeg ikke har trent den dagen. Hehe!

Hvor ofte trener du?

18 kommentarer
    1. Kan du lage «tren med meg» video på YouTube? Sånn at du filmer en treningsøkt når du er på gymmet, av hva du gjør og hvordan og hvor mye osv?😇

    2. Jeg går på turn og jeg trener vanligvis 2 ganger i uka der. Men vi skal snart ha konkurse i turn, så jeg må prøve så godt jeg kan å trene 3 ganger i uka. Det kan bli litt vanskelig pga. skole, lekser, prøver osv. Men jeg får prøve det beste jeg kan. På tirsdager trener jeg i 1 time og 15 min. På onsdager trener jeg 2 timer. Og hvis jeg skal begynne å trene på mandager, trener jeg 2 timer der også. Love you❤️

    3. Jeg trener litt styrke selv og gjort det en stund nå men det er en ting jeg ikke forstår og får fosrkjellige svar på når jeg spørr folk eller Googler (😂) så da spørr jeg deg,siden du virker til å ha veldig god greie på trening, både kunnskapsmessig, pluss at man ser jo at du er fysisk trent, så du vet kanskje hva du snakker om 🙂 men hva er forskjellen på å trene med tyngere vekter og mindre repetisjoner og på å trene med lettere vekter og kortere repetisjoner? Hvem gir mest styrke,hvem gir mest synlige muskler,hvem forbrenner mest fett osv? Hvem strammer mest opp? Hva er best for kroppen/muskulaturen? Hva er best ved slanking? Osv.
      Jeg trener ca 3 ganger i uka (styrke) bare sånn kortere økter. Alltid slitt med at jeg har startet for hardt også gitt opp mens nå har jeg greid å holde meg til treningen da jeg fant en mengde som passet meg, alt er bedre enn ingenting! Men ja, uansett, jeg har uten trening kun med kosthold gått ned endel kilo(25) også etter graviditeten gikk jeg opp igjen over halvparten av det jeg gikk ned-_-. Nå trener jeg og er flink med kostholdet. Hva er anbefalt for meg å trene? Tyngere vekter og mindre repetisjoner eller omvendt? og Jeg vil gjerne ned noen kilo, samtidig få opp forbrenningen (som jeg har forstått at styrketrening kan føre til?) Og stramme opp litt løshud fra forrige vektnedgang. ca 10 kilo overvektig nå, så vil ned ca 10 kilo (men tenker ikke så mye på kiloene, men har som mål å gå ned ca to størrelser i klær, slik jeg var etter slanking og før graviditeten)
      🙂

    4. 3 ganger i uken, men da i 1,5 t per økt. Skjønner ikke hvordan folk får gjort seg ferdig på 25 min 😅
      Stå på – du inspirerer 💗

    5. Jeg trener fire ganger i uka altså på mandager trener jeg i 1 time på 3T på tirsdager trener jeg fotball i 1,5 time jeg trener noen ganger på onsdag hjemme i treningsrommet på torsdag trener jeg fotball i 2 timer på søndag trener ueg også fotball i 1,5 timer jeg spiller mest fotball men jeg må trene litt styrke også

    6. Hørtes ut som en bra økt! Hadde vært gøy å sett noen treningsvideoer også 🙂
      Jeg trener vanligvis 9 timer i uka fordelt på 5 eller 6 dager 🙂

    7. Trener kvar dag. Fotball og handball. Ca 5 timer handball og 3 timer fotball, spørs om det er kamp eller ikkje. Trener alltid med jogging og styrke dei dagene me har fri. Liker best cardio. Kan løpe ca 2 mil om jeg vil det, men siden eg speler to idretter så er det bedre å gå opp i vekt og få meir muskler enn å forbrenne dei, om du skjønner.

    8. Jeg er 14 år gammel og trener ca 5 ganger + konkurranser. Jeg trener konkurranseturn. Treningene er intensive. 4 timer tre ganger i uken, 3,5 timer en gang i uken og 3 timer en gang. <3 digger deg.
      mvh Karin

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg