Spise meitemark på Halloween?

Gjett hva jeg skal gjøre på Halloween? Jeg skal spise meitemark og jord!

Neida. Jeg skal selvfølgelig ikke det! I dag har jeg laget et par ting til Halloween som en liten test, for å se om oppskriftene jeg har funnet faktisk funker. For det er veeeeeldig ofte at man finner ting på nettet også funker det ikke like bra når man gjør de selv. I tillegg ville jeg lage de sånn at jeg kunne gi dere litt inspirasjon til Halloween snacks!

Dette er da geleormer med oreo kjeks som jord. Det er supergodt også ser det skikkelig ekkelt ut! Perfekt for Halloween! Det var veldig enkelt å lage, og med unntak av ventetiden for at geléen skulle stivne, gikk det veldig raskt! 

Det du trenger er: 1 gelepakke med bringebær, 1 pakke oreo kjeks, rød konditorfarge, tykke sugerør (de tynne fungerer ikke like bra!). Hvis du vil at de skal inneholde alkohol bytter du ut 2 dl av vannet til geléen med sprit. 

Slik gjør du:

Gjør klar sugerørene ved å dra de helt ut, og sett de opp i en høy beholder. 

Alkoholfritt: Kok opp 5 dl vann og bland det med gelepulveret. Rør rundt til alt av gelepulveret har løst seg opp. Bland inn konditorfarge til miksen er mørk rød. 

Med alkohol: Kok opp 3 dl vann og bland det med gelepulveret. Rør rundt til alt av gelepulveret har løst seg opp. La det avkjøle seg litt i et vannbad. Bland deretter inn 2 dl sprit. Bland inn konditorfarge til miksen er mørk rød. 

Når gelemiksen er klar heller du den oppi sugerørene helt til beholderen er full. La det stå i kjøleskapet over natten.

Dagen etter: Start med oreo kjeksen. Skrap vekk alt av fyllet inni, og kjør kjeksene i en blender til de er helt malt opp så det ser ut som jord. Legg utover en asjett. 

Ta alle sugerørene ut av beholderen samtidig. Ta et og et sugerør og skyll i et par sekunder i varmt vann og deretter trykker du ut ormen med å dra nedover sugerøret. Legg ormene rett på jorden og server! 

 

🎃 Håper det smaker! 🎃

10 kommentarer
    1. Dette er veldig kult! Jeg har bursdag 2 dager før Halloween og synes at dette her var en god idé! Tusen takk for tips, du gjør en god jobb! Fortsett slik💖💖 Ps: Elsker bloggen din😙💖

    2. Dette innlegget satt jeg meg ned å koste med! Det var kjempe bra! Jeg elsker jo sånne her tips, spesielt siden jeg skal ha Halloween fest😃 Håper det kommer flere lignende innlegg som dette❤️

    3. Så kult, kreativ da!
      så pent sminket du var her, hvilken foundation bruker du på dette bildet? merke og type hadde vært fint å få vite. Så vanskelig å finne en bra foundation.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg