7 Tegn på at du bør dumpe han!

Jeg tror vi alle kan være enige om at det finnes mange dårlige og gode forhold der ute. Før jeg møtte Per Fredrik var jeg innom en del forskjellige dårlige forhold, og de alle hadde en god del “varselstegn” til felles. Ting som man rett og slett ikke skulle finne seg i og som ikke var greit.  Jeg har også sett og hørt mye av hva venninner har gått igjennom.

Selv om jeg ikke er noen psykolog eller loooove expert, vet jeg at jeg har en god del pekepinner jeg kan avsløre for dere som er usikre på om forholdet dere er i er bra eller ikke. Nå er selvføgelig alle individuelle, men desto flere av disse tingene du kjenner deg igjen i, desto større er sjansen for at forholdet ditt kanskje ikke er så bra.

Lyver – Om han stadig vekk lyver om småting, kan du banne på at han lyver om større ting også. Problemet er at du finner ikke ut av de større tingene før det har gått for langt.

Stoff / fester – Om den du er sammen med må ut og feste hver eneste helg eller røyker weed flere ganger i uka, er han ikke akkurat noe å spare på (med mindre det er akkurat det du har lyst på). En gutt som røyker weed eller fester veldig mye er som regel ikke klar for et forhold, og det kommer ikke til å fungerer i lengden.

Han får deg til å føle deg dårlig – Om du føler deg styggere eller dårligere som person, takket være kjæresten din, bør du revurdere forholdet. En kjæreste skal få deg til å føle deg som verdens peneste og flotteste person! 

Uenige – Om dere er uenige om alt og stadigvekk krangler om alt fra “småting” til større ting bør du revurdere ting. Noen mennesker passer rett og slett ikke sammen, og hvis man er for forskjellige passer det ikke.

Offentlig – Hvis han nekter å gå offentlig ut på facebook med at dere er sammen bør en varselslampe blinke ganske mye! Om han skjuler deg er det som regel en grunn til det. Ofte kan en gutt ha flere jenter som han dater samtidig. 

Prioriterer deg ikke – Om guttekveld og “egentid” kommer foran deg hele tiden bør du tenke over hvordan han faktisk prioriterer ting. Det er helt i orden at en kjæreste skal kunne ha egentid og få være med kompisene. Selv syns jeg det er veldig viktig! Men det er en grense..! En kjæreste skal aldri føle seg i siste rekke.

Skjuler tlf – Om kjæresten din er veldig nøye på å aldri la telefonen ligge igjen foran deg, eller han ikke engang tørr å åpne den foran deg bør det lyse noen varsellamper. Som regel har de noe å skjule. Jeg sier ikke at man skal tvinge kjæresten til å gi deg alle passordene sine, for det blir litt too much i visse tilfeller. Men om du merker at han alltid er livredd for at du skal se telefonen hans, er det som regel noe galt.

Behandler deg dårlig – Vel, dette sier seg selv, men jeg sier det for det! Om du føler at den du er sammen med behandler deg dårlig, urettferdig eller rett og slett ikke bra nok; dump han. 

Husk en ting jenter; det finnes nok av fisker ute i havet og du kommer til å finne deg noen som behandler deg like bra som du behandler de, og som du kommer til å passe sammen med. Selv har jeg nå en helt fantastisk kjæreste som jeg aldri hadde turt å drømme om at skulle være så amazing!

35 kommentarer
    1. er ikke sikker om man trenger å droppe han om han ikke vil være offesiel på face. Jeg mener selv at forholdet er i den virkelig verden og ikke på en facebook side. Facebook er bare sosiale medier. det spiller ingen rolle om man er offentlig der eller ikke-for have betyr det egentlig? Det er ikke sånn at man trenger å publisere forholdet på insta, snap eller twitter, så hvorfor er face så viktig? tror den bør re-tenkes.

    2. Hva gjør du vis du er sammen med en gutt du liker men, elsker en annen gutt som ikke deg elsker tilbake?

    3. Håper du ikke synes dette er et slemt spørsmål. Men har du og Per Fredrik noen gang krangler? Du kan ta med det i uke spørsmål tingen. 😉😉😉

    4. Var sammen med en som jeg kjenner igjen mange av punktene i. Og den med å gå offentlig ut at man er sammen med noe har mye å si, jeg fant senere ut at han prøvde seg på andre jenter menst han var sammen med meg, for han hadde det ikke på Facebook og da trodde Ofc at han ikke hadde kjæreste.

    5. Ikke enig med punkte om offentlig … Bare tull ! Jeg glad min samboer , og jeg prøver ikke skjule noe , selvom jeg ikke viser hele verden vi er sammen på Fb .. Hehe

    6. Punktene som blir ramset er mer eller mindre greie å følge, men dersom kriteriet om å være enig i alt også skal gjelde, at man skal revurdere sitt forhold siden man til stadighet er uenige så må jeg nok si at det ikke blir noe varig forhold på noen i det hele tatt. Alle som har vært eller er i et relativt langt forhold vet at å være uenig er halt normalt. Ingen er like. Når en modner skjønner man det. Men det er en liten reise dit og mange faller av på veien.
      Ellers fin topp 😛

    7. Alle de som sier noe om at man ikke trenger å gå ut med det på Face, h*n mener nok også at h*n er redd for å gå ut med det til moren sin, faren sin, venner og diverse. Takk 🙂

    8. Hm.. av de jeg kjenner som røyker weed flere ganger i uka så er det de som faktisk møter på jobb hver dag og faktisk bidrar mer enn de fleste.
      Weed gjør deg ikke lat, men det er en fin unnskyldning.

    9. Hva om jenta i forholdet konstant ser etter disse varselsignalene og dermed nærmest skaper de ut av ingenting på grunn av en overfladisk blogg hvor ting er svart/hvitt?

    10. e du serriøs med det her ?
      ingen forhold e lik, det trengs 2 stk for dans tango.
      det punktet dit om røyking, ka du basere det på ? egne erfaringe? hold dæ til sminkeblogging du, parforhold har du tydeligvis ikke peiling på.

    11. Et annet viktig poeng, er at den som føler seg dårlig/mindreverdig i et forhold, veldig sjeldent tør å bryte ut. Kombinert med litt ros innimellom, blir det veldig avhengighetsskapende og gir dessverre den dominerende parten veldig mye makt.

    12. Hva er varsel signal på jente da? F.eks. Kjærsten min vil ikke gå ut offentlig på Facebook med meg. Og jeg har mistenkt i lang tid at det er noe henne skjuler, og hun sender hjerter til mange andre gutter

    13. Hvor er den svarte skinnbuksa fra? Og vet du om de har sånne i mørk rød til en billig pris et sted? De var såå fine💕💕💕

    14. Til alle dere som klager på det med at forholdet på fb og sosiale medier; dere misforstår VELDIG nå! Stina mente ofc ikke at forholdet «måtte» være offisielt på fb for at det skal være et «ekte» forhold! Det hun mente var at hvis han du er sammen med nekter å være offisielt på fb (eller What ever andre sosiale medier) og i tillegg ikke verken kommer med en god grunn for det, eller/og bare virker anspent da dere tar opp temaet. Litt samme situasjon som det med at han f.eks gjemmer telefonen litt fra deg. Da er det jo opplagt det Stina sier; da burde det ringe en bjelle! Så poenget mitt; tenk dere om to-tre ganger før dere poster hate og les heller alt igjen, for det kan hende du har misforstått!

    15. Er det mulig som alle misforstår her!! Jeg blir så oppgitt når jeg leser disse kommentarene! Blant annet så jeg en kommentar som hevdet at Stina ikke kunne «få noen til å slå opp med kjæresten sin» og at hun skulle «holde seg til sminkebloggen sin» sånn 60% som har lest dette innlegget har bare misforstått, eller ikke, og prøver heller bare å snu innlegget en annen vei sånn at det skal virke som at Stina er en dårlig person! Til deg som skrev kommentaren ^ (og alle andre 60% som har misforstått) dette var et innlegg der hun skriver om «tegn til at du burde dumpe han» som tilsier; tegn til at han ikke er bra for deg! Jeg blir bare så oppgitt da jeg leser alle de slemme kommentarene som jeg kunne brukt 2 min til å svare på og forklart alt dette, og forklart hvordan og hvor mye de har misforstått (bare det var en svar til svar funksjon)! For den kommentaren^ var bare en av mange helt idiotiske kommentarer av folk som virkelig misforsto og heller burde lest hele greia gjennom igjen! Og hvis dere har lest gjennom igjen nå, og ennå ikke skjønner, så skriv heller en kommentar der du spør hvordan hun mente det isteden for å skrive så jvla slemme kommentarer og bare setter Stina i et dårlig lys der hun ikke engang fikk en sjangse til å forklare seg og hva hun FAKTISK mente!! Blir spesielt sur av alle nedsettende kommentarer om bloggere og hvor mye de bidrar til kroppspress og bla bla bla. Kanskje dette kommer som et sjokk for dere, men nei; ikke alle bloggere bidrar til press om skjønnhet og kropp! Og de som gjør det, så er Stina ikke en av dem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg