8 Ting som gir meg energi!

Nå som høsten har kommet og vi har gått inn i mørketiden er det fort gjort å bli mye mer slapp og føle seg mer sliten. Selv har jeg merket at energinivået ikke er helt det samme som det er om sommeren. Men heldigvis har jeg en del ting som gir meg massevis av energi og det ekstra boostet jeg trenger for å kvikne opp! Her er syv av tingene jeg gjør for å få mer energi!

Sol – Når solen skinner får jeg mye mer energi! Det er så lite sol dette halvåret at det er viktig å få med seg all solen man kan. Om du har mulighet bør du ta deg en tur ut så fort solen titter frem!

Pump musikk – Alltid når jeg jobber, kjører bil eller gjør husarbeid hører jeg på skikkelig pump musikk. Det gir meg virkelig det ekstra kicket til å klare ting mye fortere og bedre! Noen av mine favoritt kick sanger er; “Miracle – Brynny”, “Toll – Mausio” og “Speedo (bombs away rmix) – Neon Giants”. 

Vann – Veldig ofte hvis vi føler oss litt slappe kan det være fordi vi rett og slett er dehydrerte. Derfor er jeg nøye med å drikke et stort glass vann med en gang jeg våkner, og drikke vann jevnt utover dagen slik at jeg aldri er dehydrert. 

Snooze – Når alarmen ringer om morgenen frister det så mye å bare sove litt lengre. Ikke gjør det! Sjansen for at du sovner igjen er stor, og da blir det mye vanskeligere å stå opp. Mitt råd er; så fort alarmen ringer drikker du litt vann fra en flaske du har ved siden av sengen, også står du opp.

Koffein – Okey, denne er en litt no-brainer at gir energi. Men jeg vil ta den med fordet. Hver morgen drikker jeg alltid en kopp kaffe / en liten redbull for å kvikne til. Utover fyller jeg på litt etter litt sånn at jeg alltid får litt ekstra energi. Kanskje ikke noe for alle, men for meg fungerer det veldig bra! Bare pass på så det ikke blir for mye koffein, for det kan være farlig! 

Lys – Da jeg stod opp 06:30 i dag var det helt mørkt ute. Dere så kanskje snappen jeg la ut? (@stinablogg). Vel, jeg følte at jeg hadde stått opp midt på natten, fordi det var så mørkt. Å tusle rundt i mørket gjør at vi blir trøtte. Noe som er en smart ting å gjøre om kvelden når du vil bli trøtt. Men på dagen burde du skru på alle lys så det er lyst der du er. 

Gåtur – Hver morgen går jeg en tur med Chloe, og det gir meg virkelig et ekstra kick med energi. Da får jeg både frisk luft, noe som er nødvendig etter å ha sovet i 7 timer på et rom uten frisk luft, i tillegg får jeg beveget kroppen og det gjør at jeg blir enda mer våken. 

Riktig mat – Det beste jeg kan starte dagen min med er en god porsjon med havregrynsgrøt. Det gjør at jeg får energi som holder seg jevnt, versus hvis jeg hadde spist noe som hadde masse sukker, som hadde gjort at jeg fikk masse energi en kort periode etterfulgt av å bli stuptrøtt. 

 

Hva gir deg energi?

9 kommentarer
    1. Du bor jo i Sandefjord, du har ikke mørketid! Mørketid er kun nord for den nordligsiden av polarsirkelen :p

    2. Heii!
      Veldig fint innlegg! Noe av det som gir meg energi er ridning/være i stallen! For eksempel i dag så våknet jeg kvart på fire(på morgningen) og dro fra Frankrike. Jeg sov litt på flyet men egt ikke mer enn det, da jeg kom hjem så dro jeg nesten rett i stallen og var der i fem timer med ei veninne!! Nå er klokken 21.30 og jeg kjenner ikke trøttheten enda!! Merkelig, hahah!
      (I know, merkelig kommentar, hahahhha!!)
      Håper du får en fin kveld/ dag videre!
      Klem<3

    3. Å kjede meg gir meg sykt mye energi å det er når jeg kjeder meg jeg egentlig ikke trenger energi sier:

      Hahaha jeg får energi av å kjede meg å det er da jeg egentlig ikke trenger energi

    4. Hele bloggen din er bare lister. Begynner bli ganske kjedlig. Håper du får mer inspo etterhvert 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg