5 Grunner til at mensen suger

Er det én ting jeg misunner gutter, så er det at de ikke får mensen. Vi jenter må ha mensen over halve livet vårt. Mange av oss får det allerede fra vi er 11 år gamle og har det til vi er oppi 50 årene.

Det er en lang tid hvor vi må føle på alt som er kjipt med mensen. For noen kan mensen være et rent helvete, mens andre slipper billigere unna. Det de fleste av oss kan kjenne på derimot er;

Matlysten – Den uken man har mensen får man lyst på seriøst alt mulig. Å holde seg til et sunt kosthold, eller klare en diett er nesten umulig denne uken. Om man prøver å holde seg unna tar fort hormonene over, og man blir superlei seg eller fly forbanna!

Tampong / Bind – Nesten uansett om du skal ha mensen eller ikke, må du alltid ha med deg tampong / bind når du er på farta. Plutselig kommer mensen for tidlig eller altfor sent, eller så kan du også få en mellomblødning, og da er det veldig kjipt å ikke ha med tampong i veska. Om du derimot har glemt begge deler er du nødt til å stappe masse papir ned i trusa frem til du får tak i en tampong. Ikke akkurat særlig gøy eller behagelig..! 

Sex – Når man har mensen blir sex fort ganske grisete, og personlig syns jeg ikke noe om å ha sex mens man har mensen. Det blir rett og slett litt vel mye blod, blæh, no thank you. Selv om mensen er helt naturlig så er det fortsatt ikke innafor i min bok. Hva andre gjør får være opp til den enkelte. Men det er jo ingen tvil om at mensen legger en skikkelig demper på sexen.

Kramper – Å fyyyy så vondt det kan være å få mensen. Selv fikk jeg helt ekstreme kramper og måtte begynne på p-piller veldig ungt for å slippe krampene. I voksen alder har det vært noen ganger at jeg ikke ha brukt p-piller fordi jeg ville se hvordan jeg følte meg uten. For å si det sånn; det ga ikke mersmak. Her snakker vi helt ekstreme kramper og magevondt i timesvis den dagen man får mensen. Føler virkelig med dere som sliter mye med dette! Det er så sykt kjipt! 

Humørsvingninger – Når man har PMS (cirka 2 uker før mensen) pleier de fleste å bli ganske så hissige. Ikke akkurat veldig rart med tanke på hvor mye hormoner som bruser rundt i kroppen vår. Det er også mange som opplever at de fort blir lei seg også. Selv merker jeg ikke sånn veldig mye til dette, men det hender jeg får litt kortere lunte når tante rød er på besøk.

 

Hva syns du er det verste med å ha mensen?

 

28 kommentarer
    1. Det verste med mensen for meg personlig er smertene. Jeg får alltid cravings på ALT i noen dager før mensen, men når den kommer får jeg så sterke smerter at jeg blir kvalm og vil bare stenge meg inne til alt er over. Misunner gutta akkurat der 🙂

    2. Jeg blir som regel aldri sur når jeg har mensen. Det eneste er at jeg får av og til veldig mye vondt i magen, så er det søtsuget som stiger.

    3. Er det bare jeg som alltid føler meg mett når jeg har mensen og vil ikke ha noe mat, men til vanlig er jeg helt gal etter mat

    4. Når jeg ikke får bada/er redd for å få mensen når jeg bader. Det er helt forferdelig å ikke kunne bade pga at jeg får vondt av tampong.

    5. Jeg sliter med akkurat det samme som deg😧 HATER MENSEN!!! Det værste er vel samvittigeten min ovenfor kjæresten min som bor sammen med meg å må leve med humørsvigningene mine😂 Og det aller værste er når folk spør «har du mensen eller»

    6. MENSNSMERTER ER HELT KLART DET VERSTE! Det hender jeg svimer av av og til når det blir ekstremt vondt. Ikke noe gøy:(

    7. Fy mensen smerter er så flaut! Når jeg ligger i senga med varme pute et glass vann og ibux og døøøør!!! Og jeg bor med pappa😩😩

    8. Slet såpass med smerter når jg hadde mensen at jg måtte være hjemme fra jobb de 3 første dagene hver mnd. Det sier seg selv at ikke går. Begynte på p Sprøyta for 6 år siden. Ikke hatt mensen eller en eneste form for smerte på 6 år. Helt fantastisk 🙂

    9. har aldri hatt mensensmerter. Har hatt mensen ca 4-5 år. Alle venninnene mine er så sjalue der de ligger med varmepumpe på magen i senga dagen lang haha uff

    10. Det jeg er redd for angående mensen, er at hvis jeg får mensen når jeg bader:/ Eller hvis det blør gjennom:/

    11. Er så enig med deg! Jeg skjønner virkelig ikke at folk kan ha sex når de har mensen! 😓😓 det verste med mensen er krampene…

    12. Helt for jævlig rett og slett! Fikk d når jeg var 9 år! Ganske tidlig alder for å si det sånn! Jeg får skikkelig hodepine, vondt i magen og veldig fort sur. Blør en del så går på p-piller💛😕

    13. Haha kjenner meg kjempe igjen med det med pms! Mamma spurte alltid før om jeg hadde mensen hvis jeg var kjempe sur eller lei meg for en liten ting, også hadde jeg ikke det, men fikk den 2 dager senere

    14. Hva skal man gjøre om man skal bade ? Liksom på skolen .. :/ så må du si til læreren “kanke være med har mensen” så må hun si det til HELE klassen? Hjelp 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg