De 7 vanligste drømmene vi har, og hva de betyr

Hver natt drømmer vi ca 5 forskjellige drømmer. De kan vare mellom 15 og 40 minutter, så dvs at vi drømmer ca 2 timer hver natt. Jeg har ofte veldig virkelige (og ofte kjedelige) drømmer, mens Per Fredrik alltid har veldig eventyr-aktige og spennende drømmer. 

Det her har fått meg til å tenke litt over drømming, og derfor har jeg gjort litt research. Her er de 7 vanligste drømmene vi har, og hva de betyr

#1 At tennene dine faller ut.

Disse drømmene har man ofte hvis man er usikker på sitt eget utseende, og på hvordan folk oppfatter deg. Siden tenner blir brukt til å bite, rive og tygge så fungerer hjernen vår sånn at disse drømmene er en måte å prosessere maktløshet, som betyr at du kanskje opplever å ha lav selv-tillit.

 

#2 At du blir jaget.

Dette har jeg drømt selv flere ganger når jeg var yngre. Å drømme at noen jager deg betyr at du løper fra en frykt eller engstelse i livet. Det indikerer at du har en tendens til å løpe vekk fra (eller unngå) et problem i livet ditt.

#3 At du ikke finner et toalett

Ja, dette også er et av de topp 3 drømmene vi mennesker har, og om du drømmer at du ikke finner et toalett betyr det at du har problemer med å uttrykke behovene dine i en viss situasjon. Kanskje du setter andres behov før deg selv(?)

 

#4 Å være naken blandt masse mennesker

Hvis du drømmer at du er offentlig naken så betyr det at du enten ikke klarer å finne deg selv eller at du har blitt anklaget for noe du ikke har gjort.

 

#5 At du er u-forberedt (for en eksamen eller prøve)

Minst 1 av 5 mennesker på jorda opplever en eksamens-drøm. Drømmer om eksamen er en refleksjon på din mangel på selvtillit eller mangel på å gå videre i livet.

#6 At du flyr

Å drømme at du har problemer med å fly indikerer at noen eller noe stopper deg fra å komme til det neste steget i livet ditt. (Dette må du ta på alvor!)

 

#7 Å finne et nytt rom i huset ditt

Hvis du finner et nytt rom i huset ditt så betegner det at du har funnet nye muligheter eller evner du har funnet i deg selv. Hvis rommet er helt hvitt betyr det at du er klar for å starte på nytt i livet ditt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dette var det jeg fant etter mye research. Håper det kan hjelpe noen av dere å forstå (og handle), på de tingene hjernen forteller dere. Det er alltid så mye som foregår i livene våre at det lett å glemme eller ta for gitt hva kroppen eller hjernen vår vil fortelle oss, men kanskje du en gang sitter å lurer på hvilken udefinerbar følelse som påvirker deg, eller hvorfor du har det som du har det/hva du skal gjøre i en viss situasjon; Og da kan de hende at drømmene dine, og dette innlegget, kan hjelpe deg

26 kommentarer
    1. Så sykt gøy det er at du legger ut slike innlegg som dette.😀 Man finner ut mye om seg selv igjennom drømmer.😴 Jeg fant nettopp ut at jeg har god selv- tillit og det er jo greit å ha.😁 Jeg har aldri drømt om at tennene mine faller ut, så det må bety at jeg har god selv- tillit.👍🏻 Love you❤️

    2. Hver gang jeg har drømt om noe rart, så søker jeg om det for moro skyld. Samtidig synes jeg det er kjempeinteressant.

    3. Det med drømmer er så sinnsykt ekkelt noen ganger! Hviste du at det er mange drømmer man ikke husker en gang når man våkene? 🙂
      Jeg hadde en super ekkel sann drøm en gang, noe av det værste jeg har opplevd !
      Mammaen min blei veldig syk i fjord (kreft) og før vi viste noe om hvor stort omfanvnet var så drømte jeg at keg løp rundt for og finne en person, plutselig så at det stod noen ut ved en klippe og som hoppet ned og døde, jeg løp med og holdt personen i armene mine og grein, jeg så aldri hvem denne personen var i drømmene mine, bare følte at det var noen som var veldig nær meg, husker godt jeg våknet av at jeg grein og klarte ikke stoppe. Like etter døde mamma. Det er noe av det værste og ekleste jeg noensinne har opplevd :/

    4. Dette med at tenner faller ut betyr at man går å bærer på en løgn, som man er redd for at skal komme ut

    5. I min familie har nummer 1, altså å drømme om tenner, alltid hatt en anne betydning. Når vi (og da bare damene i familien på mammas side) drømmer om å miste tenner/drømmer om tenner generelt er noen vi står næe gravid. Det stemmer alltid.

    6. Jeg søker opp det jeg har drømpt.og drømene har gitt meg svare og jeg har fobedret meg høres rart ut men en gang drømte jeg noe og der sto det at ønskene mine blir oppfylt og det tror jeg var gang jeg ønsker noe så kjer det.

    7. Man drømmer ikke i 15-20min hver natt, ekspertene sier at man bare drømmer i noen sekunder, men det kjennes ut som det varer i flere minutter

    8. Jeg drømmer ofte at jeg blir jaget, og så klarer jeg bare ikke å si/snakke/skrike, det stopper bare helt opp! Haha, litt skummelt 😛
      Supert innlegg <3

    9. Det er på ingen måte så svart/hvitt som dette. Det er ingen regel på hva drømmer betyr. En drøm betyr noe bestemt kun for den personen som drømmer den. Våre egne hjerner lager drømmene, så vi veit sjøl best hva de betyr. Siden alle mennesker er forskjellige, er også drømmene og deres betydninger forskjellige.

    10. Jeg har drømt både nr 3 og nr 4… og ellers har jeg drømt mye om mennesker som er borte som betydde mye for meg, lurer på om det er noe de vil fortelle? Uansett, så er det bare fine drømmer. Noen drømmer er verre enn andre, men alt i alt så er det fint! Kjekt innlegg Stina!:)

    11. Jeg har drømt både nr 3 og nr 4… og ellers har jeg drømt mye om mennesker som er borte som betydde mye for meg, lurer på om det er noe de vil fortelle? Uansett, så er det bare fine drømmer. Noen drømmer er verre enn andre, men alt i alt så er det fint! Kjekt innlegg Stina!😊🌸

    12. Haha, interresant! For ca en måned siden drømte jeg at jeg fant et hemmelig rom som var et walk-in klesskap full av verdifulle klær.

    13. Anbefaler deg å sjekke ut 16personalities.com! der kan du finne ut av hvorfor du har mer virkelighetsbaserte drømmer, mens Per Fredrik har mer “spennende” drømmer. Du kommer til å finne ut sykt mye om deg selv og Per Fredrik 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg