Flytte tilbake til Oslo?

// inneholder reklame

Nå er det over et år siden jeg flyttet fra Frogner i Oslo til Sandefjord. I løpet av dette året har jeg blitt ganske kjent med stedet jeg bor på, og jeg har gjort meg opp en del tanker om det.

Det er mange ganger jeg har tenkt at jeg ville flyttet tilbake til Oslo. Det er jo ganske mye mer som skjer i Oslo, og det er jo ikke akkurat så mange som driver med det jeg gjør her i Sandefjord.

Topp – Nelly, HER

Skjørt – Cubus, HER

 

Men så kommer jeg meg til Oslo på besøk en gang iblant, og jeg husker så sykt godt hvorfor jeg ville flytte derfra. Jeg kjenner jeg blir nesten svimmel av hvor mye mennesker det er rundt i Oslo hele tiden og den konstante frykten for at noe ille kan skje. Sjansen for at noen skal rane deg, overfalle deg eller noe annet er jo mye større i Oslo.

Hadde et par hendelser mens jeg bodde i Oslo som var meget ubehagelige, uten at jeg skal gå noe mer inn på det nå, for de har jeg snakket om før. Jeg husker også alle de overfladiske menneskene som kun henger med deg fordi de vil ha noe av deg, et ekte vennskap er ikke en av de tingene. 

For ikke å snakke om hvordan man må bo om man skal bo i Oslo. Selv om man har god råd ender man ofte opp med en bitteliten leilighet som er omringet av naboer som man hører til alle døgnets tider. 

For meg er Oslo en fantastisk by å besøke, og jeg drar dit gjerne så ofte jeg kan for å oppleve storbyen og være med venninner. Men å flytte tilbake dit er overhodet ikke aktuelt for min del. Sandefjord er kanskje ikke en by som det skjer sånn ekstremt mye i, vil si den er ganske lik de fleste byer på den størrelsen, men her er det i alle fall trygt, og vi har et hus der vi har mer enn nok privatliv, hvor vi slipper å høre at naboen har på do. Haha! 

9 kommentarer
    1. Hei Stina digger bloggen din den er så herlig💗🦄Hvor er den rosa neglelakken din den er så fin alle lyserosa jeg tester ut blir bare for hudfarget💎🍀💗💗💗🦄🦄🦄🍀🍀💎💎🦄🦄

    2. Forstår deg veldig godt på punktet om prisene i Oslo.. er for øyeblikket på utkikk etter leilighet her selv, og man må jo punge ut med godt oppimot 10K for ett bøttekott med hybelkjøkken. Med det sagt elsker jeg å ha alt så i nærheten – det er mye muligheter ved å bo i Oslo – men det er mulig jeg bosetter meg ett par tog-stopp unna, bare for økonomiens skyld .. 🙂

    3. Jeg bor selv i Sandefjord og jeg syntes det er en så koselig by! Jeg trives så godt med naturen og at det ikke kryr av mennesker overalt slik som i Oslo. Det er jo så befriende å kunne løpe noen runder rundt bugårdsdammen eller bare ta seg en shopping tur uten å bli tråkket ned… <3

    4. Jeg bor også i Sandefjord. Jeg elsker Sandefjord da jeg synes det er en så fin by. Selvfølgelig er det ikke ofte det skjer så mye stort på denne lille plassen, men jeg tenker at et trygt miljø og flotte omgivelser overgår at det aktivt skal skje ting hele tiden. Heldigvis går det an å reise dersom man vil oppleve noe. Du er god, Stina<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg