Legebesøk – Hva er galt med meg?

Nå er det noen dager siden jeg tok B12 sprøyten, og formen min har egentlig bare blitt mye verre. Jeg hadde håpet at de verste smertene, utslittheten og hjertebanken skulle ha gått over innen nå, men nei. Det har bare blitt verre. Noe som også er utrolig rart er at jeg har fått skikkelig verking i bena. Dere vet når dere har trent skikkelig har styrke i bena, og er superstøle? Vel, sånn føles bena mine nå. Problemet er bare at jeg ikke har trent noe styrke på de nå.

Da jeg våknet opp i dag hadde jeg så mye smerter at jeg ville egentlig bare gråte. Etter å ha poppet i meg en god del smertestillende som ikke fungerte innså jeg at jeg måtte komme meg rett til legen.

Jeg fortalte alt som var galt med meg til legen, og han ville egentlig bare ta en haug blodprøver. Han så ingen sammenheng mellom symptomene, men var interessert i å sjekke om jeg kunne være allergisk mot noe. Jeg har jo gått med helt tett nese i 1-2 måneder, uten å være forkjølet eller ha feber, så det var jo veldig merkelig.

Da jeg skulle ta blodprøver hadde jeg så vondt i kroppen at jeg rett og slett begynte å gråte da jeg hadde tatt sprøyten. Jeg tåler jo vanligvis ganske mange sprøytestikk. Jeg tror det bare ble for mye smerte for meg og kroppen min, så derfor ble det en god del tårer på legekontoret.

Jeg ble ikke akkurat noe klokere etter legebesøket, men nå har jeg i alle fall fått med meg masse smertestillende, så jeg håper på at de fungerer. Frem til nå har jeg egentlig bare prøvd å sove bort smertene. På onsdag skal jeg tilbake til legen, så da krysser jeg virkelig fingrene på at han har funnet ut hva som er galt med meg.

Uff, ikke akkurat en whoop-whoop dag. Men jeg har en god følelse på at jeg har mindre vondt i morgen, og at pillene hjelper mot smerten. Jeg liker vanligvis ikke å klage så mye som jeg føler jeg gjorde nå nettopp, men denne bloggen er jo som en dagbok for meg, og da liker jeg å dele alt med dere. Både de gode dagene, og de litt kjipere dagene.

 

 

 

32 kommentarer
    1. Håper du finner ut av det. Å leve slik i uvisshet gjør jo ting bare verre :/
      If all else fails, prøv en magemassasje :o)
      Ønsker deg uansett god bedring!

    2. Håper de finner ut av det Stina. Jeg ønsker deg alt godt, og lykke til hos legen. Veldig glad i deg, bloggen og YouTube kanalen din.:-)

    3. Jeg har det på AKKURAT samme måte. Det er helt forferdelig slitsomt å ha så mye vondt. Jeg får også B12 sprøyter for dette, da legen mener det er årsaken- men helt ærlig så hjelper det lite. Håper det løser seg for deg 🙂

    4. Masse god bedring Stina 😀
      hørres nesten ut som hvordan jeg har det når jeg presser meg ekstra. Da forverres symptomene hos meg. Slet med utmattelse etter kyssesyken.
      Håper du finner ut av det!

    5. Jeg er ingen lege, og du er sikkert lei av alle som “vet bedre enn deg”. Men kanskje det er kroppens måte å si fra på at den er sliten av å bli vurdert av det du legger ut på bloggen.
      Du har et fantastisk flott hjem, nydelig interiør, og ser flott ut, kanskje det bor en perfeksjonist i deg som gjerne vil prestere best mulig – i alt. Attpåtil skal det hele vurderes av totalt fremmede mennesker som ikke kjenner deg. Men husk at du er god nok. Jeg skjønner godt hvis du er sliten. Masse god bedring til deg.

    6. Symptomene du beskriver kan minne mye om magnesiummangel.
      Sannsynligvis har nok legen foreskrevet blodprøver på det, så da får du hvertfall svar på om det er det når blodprøvesvarene kommer!

    7. Og med en gang du kom tilbake fra legen hvor du gråt masse , masse, var det rett til kameraet slik at alle leserne skulle være så heldige å få se brystpartiet ditt nok en gang::))

    8. Du har ikke vurdert å lese deg opp om ME, Kronisk utmattelsessyndrom? Jeg har det, og har hatt det siden 2009. Kjenner meg igjen i noe du skriver. Les om det og hør med legen😊

    9. Har du testet deg for høyt eller lavt stoffskifte? Kjenner meg igjen i noen av de symptomene du skriver

    10. Tenk om du er allergisk mot hund.. Eller at du ikke tåler det du tok i leppene dine… kan være. Mannen min ble allergisk mot hund når han var 16 år. Da hadde de hatt hund hele livet..

    11. Hei. Jeg sliter med angst og det du beskriver er sånn jeg føler det når angsten kicket inn. Så mulig det er verdt å vurdere om dette kan være psykisk/angstrettet.

    12. Kjære Stina. Jeg elsker bloggen din😍. Håper de finner ut hva det er. Lykke til med å bli frisk😘. Hilsen meg💕

    13. Håper du finner ut av det! Det kan også være d-vitaminmangel. Hvis man har det så har også kroppen lettere for å få infeksjoner. I tillegg til at man kan ha flere av symptomene du beskriver. God bedring!

    14. Syns d er fint at du deler di litt kjipe dagene i livet ditt og for d kan ofte se ut som youtubere og bloggere har et perfekt liv, noe som ingen har såklart. Stå på videre du er en sterk person så håper eg d blir bedre! God bedring!

    15. Hei kjære, søte Stina. Huff, ikke no greit…. Som du skrev så hadde du mye vondt i kroppen og bena. Et tegn på ME. Jeg vet ikke om du vet hva det er, men google det:-). Ikke for å skremme deg. Men kan jo også være noe helt annet;-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg