Dette er grunnen..!

// inneholder reklame

Husker dere at jeg for noen dager siden fortalte at jeg har vært mye slapp og sliten i det siste? Vel, i dag tror jeg at jeg har funnet grunnen!

Nå som det er sommer har jeg tatt meg litt fri fra å passe på kostholdet og trene. Jeg har spist litt hva jeg vil, og trent når jeg vil. Vel, det har resultert i altfor mye godteri, usunn mat, glemt å drikke nok vann og lite trening.

Det er jo ikke for ingenting at jeg vanligvis er nøye med kostholdet og treningen. Det gjør så ekstremt mye for kroppen, energien og humøret. Jeg har jo sett meg helt blind på hvor viktig det faktisk er. Men det har jeg virkelig fått erfare nå! 

Energien min den siste tiden har virkelig vært på bunnen, og jeg har ikke klart å fokusere på ting. Hodet har rett og slett ikke fungert skikkelig. 

Jeg er nesten 100% sikker på at dette er på grunn av hvordan kostholdet mitt har vært den siste tiden. Så fremover er det tilbake til havregrøt til frokost, grovt brød til lunsj med proteinrikt pålegg, en salat til sen lunsj, og en sunn middag med kjøtt og grønnsaker, og jeg må passe på så jeg drikker nok vann.

Treningsmessig må jeg komme meg på gymmet 2-3 ganger i uken for å gjøre styrke, og gå en lengre tur med Chloe hver dag for å få beveget kroppen og få frisk luft. 

Jeg er veldig spent på å se hvordan disse endringene kommer til å virke inn på energinivået og konsentrasjonen. Jeg kan jo oppdatere dere etter en uke eller to og si ifra hvordan det fungerer! 

Håper virkelig dette løser problemet. For nå er jeg så lei av å sovne på sofaen i flere timer midt på dagen, og aldri klare å fokusere skikkelig. 

Shorts Gina Tricot  /  Genser Nelly  /  SkoNelly  

Jakke – Zara  / Choker kjede – Topshop  

Hjerte kjede – Gave fra Per Fredrik  /  Belte – Gina Tricot  /  Solbriller – eBay

Nå skal jeg rett på matbutikken og kjøpe inn litt sunne matvarer så jeg har fullt opp i kjøleskapet. Det er jo så mye lettere å spise sunt når man allerede har alle de sunne tingene klare i kjøleskapet. 

13 kommentarer
    1. Lite trening og dårlig kosthold kan absolutt være grunnen, og jeg tror det hjelper mye for deg å endre på det. Men jeg tenkte også å nevne at det kan være du er værsyk. Selv er jeg det, og jeg får veldig vondt i hodet, og blir veldig slapp når det er grått, trist og regn ute (lavtrykk). Prøv å tenk over det neste gang det regner, kan jo være at du er værsyk.. 🙂

    2. Hvis du legger merke til det, så er ganske mange litt slappe og tunge i kroppen nå. Er mye pollen nå, det blir man ofte litt tung i hodet av. Pluss at det er mye lavtrykk i været, det blir man tung i kroppen av : akuratt som om om vi blir dratt som en magnet til jordens kjerne… 😩😩 så ja, er det som er å bli litt vær sjuk.. he he. Føler med deg.. var på trening i går og gikk tur i forgårs.. som å gå med bly lodd.. er egentlig ganske aktiv til vanlig, og spiser litt usunt egentlig året rundt ..

    3. Stina jeg har en ide til deg, det handler ikke om innlegget men jeg bare kom på det akkurat nå. Her det:
      Du kan kjøpe et søtt lite glass og litt farget papir. Skriv dine mål og drømmer på lappene du har klipt ut av arket. Rull dem sammen og putt en ring rundt dem. Dine vanskligse mål/drømmer kan du ha dine favoritt ringer rundt. Så hvis du har fine ringer på henda dine betyr det at du har oppnådd målene/drømmene dine
      Håper du liker ideen min

    4. Wow. Jeg tenker egentlig ikke helt over det, men jeg tror dette skjer med meg også. Det føles ut som at ferien tar knekken på meg. Det er fint med ferie, men det blir for mye godteri, sene kvelder og for lite aktivitet. Jeg er egentlig ikke en person som trener, men jeg tror jeg må begynne med det til høsten. Jeg er ikke like tynn som deg, men jeg liker å spise sunt. Håper skolestart hjelper meg med å bli flinkere med kosthold og trening. Kan du ha et treningstips eller video en gang?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg