Jeg liker å ha det plettfritt

// inneholder reklame

Veldig ofte får jeg kommentarer på at huset vårt ser veldig upersonlig ut, og at det ser ut som det er klart for visning. Veldig mange henger seg opp i at jeg ikke har noen bilder på veggene, små nips i vinduene og at jeg ikke har teppe på gulvet. 

Topp fra Gina Tricot finner du HER, du finner den i blå HER, og i sort HER.

Buksen min er fra Bik Bok og du finner den HER.  

For noen ting å henge seg opp i, sier jeg bare! Men jeg kan jo gi dere en liten forklaring på hvorfor ting ser ut som det gjør. Jeg er veldig, og da mener jeg veldig glad i en clean look når det kommer til huset. Jeg syns det er mye finere når det ikke er dill dall overalt.

Det kan jo fort se veldig rotete ut med masse ting hengende på veggene og små nips liggende rundt overalt. 

Jeg hater virkelig rot, og jeg liker veldig godt når det er helt plettfritt. Da koser jeg meg skikkelig! Jeg må innrømme at det virkelig ikke alltid er helt plettfritt her. Jeg har jo blant annet en hund som elsker å dra med seg ting overalt. Men jeg unngår i alle fall mye rot ved å ikke ha 149174051 forskjellige pynteting overalt.

 Når det kommer til tepper på gulvene, er det noe jeg ikke kan fordra. Jeg får helt panikk av å tenke på hvor mye ekkelt som samler seg i ett teppe. Tenk alle matrester som faller ned på gulvet og opp i det teppet, eller alt mulig man drar man seg fra andre steder og på teppet. Ja, man kan støvsuge et teppe, men hvor ofte renser man det??

Her hjemme vasker vi for eksempel sofaen minst 1 gang i måneden, rett og slett fordi den er hvit, og fordi vi liker å ha en ren sofa. Men tenk så nasty veldig mange sofaer der ute er. Når vasket du sofaen din sist liksom?

Har man ikke hvit sofa er det fort gjort at man nærmest aldri vasker den, fordi man faktisk ikke ser hvor møkkete den er. Når jeg sier vaske, mener jeg vaske, ikke bare støvsuge. Mulig jeg er litt freak når det kommer til bakterier og sånt, men jeg bare takler ikke ting som er skitne. Det gjør meg skikkelig uvel! Haha! 

Så ja, det er en liten forklaring til hvorfor det kan se litt “tomt” ut her hjemme. Jeg liker veldig godt hvordan det ser ut, og det er jo det som er viktigst. Men tenkte bare å oppklare det siden så mange kommenterer på det hele tiden! 

 

 

 Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Stinablogg 

17 kommentarer
    1. Hehe uff. Det første jeg tenkte når jeg leste dette var. Lykke til med alt det hvis du noen gang får barn :p ikke slemt ment.

    2. Jeg synes at det ser helt perfekt og kjemperyddig hjemme hos dere. Jeg liker ikke selv å ha masse rør og masse pynt overalt. Og de som sier at det ser tomt ut hos dere,har det sikkert rotete hjemme selv. 💕 💕 elsker deg 💗 💖

    3. Foretrekker selv den stilen dere har og synes for mye dilldall ser rotete ut. Er selv ganske kresen på teppe og har overhode ikke sans for bilder på vegg. Synes dere har det utrolig fint oss dere, og blir nok brukt som litt inspo når jeg flytter for meg selv om 2 uker. Klem 🙂

    4. Her har vi heller ikke noe gulvmatte,her har vi heller varmeteppe som er lagt under gulvet så det er litt gulvvarme i stede for, å nå har vi en baby på 8 mnd, som kryp å styrer rundt så er ganske så plettfritt her også, selv om det blir litt rot en gang i blant så prøver jeg bare å overse det, å heller rydde når babyen har lagt seg, også har vi en fast vaske dag i uken der alt vaskes fra sofaputer til gulv osv 🙂

    5. Samme her💕Deres hus serr ryddig ut å jeg HATER rot er er irriterende, slitsomt og frustrerende 😶Huff støv å rot NEI !

    6. Har det sånn selv i leilighet min jeg.. 😊 Utrolig hva folk skal klage på.. Stopper livene deres opp bare fordi hun har det sånn hjemme?? Seriøst ? Personlig liker jeg å ha det ryddig å luftig rundt meg.

    7. Så enig! Jeg hater fullt av nips og drit. Folk kan syns det er “ukoselig og sterilt” så mye de bare vil, heller det enn en haug med unødvendige ting. Og SÅ enig i det med tepper!!! Virkelig nasty!

    8. Er helt enig i at masse dill dall bare ser rotete ut, har en mamma som elsker å pynte alt for mye så blir mye vanskeligere p vakse. Jeg er mer glad i en minimalistisk grafisk look, noe jeg tror du hadde likt, for jeg ser at nesten Alt interiøret ditt er hvitt, så da blir det veldig liten kontrast. Om jeg skulle tilføyet noe så hadde det vært noe enkelt for å skape kontrast. Men er allerede fint som det er, bare ett forslag 😊

    9. Hvis sofaen ikke er så ille kan du ta en dæsj grønsåpe og en dæsj salmiak i varmt vann og vaske over med oppvridd klut. Høres tungvindt ut å ta av trekkene så ofte. Fin sofa.

    10. Alt er smak og behag, men huset deres er innredet helt etter min smak! Det er kjempe fint og classy:) Clean look og ha det rent rundt seg er absolutt et must!

    11. Åhh kjenner jeg deg rett, om en god stund når dere har fått en annen sofa kommer du til å nevne at det var såå stress å vaske sofaen hele tiden ++. Akkurat som når du bodde i oslo. Alt var bare fryd å gammen.. Til du flyttet til sandefjord, da kom alle de negative sidene ved å bo der.

    12. Det er jo kjempefint hos dere, alle liker forskjellgi stil
      Men hva med noen store litt unike lerreter/bilder på veggene? Feks over sofaen? På den måten kan du gi rommet litt mer liv og personlighet, samtidig som at det er samlet i bilde og på den måten ryddig

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg