Angående vekten min..

// inneholder reklame

For et par dager siden skrev jeg et innlegg om lyset på prøverom, som jeg virkelig hater! Jeg syntes lyset på visse av prøverommene på kjøpesenterne er så ille at til og meg jeg som vanligvis føler meg flott og fin, følte meg rett og slett ikke fin what so ever. I innlegget ville jeg frem til at de virkelig burde gjøre noe med lyset på prøverommene.

Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har blitt fortalt av venner at det har også følt seg forferdelig etter å ha vært i prøverom og testet ut bikini. Jeg vet jeg når ut til mange med bloggen min og jeg ville at det skulle skje en forandring, så ingen trenger å føle seg dritt etter å ha vært i prøverom.

Men innlegget ble dessverre tatt til en helt annen vending fordi jeg i en bisetning nevnte vekten min. Ja jeg veier 45 kg, MEN det er også viktig å huske på at jeg veldig lav (får alltid kommentarer fra lesere når de møter meg in real life at jeg er superlav!), jeg er også bygd veldig smal og jeg er heller ingen muskelbunt, så det er noe som gjør at vekten min blir veldig lav. 

Jeans – HER  /  Genser – HER  /  Solbriller – HER

Det er også ekstremt viktig å huske på at man ikke kan sammenligne seg selv man andre. Man er nydelig akkurat slik man er, og det vakreste i verden er en person som stråler av glede, selvtillit og lykke. DET er det man man kan hige etter. Ikke hig etter den ene kroppen eller den andre, for det ender aldri bra. Innse at du er vakker som du er, og nyt hver dag som går!

💗💗💗

 

 Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Stinablogg 

25 kommentarer
    1. Hei Stina, jeg er en 12 år gammel jente som er omtrent like høy som deg, jeg er heller ingen muskelbunt jente, og har bare litt fett på kroppen men jeg vier liksom 60 kilo!!!! Og jenter på min alder skal max veie 45 kilo, ellers er man overvektig!!!!! Herregud nå er jeg lei meg😭😭😭

    2. Ååå Stina, blir så glad når du skrev dette. Er helt rett det du sier og vekten reguleres på høyde, så når du er såpass lav så er vekten din sund, men jeg som er 170 bør veie litt mer. Liker det siste avsnittet ditt der du skriver at alle er fin som de er og sånn, for det føler jeg mange glemmer. Du er ett forbilde og hjelper mange med både selvtillit og hvordan man ser på seg selv! Du hjalp og hjelper hvertfall meg veldig mye med bloggen din❤❤

    3. Syntes det er unødvendig å nevne vekten din på bloggen, det kan ha en negativ påvirkning for unge jenter som streber etter å være bra nok. Du har skrevet før at du har en høyde på 160 som ikke er så lavt og BMI`en din er da fortsatt svært undervektig! Bare sånn du er obs på det! Men ser jo på deg at du har en frisk livsstil og kropp, men tall kan være svært ødeleggende for mange!
      Ha en fin dag ! 🙂

    4. Herregud, er helt enig med deg om lysene i prøverommene! Jeg forstår ikke at de ikke kan skaffe seg noe bedre. Uansett ville jo de solgt mye mer klær med et bedre lys, med tanke på at flere ville følt seg bedre der de sto foran speilet – og blitt mer fristet til å kjøpe, eller hva? Uansett, digger deg Stina<3

    5. Åja du bare kom til å nevne vekten din i en bisetning =D hahahaha! tviler på om du hadde “kommet til ” å nevne vekten din om du ikke egentlig var jævelig fornøyd med den. 45 kg? hva så?

    6. Jeg er veldig glad for at du skrev dette!❤
      Jeg er 11 år og er 152cm høy eller mer og veier 40kg!

    7. Du er best❤️❤️❤️ Eg blir så inspirert av alt du seier❤️❤️❤️ Det er heilt rett det du seier om at du er fin som du er❤️❤️❤️ Elskar deg❤️❤️❤️

    8. Synes det var kjempebra at du skrev dette innlegget Stina. Selv reagerte jeg på det andre innlegget du skrev om dette temaet. Men det at du oppklarer det og skriver at alle burde være fornøyd med selv selv, og sin egen kropp er virkelig bra! 🙂

    9. Synes du hentet deg greit inn der 😊Etter innlegget du skrev. Men det er så viktig å huske på hva man videreformidler når det kommer til kropp. Ett lite klapp på skulderen for dette innlegget.

    10. For meg har det ingen ting å si om du nevner vekten din her eller ikke. Uansett er det totalt unødvendig informasjon å dele på en blogg. Jeg vet ikke om du har fått det med deg, men unge jenter ned i 8 års alder sitter og leser bloggen din og ønsker å være som deg. Om de så er lik høyde som deg, men fortsatt veier mer, kan de tro at det er for mye. Skjønner at du vil understreke et poeng, men det er faktisk ikke nødvendig å ta med den informasjonen.

    11. Uansett tror jeg folk har et helt feil syn på vekt. Det er ikke vekten som bestemmer om du er sunn eller ikke, eller om du skal føle deg bra. Hvis du liker det du ser i speilet er det ingen grunn til å bry seg om vekta! Jeg er selv 180 høy og veier litt under 80 kg, og fordi jeg har vekta fordelt utover en lang kropp ser jeg helt normal og slank ut…
      Ikke føl at du må unnskylde deg for noe som helst, Stina! For lesere som meg, som er 21 år, så vil jeg forstå at du ikke mener å sette vekta di i fokus eller at du egentlig tenker så mye over det, fordi man blir mindre og mindre opptatt av sånt jo eldre man blir. Tror fordi mange av leserne dine er yngre, så er det noen ting som de vil reagere helt annerledes på, som kan virke helt “normalt” for voksne jenter å snakke “casual” om. Du er kanskje en rollemodell for mange, men du har fortsatt ikke noe ansvar ovenfor noen andre enn deg selv. Husk det, og fortsett å være deg selv! Mange av oss lesere som ikke alltid kommenterer som digger innholdet på bloggen din! 🙂

    12. Ro ro til fiskeskjær. Hele innlegget var jo selvskryt av verste sort. Dette innlegget gjør ikke saken bedre.

    13. Dette innlegget gjør ikke saken bedre. Du nevner likevell vekten din.. Helt unødvendig. Synst ikke du tar hensyn på at du faktisk er en rollemodell for noen.
      Og i tillegg liker jeg ikke leppene dine. Synst du blei nermere lik ei and! Du var mye penere slik du var før uten å fikse på deg.

    14. Om du veier 45 må du ha utoolig lite muskler?? Er selv 166 og veier 60, men har flat mage, stram kropp osv. Men har mye muskler da. Likevel virker det usannsynlig at du veier 45 kg, du trener jo??? Virker ikke treningen i det hele tatt til deg?

    15. jeg har lest og fulgt med på bloggen din lenge og har ingenting i mot deg, men du har forandret deg veldig mye, Stina. Ikke ta det vondt ment, men for et år siden kunne du si, og som du tidligere har sagt at du ikke kommer til å endre noe med kroppen din og at du er helt fornøyd med deg selv. Når jeg leste at du skulle ta restylane fordi du alltid har ønsket å gjøre noe med det, og at du alltid har hatt komplekser med det følte jeg meg litt skuffet. Ikke fordi du blir ¨et dårlig eksempel¨, men fordi jeg følte du ikke hadde vært helt ærlige for oss.
      Ja, jeg synes at man skal ta til betrakning at du er lav og da veier du også mindre samtidig som du er smal. Dette er forståelig. Men når du driver en så stor blogg må du faktisk tenke på innholdet ditt og at det er små barn helt ned i 10 års alderen som leser det du skriver. En kommentar over her var fra ei 12 år gammel jente som skrev hun var lei seg pga hvordan hun følte seg da du skrev om vekten din. Dette er et skriftlig bevis på at du må være mer forsiktig angående dette emnet.
      Så vil jeg også si at jeg er enig med han litt over her om at dette innlegget ikke gjorde det bedre.

    16. Altså, jeg er 1.55 og veide 45 kilo. Nå er jeg fremdeles 1.55 og veier 50 kilo da jeg sluttet på min tidligere arbeidsplass. 6 måneder tok det før jeg gikk opp. Jeg føler så på de 5ekstra kiloene og vil rett og slett bare ha dem bort. Og det teite med det er at man kan ikke se dem…😅 Når jeg leste disse innleggene ble jeg faktisk skikkelig lei meg. Og jeg er 21 år liksom(!!!). Tenker på disse jentene fra 8-15 som har oss eldre som forbilder.. Dette er ikke bra! Det er IKKE deg det er noe feil med Stina, det er denne SYKE verden vi lever i hvor alle skal være “perfekte” og idealet for perfeksjonisme er SYKT!
      Stå på, Stina. 🌸

    17. Du har et superbra inndeling her Stina! Syns det er så utrolig trist at folk misforstår dette innlegget, du la ut dette bare i beste mening som et vanlig blogg innlegg. Utrolig trist at folk skal si så mye negativt når det eneste du prøvde å gjøre bare deg ingen meg et fint og bra innlegg om selvtillit! Du er fin du !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg