15 Spørsmål og svar om barndommen min!

Er du kalt opp etter noen, eller vet du bakgrunnen til navnet ditt?
– Det er litt morbid egentlig, men mamma fant navnet mitt “Stina” i dødsannonsene. Haha. Marie som er mellomnavnet mitt husker de ikke helt hvor de fant, men det slang de bare på. Var jo veldig vanlig å ha Marie som etternavn på den tida. Bare på ungdomsskolen het halvparten av jentene i klassen min Marie som mellomnavn eller fornavn. Haha.

 

Hvem var tilstede når du ble født?
– Av det jeg vet var tanten min Kjerstin til stede når jeg ble født. Hun og mamma diskuterer alltid hvem som så meg først. Haha. Pappa var så nervøs at han satt på gangen og leste et blad opp ned. Haha.

 

Hvor mange søsken har du?
– Jeg har en storesøster som heter Madeleine, som er 3,5 år eldre enn meg. Dere har jo sett henne her på bloggen utallige ganger, så dere vet jo godt hvem hun er.

 

Hva pleide du å leke med som barn?
– Jeg hadde heeeelt Barbie dilla. Hele rommet mitt var fylt på Barbieting, og jeg elsket det! Har faktisk spart på mine gamle barbieting, og de ligger på loftet hjemme her i Sandefjord. Det hender jeg går opp og bare ser på lekene og mimrer på all morroa Pia og jeg hadde med å leke med de!

 

Hvor mye var du med søskenbarna dine da du var liten?
– Jeg var veldig mye med Eveline og Magnus, som er barna til tante Kjerstin (lille søsteren til moren min). De har nesten blitt som søsken for meg, og vi har alltid vært close. Resten av søskenbarna mine er det ganske stor aldersforskjell med, så de var jeg ikke så mye med.

Hvor var ditt første hjem som barn?
– Mamma og pappa har hatt det samme huset i Hokksund siden jeg ble født, og de bor der enda. Er veldig heldig med at jeg vokste opp i et stort hus og fikk ha stort rom som mitt eget. Selv om jeg alltid ville flytte til Oslo da, haha.

 

Hadde du noen dyr når du vokste opp?
– Ja! Jeg fikk først kanin, deretter fikk jeg marsvin også fikk jeg en shih tzu hund som het Rikke, også fikk jeg en border collie som het Caysi, og til slutt kom søsteren min hjem med en katt som ble min som het Pus. I tillegg har vi alltid hatt flere hunder og katter hjemme, og dyr har alltid vært en stor del av livet mitt.

Hvor var du mest om sommeren som barn?
– Når jeg var liten dro mamma, søsteren min, Pia (barndomsbestevenninen min) og jeg alltid opp på Hoensvannet og badet der hele dagen. Var der så mye at både Pia og jeg til den dag i dag husker bilskiltnummeret på bilen mamma hadde, siden vi alltid måtte fylle ut bomkortet.

 

Hva var favorittmaten din når du var liten?
– Jeg hadde to perioder. En der jeg var skikkelig sunn og kunne momse laks og leverpostei, og jeg spiste kun supergrovt brød med makrell i tomat på. Den andre perioden min ville jeg bare spise tomatsupper, pannekaker og nudler.

 

Hvordan var middagene når du vokste opp?
– Mamma lagde alltid god og sunn mat, og hele familien samlet seg rundt kjøkkenbordet og spiste middag.

Hvem var din bestevenn når du vokste opp?
– Fra jeg gikk i barnehagen til langt ut på ungdomsskolen, var Pia min aller beste venn. Vi hang sammen hele tiden og til den dag i dag har vi enda kontakt!

 

Hvordan var hagen deres?
– Alltid full av blomster og veldig koselig. Husker når jeg gikk på slutten av barneskolen, så pleide Pia og jeg å telte ute i hagen, også snek vi oss ut på natta for litt fanteri, hehe!


legg merke til varmpyr-tennene mine, haha!

 

 

Drev du med idrett eller noen hobbyer som barn?
– Jeg gikk på freestyle dans i 1,5 år og turn i 30 minutter (haha, skjønte fort at det ikke var noe for meg). Ellers enn det brukte jeg tiden på å være med venner egentlig.

 

Er foreldrene dine gift?
– Ja. De giftet seg når jeg var 3-4 år gammel, og er fortsatt gift. Søsteren min og jeg var brudepiker i bryllupet dems. Under kan du se meg som brudepike.

Hvem ligner du på i familien din?
– Har egentlig aldri lignet på noen som helst i familien min. Har alltid tullet med at jeg har blitt adoptert, haha. Søsteren min og jeg er helt forskjellige i utseendet, mamma ser mer ut som søsteren min enn meg, og pappa og jeg ligner heller ikke. De eneste jeg har lignet litt på er det ene søskenbarnet mitt som er halvt spansk. Haha.

 

3 kommentarer
    1. Hei, dette har ikke noe med innlegget ditt å
      Gjøre, men antar det ikke er så mange andre steder man kan kontakte deg 🙂 så snappen din idag om operasjonene i Tyrkia og hvordan du fraråder jenter til å operere seg i Tyrkia og vil bare si at: ja! Det er sikkert mange steder som gjør en dritt jobb, men ofte de stedene som er billige! I Tyrkia er det over 80mill mennesker, derfor er det mange steder som egnt er kjempe flinke i det de gjør, men også dritt steder på akk samme måte som dårlig vippe steder eller leppe injeksjons steder i Norge. Om noe er for billig til å være sant så sier det jo seg selv? Kjenner noen som tok silikon på et ordentlig sted i Tyrkia og det gikk kjempe bra og ser naturlige ut. Så ikke døm et helt land, fraråd dem fra steder som er billige, ikke hele landet.

      1. Det kan godt være. Men det er også mange andre ting å tenke på når man opererer seg i utlandet generelt. Den spesifikke klinikken jeg snakket om har mange som er fornøyd, som de reklamerer for. Men de har også mange som blir botched dessverre.

      2. Alt tatt i betraktning kan det hende at dette stemmer, men husk på at det er mange andre bakterier og kanskje dårlige hygiene enn her i Norge. De snakker også et Annet språk og det kan lettere oppstå misforståelser og man har i tillegg null kontroll når man gjennomgår operasjonen for hva som foregår i forhold til hygiene osv. Man vet aldri….. Retningslinjene kan være noe helt annet der enn her til lands.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg