Nå er det 1 år siden

// reklamelink

I dag er det akkurat 1 år siden jeg flyttet fra Oslo til Sandefjord, og inn i hus sammen med Per Fredrik. Det har skjedd mye på dette året, og forandringen fra Oslo til Sandefjord var stor. Jeg har lyst til å dele noen av mine tanker rundt dette med dere nå. Å flytte fra Oslo var rart men godt.

Da jeg bodde i Oslo syntes jeg ofte at det var skummelt der. Jeg var fryktelig uheldig med leiligheten jeg hadde det siste året jeg bodde der, fordi jeg hadde to psykopatiske narkomaner som bodde under meg, som truet meg med vold ved flere anledninger. Ikke akkurat noe hyggelig. 

– Genseren min er fra DENNE butikken – 

Oslo føltes også veldig overbefolka for meg. Jeg var vandt med å bo i Hokksund fra før av, så det ble stress for meg å være rundt så mange mennesker hele tiden. Aldri ha følelsen at man var alene. Til og med da jeg var alene i leiligheten var jeg ikke alene, fordi det alltid kom snakkelyder fra andre rundt i blokka. 

Men Oslo hadde mange positive sider også. En av de var at jeg hadde mange av vennene mine i Oslo, og fikk sett de mye oftere enn jeg gjør nå. I tillegg er det ikke å stikke under en stol at utvalget på ting å gjøre er en del større i Oslo enn i Sandefjord, hehe! 

En annen ting jeg likte med Oslo var at det var lett å få venner der. Bloggbransjen er mildt sagt en del større i Oslo enn i Sandefjord, så der merker jeg en stor forskjell med å bo her. Etter å ha bodd i Sandefjord i et år har jeg fortsatt de fleste vennene mine i Drammen og Oslo. Så det er en ting jeg har syntes at var vanskelig med å flytte. Plutselig bor jeg langt unna alt av familie og venner. Det er en kjip side med Sandefjord, selv om jeg begynner å bli vandt med det å måtte pendle en del.

Noe jeg liker veldig godt med Sandefjord er selvfølgelig naturen. Det er så fantastisk å ha det rolig rundt seg. Å kunne åpne døren / vinduet uten at det er masse folk som står og stirrer rett inn i vinduet, eller lyden av sirener er deilig. Her er det stille, fredelig og rolig, og det er så deilig!

Å flytte sammen med Per Fredrik var en stor forskjell. Vi pendlet frem og tilbake flere ganger i uken så vi kunne se hverandre, så lykken var ekstremt stor da vi endelig fikk flyttet sammen. Mange var skeptiske da de hørte at vi skulle jobbe hjemmefra begge to. Man skulle jo trodd at vi kom til å gå mye oppå hverandre og bli så lei av å se hverandre. Men det har virkelig ikke blitt sånn. Tvert imot! Jeg savner han så fort jeg ikke er med han, og det er så deilig at vi begge jobber hjemmefra og kan styre dagene våre som vi vil! 

En annen stor forskjell har jo vært å flytte fra en leilighet på 40 kvadratmeter til et hus på 200 kvm med hage og stor terrasse. Endelig føler jeg at jeg har plass rundt meg. Interessen for interiør har virkelig blitt mye større også etter at vi endelig eier et hus, og jeg ikke bare leier en leilighet. Det å ha en hage er også en amazing ting som jeg aldri ville trodd at jeg kom til å sette så stor pris på.

Alt i alt har det vært mange forandringer, og jeg syns fortsatt det er litt fremmed og rart å bo her. Men jeg liker Sandefjord veldig godt, og jeg tror nok at vi kommer til å bo her lenge!

10 kommentarer

Siste innlegg